"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door k-k »

Was een mooie dag. Pikte 's ochtends Wim Pionier op in Dordt en zette hem 's avonds weer af. Onderweg een hoop herinneringen opgehaald. Hoe zou het met Wim gaan? Gr. Klaas.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Ik kwam tot de ontdekking dat een aantal links en afbeeldingen die een connectie hebben met de site van De Binnenvaart niet meer werken.
Ik zal trachten daar iets aan te doen. Voor zolang: mijn excuses voor het ongemak.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Geloof het of niet.
Na vandaag gaat de zon weer later onder.
En nogmaals: geloof het of niet:
pas na 4 januari gaat de zon weer vroeger op.
Wat een luiwammes!
:mrgreen:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Betise
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 apr 2016 17:28

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Betise »

pieter53 schreef: 16 dec 2018 09:36 Geloof het of niet.
Na vandaag gaat de zon weer later onder.
En nogmaals: geloof het of niet:
pas na 4 januari gaat de zon weer vroeger op.
Wat een luiwammes!
:mrgreen:
Mag het ! De zon is minimaal 5 miljoen jaar oud en nog steeds aan het werk. En wij maar klagen over onze 67 jaar. 🌞
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door DPLA »

Je kan de zon niet verwijten dat hij of zij afgelopen zomer lui is geweest !
Hij/zij heeft het ene record na het andere record gebroken.

Velen van ons doen hem/haar dit niet na, zoveel records breken ! 8) :lol: :wink:
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Versie 17 van de database van de scheepsliggers is online!

Database scheepsmetingen Versie 17

Versie 17 gaat al heel snel in de lucht na versie 16 van de database met scheepsmetingen LSD. Aanleiding is een grote serie verbeteringen van de brandmerken.

Alle scheepsmetingen vanaf 1899 t/m 1989 zijn in deze database beschikbaar. Niet alleen de meetgegevens zijn daarin te vinden, maar ook gegevens gerelateerd aan de gemeten schepen zoals literatuurverwijzingen en verwijzingen naar afbeeldingen.

Daarnaast hebben we bouwnummers toegevoegd (waar die beschikbaar waren) en aanvullende gegevens uit bijvoorbeeld de zogenaamde "binnenmeetbrieven". Het uitgebreide verhaal hierover vindt u op de website van George Snijder[url=http://www.bezigeboot.nl/lsd-versie-17/].


Belangrijkste wijzigingen in versie 16 en 17
- weer een groot aantal correcties doorgevoerd, met name in de oude (vorige) en nieuwe (volgende) metingen
- eigenaarsnamen zijn nagekeken op voorkomen in het domicilie
- de originele transcriptie van eigenaar, domicilie, scheepstype, werf en bouwplaats zijn toegevoegd
- de link naar de scan van de betreffende pagina is toegevoegd
- het is nu mogelijk op de exacte scheepsnaam te zoeken door een = teken voor de gezochte naam te plaatsen (bijvoorbeeld =Gebroeders).
Zie ook de helpfile achter de Scheepsnaam in het invulscherm
- en dus de verbeteringen in de brandmerken in versie 17.

Vragen, opmerkingen, verbeteringen? Mail ze naar George Snijder [url=mailto:george@bezigeboot.nl]

ps. Sorry voor de onhandige links, maar dat heb je nu eenmaal met computers die de dingen voor mensen eenvoudiger maken.....

En mag ik jullie bij deze ook wijzen op de bouwlijsten bij George op de site.
Zie: http://www.bezigeboot.nl/bouwlijsten/
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Kapitein Spok »

Zojuist nog eens eventjes door dit forum gescrold en de laatste berichten eens rustig doorgenomen.
De geweldige verslagen van Erik die in Vliegende Vaart ons telkens weer deelgenoot maakt van zijn wederwaardigheden maar vooral van zijn tomeloze optimisme en doorzetting vermogen.
Net als de mooie verslagen van Bram Westeind, Jan Pont en Leo.
De pittige en ogenschijnlijk schier onmogelijke vragen van Pieter53 waarop Gert dan weer in een ogenblik met onderbouwde antwoorden komt.
De prachtige foto's van piet42, kabo, Wrijfhout, en vele anderen.

Het wordt hier allemaal aan ons voorgeschoteld en we hoeven onze luie stoel niet eens uit. J
a en toen moest ik denken aan de oplossing van een quizfilippine in de weekendkrant.

De uitkomst luidde: LAAT JE LAATSTE GEDACHTEN DANKBAAR ZIJN.

2018 is nog niet helemaal voorbij en ik zal voor twaalf uur best nog wel ergens aan moeten denken waar ik niet dankbaar over ben, maar ik wil toch even kwijt dat ik dankbaar ben voor iedereen, genoemd en niet genoemd, die op welke wijze dan ook dit forum inhoud heeft gegeven, en mij en anderen weer een jaar lang heel veel plezier en informatie heeft verschaft.

Met dankbare gedachten wens ik jullie allen een goede jaarwisseling en voorspoedig TWEEDUIZENDNEGENTIEN
(ik tik het even uit want ik heb dikke vingers en je zit er zo tien jaar naast, zag ik wel :wink: )
CorvdOuden
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2014 12:45
Locatie: Oud-Beijerland

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door CorvdOuden »

Kapitein Spok, wat heb je dit mooi verwoord. Ik sluit me daar helemaal bij aan.
Groet,
Cor.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door ichthus »

Hallo allen,het jaar is weer begonnen en we worden overspoeld met alle herhalingen van afgelopen Alle jaren (Rijnvaart nostalgie vanaf blz 333 e. v bijvoorbeeld ,alleen de naam van de oplader is gewijzigd. En een ongekend aantal series uit boeken , zonder commentaar, waar geen touw aan vast te knopen is ) Kees lost het wel op denk ik dan,en ja ,binnen 5 minuten is zijn antwoord pan klaar gegeven ,dank Kees hiervoor. Alleen niet alles tegelijk opladen dan hebben we geen neiuws voor de komende tijd, en als een ander ook eens iets wil schrijven of plaatsen dan is dat bericht alweer verdwenen!
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Binnenvaarder »

Goed lezen, bij de meeste foto's staat aan de onderkant wie / waar het is.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie