Kraak

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding

Bedankt Arie, hiermee bevestig je mijn vermoeden dat het een 'kraak' is. De voorboeiing die naar binnenvalt, en achterop ook. Die Verwisseling was maar een scheepje van goed dertig meter. Hier ligt hij voor de NPRC, ik dacht in Keulen, een kist voor Antwerpen te laden. Foto komt uit mijn NPRC archief.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
kraak

Re: Spitsenvaart.

Bericht door kraak »

Daar gaat het,defoto,s van de kraak.In1956 kocht mijn vader de kraak van derotterdamsche lloyd die haadden12 schepen,dat zal niet iedereen meer weten.Denamen waren.PRIMA...SECUNDA..TERTIA..QARTA..SIXTA ...SEXTA....SEPTIMA...OCTAVA....NONA....deBECIMA...VRIENSCAP......LIBERTE.Erzou ook nog een SEBELAS zin geweest. Vader kocht deVRIENDSCHAP.Tothalf 1957 bleven wij het werk van deLLoyd doen allemaal lading uit Indie.Hetlaad en losgerei was er afgesloopt en de den aangepast en verlengt naar voren Erwerd een MODAGingebouwd in A.dam bij Zikking en SCHRIEK Hij was gebouwd bij Kalkman in deIJSSEL in 1887 L29,40 BR.5,80,dpg.216In1965 zijn wij er op getrouwd.tot 1968 toen kocht ik schip van REDERIJ AKKERMAN Waar de kraak gebleven ben ik nooit achtergekomen.Wie weethet wel??????
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spitsenvaart.

Bericht door pieter53 »

Zou het brandmerk 7858 B Rott 1952 geweest kunnen zijn?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Kees Keijzer »

kraak schreef:Daar gaat het,defoto,s van de kraak.In1956 kocht mijn vader de kraak van derotterdamsche lloyd die haadden12 schepen,dat zal niet iedereen meer weten.Denamen waren.PRIMA...SECUNDA..TERTIA..QARTA..SIXTA ...SEXTA....SEPTIMA...OCTAVA....NONA....deBECIMA...VRIENSCAP......LIBERTE.Erzou ook nog een SEBELAS zin geweest. Vader kocht deVRIENDSCHAP.Tothalf 1957 bleven wij het werk van deLLoyd doen allemaal lading uit Indie.Hetlaad en losgerei was er afgesloopt en de den aangepast en verlengt naar voren Erwerd een MODAGingebouwd in A.dam bij Zikking en SCHRIEK Hij was gebouwd bij Kalkman in deIJSSEL in 1887 L29,40 BR.5,80,dpg.216In1965 zijn wij er op getrouwd.tot 1968 toen kocht ik schip van REDERIJ AKKERMAN Waar de kraak gebleven ben ik nooit achtergekomen.Wie weethet wel??????
Gerrit;
Die "Liberté" is die later van Spijkerman geweest?,dat was ook een kraak.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Kees Keijzer »

kraak schreef:Daar gaat het,defoto,s van de kraak.In1956 kocht mijn vader de kraak van derotterdamsche lloyd die haadden12 schepen,dat zal niet iedereen meer weten.Denamen waren.PRIMA...SECUNDA..TERTIA..QARTA..SIXTA ...SEXTA....SEPTIMA...OCTAVA....NONA....deBECIMA...VRIENSCAP......LIBERTE.Erzou ook nog een SEBELAS zin geweest. Vader kocht deVRIENDSCHAP.Tothalf 1957 bleven wij het werk van deLLoyd doen allemaal lading uit Indie.Hetlaad en losgerei was er afgesloopt en de den aangepast en verlengt naar voren Erwerd een MODAGingebouwd in A.dam bij Zikking en SCHRIEK Hij was gebouwd bij Kalkman in deIJSSEL in 1887 L29,40 BR.5,80,dpg.216In1965 zijn wij er op getrouwd.tot 1968 toen kocht ik schip van REDERIJ AKKERMAN Waar de kraak gebleven ben ik nooit achtergekomen.Wie weethet wel??????
Gerrit;
Die "Liberté" is die later van Spijkerman geweest, die had ook een kraak met die naam, later de "Aurora".van Andries de Weerd met de opbouw van de Spes van Zuiddam.
Gr< Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spitsenvaart.

Bericht door pieter53 »

De gezochte VRIENDSCHAP (7858 B Rott 1952 /02307858) ging in 1957 VERWISSELING heten.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Tollebeek1
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 dec 2011 22:39
Locatie: Tollebeek N.O.P.

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Tollebeek1 »

kraak schreef:Daar gaat het,defoto,s van de kraak.In1956 kocht mijn vader de kraak van derotterdamsche lloyd die haadden12 schepen,dat zal niet iedereen meer weten.Denamen waren.PRIMA...SECUNDA..TERTIA..QARTA..SIXTA ...SEXTA....SEPTIMA...OCTAVA....NONA....deBECIMA...VRIENSCAP......LIBERTE.Erzou ook nog een SEBELAS zin geweest. Vader kocht deVRIENDSCHAP.Tothalf 1957 bleven wij het werk van deLLoyd doen allemaal lading uit Indie.Hetlaad en losgerei was er afgesloopt en de den aangepast en verlengt naar voren Erwerd een MODAGingebouwd in A.dam bij Zikking en SCHRIEK Hij was gebouwd bij Kalkman in deIJSSEL in 1887 L29,40 BR.5,80,dpg.216In1965 zijn wij er op getrouwd.tot 1968 toen kocht ik schip van REDERIJ AKKERMAN Waar de kraak gebleven ben ik nooit achtergekomen.Wie weethet wel??????
De Octava was mijn geboorte schip (1948), mijn ouders hebben vanaf 1947 tot 1956 hier op gevaren.
Ik weet dat er in het midden van het schip een mastdek lag met een mast en laadbomen,dez voor en achter de mast
Martin Boersma
Tollebeek NOP
Met je kop in de wind
Wie doet je wat
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spitsenvaart.

Bericht door pieter53 »

Foto uit 'Port of Rotterdam'.
Afbeelding
Men zegt dat dit de Octava zou kunnen zijn.
Ja? of Nee!
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart.

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Spitsenvaart.

Bericht door klipper »

er was ook nog een Loyd kraak DARDANUS. Gr
Plaats reactie