"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
Fluks

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Fluks » 29 sep 2018 19:39

Zou de sluis van Brienen nog in bedrijf komen?
Groeten,Arie.
Afbeelding

Kapitein Spok

Bericht door Kapitein Spok » 29 sep 2018 21:03

Ik weet niet wat ze er precies aan het doen zijn.
Maar ik kreeg niet de indruk dat ze deze sluis buiten gebruik aan het stellen zijn.
Er werd toen ik er was gewerkt aan een sluisdeur.

klipper

Bericht door klipper » 05 okt 2018 22:31

Na verschillende commentaren op tv en inde krant, over het verschrikkelijke ongeluk met de kinderen in Os, denk ik terug aan jaren geleden. In die tijd werd er grotendeels elektries gestuurd en bij sommigen nog handmatig. Wat dat ongeval in Os betrefd word er wat beweerd over invloed van het spoor in verband met magneties veld. Er werd jaren geleden ,na dat er schepen op het Amsterdam Rijn kanaal stuur problemen kregen ,beweerd dat het wel eens door het nabij gelegen spoor veroorzaakt zou kunnen zijn. Misschien onzin, of niet. Gr

Jinny B

Bericht door Jinny B » 05 okt 2018 22:50

Probleempje met de Stint is dat het ding nogal hobbybob in elkar geknutseld id.
Goed concept, maar totaal niet doorgedacht qua techniek.
Een E-gashandel die fullpull gaat als er een draad los raakt.
Een rem die niet bij machte is om de motor te temmen.
Wat EMC aangaat (je storing door de trein), daar valt nog weinig over te zeggen, maar gezien de opbouw van het ding vrees ik het ergste...

Wat ik heel kwalijk vind is dat de directeur -wist- (toegegeven op TV notabene) dat het gashandel bij fout fullpull ging en daar niks aan deed...
Dat grenst voor mij aan crimineel gedrag.

EMC, de trein tegenwoordig zit vol met allerhande zware schakelende electronica welke een fors strooiveld genereren.
Dat doen zelfs bussen al tegenwoordig.
Je kan je electronica daar redelijk simpel imuun voor maken, maar dan moet je we weten waarover je spreek.
Wat ik tot op heden van het orgel heb gezien heb ik daar weinig vertrouwen in..

DPLA

Bericht door DPLA » 05 okt 2018 23:09

Het is vreselijk wat er in Oss is gebeurd, waarbij vier kinderen zijn verongelukt, waarvan twee uit één gezin en een derde kind nog zwaar gewond in het ziekenhuis ligt.

Wat mij verbaast dat er op de Stint geen Dode mans knop/koord zit om de pols van de bestuurder.
Als de bestuurder eraf valt, rijdt de Stint gewoon door.
Ook behoort er een Rode Dode mans knop op te zitten,waar de bestuurder bij calamiteiten op kan slaan en de Stint dan direct stilstaat/blokkeert.
Maar wat me nog het meest verbaast dat er in 2012 twijfel bestond bij de RWD om de Stint goed te keuren.
Bij twijfel nooit iets goedkeuren, wat toegelaten wordt op de openbare weg.
Bovendien zijn er in de loop der jaren een aantal aanpassingen doorgevoerd, zonder dat de Stint is aangeboden voor herkeuring.
Dit is zeer kwalijk te noemen.

Ik ga geen oordeel geven, zolang het gerechtelijk onderzoek nog in volle gang is en er nog geen uitslag bekend is, weten we niet wat de oorzaak is geweest van dit vreselijke ongeval.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen, we doen wat we gezegd hebben !

Jinny B

Bericht door Jinny B » 05 okt 2018 23:22

Dodemans koord miste ik ook al...
Maar er is wel meer mis met het ontwerp.
Buiten de herkeurzaken..

pieter53
Contacteer:

Bericht door pieter53 » 06 okt 2018 17:27

Ik zal maar geen steentje bijdragen aan het voorgaande,
want de wereld veranderen kan ik toch niet.

Ik was U wat vergeten te melden:

Versie 16
Database scheepsmetingen pubert.

De database van de Liggers ScheepsmetingsDienst (LSD) heeft met versie 16 zijn (semi)definitieve vorm gekregen en heeft tegelijkertijd het hoogtepunt van de puberteit bereikt.

Alle scheepsmetingen vanaf 1899 t/m 1989 zijn in deze database beschikbaar. Niet alleen de meetgegevens zijn daarin te vinden, maar ook gegevens gerelateerd aan de gemeten schepen zoals literatuurverwijzingen en verwijzingen naar afbeeldingen.

Daarnaast hebben we bouwnummers toegevoegd (waar die beschikbaar waren) en aanvullende gegevens uit bijvoorbeeld de zogenaamde "binnenmeetbrieven".

Het uitgebreide verhaal hierover vindt u op de website van George Snijder.
Belangrijkste wijzigingen
  • *weer een groot aantal correcties doorgevoerd, met name in de oude (vorige) en nieuwe (volgende) metingen
    *eigenaarsnamen zijn nagekeken op voorkomen in het domicilie
    *de originele transcriptie van eigenaar, domicilie, scheepstype, werf en bouwplaats zijn toegevoegd
    *de link naar de scan van de betreffende pagina is toegevoegd
    *het is nu mogelijk op de exacte scheepsnaam te zoeken door een = teken voor de gezochte naam te plaatsen (bijvoorbeeld =Gebroeders). Zie ook de helpfile achter de Scheepsnaam in het invulscherm
Vragen, opmerkingen, verbeteringen? stuur uw opmerkingen rechtstreeks op naar George Snijder: george@bezigeboot.nl
Pieter Klein, Ede
Afbeelding
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

pieter53
Contacteer:

Bericht door pieter53 » 06 okt 2018 18:44

Weer heel iets anders.

Het gaat wel weer over elektrische aandrijvingen, dus vind ik het toch wel passend

Als je dit ziet, dan vraag je je af hoeveel omzet er gedraaid moet zijn
voor dat men de kosten van 'de inrichting en samenstelling van de fabriek' er uit heeft.

Ik snap dat het er niet uit kan om ook nog eens een paar van die dingen uit de grond te stampen
voor de productie van electromotoren voor de binnenvaart of heb ik het mis?
Pieter Klein, Ede
Afbeelding
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Fluks

Bericht door Fluks » 27 okt 2018 20:30

Toch even klagen,daar daar is deze topic toch voor?Er verdwijnen veel mensen naar facebook. Geen wonder,ik ben al verscheidene sites kwijt geraakt,omdat ik mij opnieuw aan moet melden met mijn wachtwoord,wat dan niet aangenomen wordt.Opnieuw aan melden met andere naam en wachtwoord lukt dan ook niet.De wereld wordt steeds ingewikkelder,voor mensen,die niet zo handig zijn op de computer.Dus opgerukt naar de boekenkast en de bibliotheek.
Groeten,Arie.
Afbeelding

CorvdOuden

Bericht door CorvdOuden » 27 okt 2018 20:50

Fluks schreef:
27 okt 2018 20:30
Toch even klagen,daar daar is deze topic toch voor?Er verdwijnen veel mensen naar facebook. Geen wonder,ik ben al verscheidene sites kwijt geraakt,omdat ik mij opnieuw aan moet melden met mijn wachtwoord,wat dan niet aangenomen wordt.Opnieuw aan melden met andere naam en wachtwoord lukt dan ook niet.De wereld wordt steeds ingewikkelder,voor mensen,die niet zo handig zijn op de computer.Dus opgerukt naar de boekenkast en de bibliotheek.
Er bestaan programma's om je wachtwoorden te bewaren. Zelf gebruik ik het programma KeyPass, en dan hoef je maar één wachtwoord te onthouden, n.l. je wachtwoord om in Keypass te komen. Want als ik de reactie van Fluks zo lees, dan denk ik dat hij het wachtwoord niet juist heeft ingetikt, en dan krijg je natuurlijk tramelant.

Groet,
Cor

Plaats reactie