Verlenging mts Asporto en andere schepen van scheepsw. Grave
Re: Verlenging mts Asporto en andere schepen van scheepsw. G
ASPORTO. t.h.v. Engelen met het avondzonnetje richting Den-Bosch.
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 14 aug 2009 20:46
- Locatie: Grave
- Contacteer:
Re: Verlenging mts Asporto en andere schepen van scheepsw. G
Scheepswerf Grave krijgt gelijk van de Raad van State:
https://www.omroepbrabant.nl/?news/21282 ... groot.aspx
https://www.omroepbrabant.nl/?news/21282 ... groot.aspx
No more excuses, only results!
-
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 27 dec 2013 09:55
- Locatie: Bergen lb
Re: Verlenging mts Asporto en andere schepen van scheepsw. G
Dit soort bestuurders zouden eigenlijk persoonlijk voor de schade op moeten draaien. Omwille van een stukje prestigieus boulevard een hele scheepswerf om zeep helpen. Alle vakmanschap weer verloren. Wie mag dit allemaal betalen. Juist ja.
Vroeger werden dit soort mensen met pek en veren het dorp uit gedragen. Zo slecht was het vroeger nu ook weer niet.
Jan de Waard
Vroeger werden dit soort mensen met pek en veren het dorp uit gedragen. Zo slecht was het vroeger nu ook weer niet.
Jan de Waard
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 14 aug 2009 20:46
- Locatie: Grave
- Contacteer:
Re: Verlenging mts Asporto en andere schepen van scheepsw. G
De brug over de Verbindingsluis in Brugge (ook wel Maritiem genoemd) passeert de Asporto al jaren lang moeiteloos. Zowel leeg met de stuurhut in gezakte toestand als geladen in de normale positie. Op maandag 28 juli was het water door de overvloedige regenval 35 centimeter boven peil. De sluiswachter verzuimde dat mij te vertellen en ik verzuimde om door het dakluik te kijken of de stuurhut daadwerkelijk onder de brug door zou gaan. Aanzienlijke schade tot gevolg:
De hut was slechts tien jaar oud!
Alubouw de Mooij in H.I. Ambacht bouwt voor ons een nieuwe stuurhut maar dat gaat i.v.m. de glasleverantie minimaal 4 weken duren.
Op dinsdag 29 juli is de oude hut gesloopt en zijn we begonnen om een nood-stuurhut te bouwen.
Nu heeft de Asporto tijdelijk weer een houten stuurhut...
Begin september vaart de Asporto weer rond met een nieuwe stuurhut die er overigens hetzelfde zal uitzien als de oude.
Groeten van Peter.
De hut was slechts tien jaar oud!
Alubouw de Mooij in H.I. Ambacht bouwt voor ons een nieuwe stuurhut maar dat gaat i.v.m. de glasleverantie minimaal 4 weken duren.
Op dinsdag 29 juli is de oude hut gesloopt en zijn we begonnen om een nood-stuurhut te bouwen.
Nu heeft de Asporto tijdelijk weer een houten stuurhut...
Begin september vaart de Asporto weer rond met een nieuwe stuurhut die er overigens hetzelfde zal uitzien als de oude.
Groeten van Peter.
No more excuses, only results!
Re: Verlenging mts Asporto en andere schepen van scheepsw. G
Oei, dat ziet er niet fraai uit Peter!
Heb je er zelf nog lichamelijke schade aan overgehouden?
Succes met de herbouw van je stuurhut!
Heb je er zelf nog lichamelijke schade aan overgehouden?
Succes met de herbouw van je stuurhut!
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 14 aug 2009 20:46
- Locatie: Grave
- Contacteer:
Re: Verlenging mts Asporto en andere schepen van scheepsw. G
Omdat ik tegenwoordig achter in de stuurhut zit (de enige plek waar geen glas gevallen is) en omdat het schip langzaam de sluis invoer ben ik niet gewond geraakt.
No more excuses, only results!
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 14 aug 2009 20:46
- Locatie: Grave
- Contacteer:
Re: Verlenging mts Asporto en andere schepen van scheepsw. G
Misschien wel leuk om alle stuurhutten van de Asporto/Jaco op een (verticaal) rijtje te zetten:
De eerste, bij de bouw van het schip in 1963 afgeleverde stuurhut.
Detail; de brug, nog zonder vleugels, zoals de werf het bedoelde.
In de jaren zeventiger werd de tweede stuurhut uit Maasbracht gemonteerd, ook is toen brug vervangen door een moderner exemplaar.
In 2004, vlak voor de plaatsing van de derde stuurhut is er een knikrand aan de brug gelast.
De derde stuurhut is naar voren toe langer gemaakt, waardoor meer binnenruimte gecreëerd werd.
Ook is de hut overzakbaar en voorzien van dubbel glas.
Het looppad voor de stuurhut is door die actie wel in breedte gehalveerd.
Een tekening van Alubouw de Mooy met de toekomstige hut.
Dit stuurhuis zal niet veel verschillen van de vorige.
Groeten van Peter.
De eerste, bij de bouw van het schip in 1963 afgeleverde stuurhut.
Detail; de brug, nog zonder vleugels, zoals de werf het bedoelde.
In de jaren zeventiger werd de tweede stuurhut uit Maasbracht gemonteerd, ook is toen brug vervangen door een moderner exemplaar.
In 2004, vlak voor de plaatsing van de derde stuurhut is er een knikrand aan de brug gelast.
De derde stuurhut is naar voren toe langer gemaakt, waardoor meer binnenruimte gecreëerd werd.
Ook is de hut overzakbaar en voorzien van dubbel glas.
Het looppad voor de stuurhut is door die actie wel in breedte gehalveerd.
Een tekening van Alubouw de Mooy met de toekomstige hut.
Dit stuurhuis zal niet veel verschillen van de vorige.
Groeten van Peter.
No more excuses, only results!
Re: Verlenging mts Asporto en andere schepen van scheepsw. G
Nu zou ik zelf ongelofelijk de pest in hebben, jij ziet kans om foto's op te diepen om een soort evolutie te laten zien. Relativeren is een vak.
Re: Verlenging mts Asporto en andere schepen van scheepsw. G
Ik had al een poosje geen update meer gehad (zal het een keer vergeten zijn, vrees ik).
Maar dat doet wel even zeer, ja. Gelukkig heb je er zelf niks aan over gehouden.
Succes met het plaatsen van de nieuwe hut!
Gr. Ed
Maar dat doet wel even zeer, ja. Gelukkig heb je er zelf niks aan over gehouden.
Succes met het plaatsen van de nieuwe hut!
Gr. Ed