Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

De bovenstaande gebrooken tanker hoog op het strand is vrijwel zeeker de Rio die daar in 2013 naar toe is gegaan. Gevonden dankzij wat help op Fb

https://www.binnenvaart.eu/onbekend/242 ... uttel.html

https://kustvaartforum.com/viewtopic.php ... 90#p465804
Bijlagen
Haniel tank.jpg
Haniel tank.jpg (52.84 KiB) 1387 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Foutje Heeren
https://www.binnenvaart.eu/motortanksch ... -tina.html
Het is niet de Rio maar de Tina
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Nout
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2018 18:44

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Nout »

Dag Martin,

Nog een berichtje om aan te geven dat ook ik gefascineerd meelees. Ik zit verder totaal niet in de wereld van de binnenvaart, ik ben een studentje uit Amsterdam, maar omdat ik aan de Nieuwe Herengracht woonde waar toch flink wat verkeer langskwam ben ik gaandeweg geïnteresseerd geraakt in het wereldje. Ik weet niet meer hoe ik hierop ben gekomen, maar ik ben bij mbt het afgelopen half jaar en check ongeveer 1x per week. Leuk wat je schrijft, fascinerend.
Misschien post ik ergens anders nog wel eens wat, dat zullen vooral beginnersvragen zijn. Verder blijf ik lekker lezen.

Groeten,
Nout
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Hier een voorbeeld waarvoor er zoveel scheepen op het strand zitten daar , deze zee gaande tanker werd 3,5 jaar geleeden gearresteerd daar . Wat er dan gebeurd dat de bemanning er af word gehaald en schip met een wacht mannetje aanboord weekn maanden tot en met jaaren met een anker er onder ligt te dobberen . Als er dan een storm komt en de zaak gaat door het anker belanden ze op de kust. En deze nu ook te koop voor sloop op het strand. Het zelfde verhaal voor deze binnen vaart tankers daar.
Bijlagen
DSCN2390.JPG
DSCN2390.JPG (131.82 KiB) 1302 keer bekeken
Brass zee schip-2.JPG
Brass zee schip-2.JPG (117.39 KiB) 1302 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Iemand een idee welke dit geweest kan zijn ???? Ook in Nigeria
Bijlagen
Onbekend brass.jpg
Onbekend brass.jpg (81.85 KiB) 1273 keer bekeken
Onbekend brass-2.jpg
Onbekend brass-2.jpg (72.35 KiB) 1273 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Ik dacht een Ex Eiltank maar is het niet daarvoor onbekend
Bijlagen
Onbekend sloop.jpg
Onbekend sloop.jpg (95.94 KiB) 1167 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Hier een halve binnenvaart tanker op zijn zij op het strand
Bijlagen
Halve onbekende.jpg
Halve onbekende.jpg (31.54 KiB) 1162 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Nog een wrak waarvan ik denk dat het een binnenvaart tanker is die daar ligthalf verdwenen in het zand . Zie pijltjes veel gelijkenis meteen binnenvaart tanker . Ex Vt ??? Ik ben de laatste daagen veel wrakken tegen gekomen daar met een goed deel oude binnenvaart tankers daar , ik meen nu wel dat er zo gauw mogelijk een verbod moet komen zodat het verboden word deze binnenvaart tankers naar Africa ( Nigeria Ghana togo ettc etc ) te verkoopen . Want liggen bergen met wrakken daar met een enorme verontreiniging
Bijlagen
Onbekende tank.jpg
Onbekende tank.jpg (67.44 KiB) 1070 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Afloskapitein
Berichten: 758
Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door Afloskapitein »

maarpol schreef: 16 sep 2018 11:50 Nog een wrak waarvan ik denk dat het een binnenvaart tanker is die daar ligthalf verdwenen in het zand . Zie pijltjes veel gelijkenis meteen binnenvaart tanker . Ex Vt ??? Ik ben de laatste daagen veel wrakken tegen gekomen daar met een goed deel oude binnenvaart tankers daar , ik meen nu wel dat er zo gauw mogelijk een verbod moet komen zodat het verboden word deze binnenvaart tankers naar Africa ( Nigeria Ghana togo ettc etc ) te verkoopen . Want liggen bergen met wrakken daar met een enorme verontreiniging
Martin,

Deze lijkt op de ex Atlantic Supplier.
Verhoogd trunkdek evenals de Atlantic Trader maar deze is gesloopt op die dam bij Lagos.
Van de Atlantic Supplier is weinig meer gezien sinds aankomst in Nigeria. Komt nog ergens voor
in een youtube filmpje over wrakken en een foto langszij een steiger ergens.
m.vr.gr. Ronald
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.

Bericht door maarpol »

Afloskapitein schreef: 16 sep 2018 14:25
maarpol schreef: 16 sep 2018 11:50 Nog een wrak waarvan ik denk dat het een binnenvaart tanker is die daar ligthalf verdwenen in het zand . Zie pijltjes veel gelijkenis meteen binnenvaart tanker . Ex Vt ??? Ik ben de laatste daagen veel wrakken tegen gekomen daar met een goed deel oude binnenvaart tankers daar , ik meen nu wel dat er zo gauw mogelijk een verbod moet komen zodat het verboden word deze binnenvaart tankers naar Africa ( Nigeria Ghana togo ettc etc ) te verkoopen . Want liggen bergen met wrakken daar met een enorme verontreiniging
Martin,

Deze lijkt op de ex Atlantic Supplier.
Verhoogd trunkdek evenals de Atlantic Trader maar deze is gesloopt op die dam bij Lagos.
Van de Atlantic Supplier is weinig meer gezien sinds aankomst in Nigeria. Komt nog ergens voor
in een youtube filmpje over wrakken en een foto langszij een steiger ergens.
Ronald daar had ik nog niet aangedacht maar ik zie nu al met wat vergelijken dat het zeer zeeker de Atlantic Supplier zal zijn

Als je deze plaatjes inzoomt vrijwel zeeker de Atlantic Supplier gebrooken voor die hooge trhunk

https://images.vesseltracker.com/images ... 651980.jpg

https://images.vesseltracker.com/images ... 651970.jpg
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie