"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door DPLA »

pieter53 schreef: 26 jun 2018 14:54 Door drukke bezigheden een late reactie:
DPLA schreef: 03 jun 2018 23:56 Overigens kan je in mijn auto niet bellen, als de auto rijdt, dan treedt er een telefoon blokkeringssysteem in werking.
Je kan alleen maar bellen als de auto stilstaat en de motor is uitgezet.
Dit heb ik bij aanschaf van de auto speciaal laten inbouwen, niet omdat ik zelf bel, tijdens het autorijden. ik heb wel een carkit, (handsfree bellen), maar bel nooit tijdens het rijden, altijd eerst stilstaan.
Er kunnen wel noodoproepen binnenkomen, maar niet opnemen, dan eerst stoppen en motor uit.
Ik heb er een hekel aan als mijn mede passagiers constant aan het bellen, twitteren, aan het appen zijn, of op facebook zitten.

Dit systeem zou verplicht moeten zijn in iedere auto, dit zou een heleboel ongelukken en doden schelen, bovendien kan dan de verzekeringspremie omlaag, die nu steeds omgaat door dit soort ongelukken.
Welk apparaatje is dat?
Ik ken alleen apparaten die telefoons kunnen blokkeren als op die telefoon ook de juiste app geïnstalleerd is
en dat zal bij je gasten niet altijd het geval zijn.

Dus ben ik nieuwsgierig hoe dit werkt.
Hallo Pieter,

Nee, er hoeft geen App geïnstalleerd te worden op de/een mobiele telefoon.
De mobiele telefoons werken gewoon niet, als de auto is gestart of rijdt.
De auto moet echt stilstaan en de motor moet uitgezet zijn.

Ik weet het merk van dit apparaatje niet.
Ik heb een Volvo XC 90
Bij de aanschaf van de nieuwe Volvo XC 90, heeft de Volvo Garage dit voor mij ingebouwd.
Dit was een extra optie bij de aanschaf van de nieuwe Volvo XC 90.
Of dit apparaatje van Volvo zelf is, of dat het een ander merk is weet ik dus niet.
Hoe het apparaatje precies werkt, weet ik niet, ik heb me hier niet in verdiept.

Ik zal, als ik bij de Volvo Garage kom, even informeren naar het merk van dit apparaatje en hoe het precies werkt.
Ik kom hier nog op terug.
(kan wel even duren, maar ik kom er op terug, staat genoteerd in mijn agenda van mijn mobiele telefoon)

Overigens geen goedkoop apparaatje, 695,= Euro excl. 19% BTW.
Maar dat is het voor mij wel waard, dit geeft gewoon rust in de auto tijdens het rijden, zeker als er gasten/passagiers in de auto zitten.
Er wordt tenminste weer gepraat in de auto, i.p.v. telefoneren, app. twitteren, internetten, enz.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Klinkt interessant!
Ik hoor het wel als jij of iemand anders meer weet.
Bedankt in ieder geval.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Al weer een hele tijd geleden was er in één van de topics sprake van een insteekhaven met een kraan voor zware lasten.
Normaal gingen die lasten van schip naar trein of omgekeerd. Het was dacht ik ergens langs de Rijn.
Ik meen dat het indertijd Teerkwast was die toen een link naar een filmpje over het aansluitend transport over de weg gaf.
Als ik me goed herinner ging het om het transport voor iets van een waterkracht centrale en moesten er op een gegeven moment
drie 'wagens' voor het gevaarte om het de berg op te krijgen.
(Integenstelling tot veel bijzondere transporten vond dit transport (grotendeels) overdag plaats.)
Wie heeft toevallig de link naar dat filmpje bewaard?
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Wat is het stilletjes op het forum....
Iedereen geïnteresseerd in politiek?
Hopelijk leidt dat tot een juiste keuze volgend voorjaar ;-)
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Kapitein Spok »

Inderdaad, ik zit min of meer met belangstelling naar de volksvertegenwoordigers te kijken/luisteren en stel vast dat mijn laatste keuze in het stemhokje toch wel een juiste was.
Betise
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 apr 2016 17:28

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Betise »

Dit forum wordt steeds rustiger en vooral eenzijdiger. Het gaat hoofdzakelijk nog over de goeie oude tijd. Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee maar op een gegeven moment zijn alle oude foto's wel eens besproken , bovendien zijn zijn er steeds minder (oud-) schippers aanwezig die daar nog herrinneringen aan hebben of interesse in hebben. Dus wordt vanzelf de spoeling een beetje dunner op termijn.
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door JC »

Het is gewoon erg jammer dat om uiteenlopende redenen forumdeelnemers die interessante dingen lieten zien naar andere winkeltjes zijn gevlucht.Tegenwoordig lijkt alles "vluchtig" te moeten, heeft met de tijdgeest te maken.
Betise
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 apr 2016 17:28

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Betise »

Inderdaad, het is des te meer jammer omdat juist nu de scheepvaart bol staat van interessante technische innovaties, met name in de aandrijftechniek. De laatste ontwikkeling zijn schepen met 100% electrische aandrijvingen en zonder dieselaggregaten boord. Energie wordt gehaald uit powerpacks in de vorm van een zeecontainer die op diverse plaatsen in te wisselen zijn. Geen toekomstdroom maar realiteit. Jammer daar over niets in dit forum te lezen valt
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Ik zou zeggen: ga je gang.
Blijf niet klagen, doe een poging!
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door k-k »

Leg een uit Betise, hoe gaat dat in zijn werk met die Powerpacks! Wij hangen aan je "lippen". Gr. Klaas.
Plaats reactie