Zo,het forum beweegt toch best aardig als ik mezelf van pag 3 terug moet halen
We hadden dus thuis gelegen om de kinders weer op school te brengen.
van de x niet alleen.
Dan dinsdag vlissingen laden naar Hamm, daar maakten ze Gent van, enfin ook daar nog een vergoedinkje voor gekregen, tis tenslotte buitenland
Van het laden in Gent helaas geen foto gemaakt, t was in het kluizendok, met div transportbanden kwam de raps uit de loods aldaar, die er eerder door een zeeschip vanuit Roemenë gebracht was.
Een ander ging geheel volgens plan, ook de sluis van Terneuzen speelde perfect mee
We hadden 950 ton in en lagen daarmee op de dag van passage Nijmegen precies de pegel daarvan -270m dus netjes, het was wel erg druk op de rivier wat het varentoch wel een serieuze bezigheid maakt
Als je naar Kleve aangenomen hebt kan je nog wel ns even op water moeten wachten, je kan er volgens mij droogvoets overlopen
Eenmaal het WDK in was het ook druk, nr 7 om te schutten, dus eenmaal boven friedrichsfeld is het mooi bedtijd.
des andere daags bijtijds verder naar Hamm, op de sluis van Ahsen nog even wat appels geraapt voor de taart en de moes, en savonds nog net gemeld in Hamm.
Hammkanaal nog net voor Bergkamen.
Eenmaal in Hamm heben we weer rust, we zijn hier niet als enige en ook niet als eerste, dus tijd voor wat achterstallig werk
ik had voor en achter wel wat roest op/onder de bergplaat, daar kon ik met deze vlotte diepgan van goed 2 meter aardig bij vanuit de roeiboot.
en ook voor ontspanning weer gezorgd, samen met de buurtjes van de vectare waar we deze reis weer mee samen waren.
en de kop ziet er weer netjes uit..
we hebben de boot ook een beetje gepimpt
Linda vond dat eigenlijk altijd onzin en zonde van de tijd, maar maandag was ze toch weg, dus kon ik mooi samen met de buurman mn gang gaan
en achter
Ik vind ut wel mooi staan, net ff minder lomp..
Maar aan alles komt een eind, ook aan lostijd en ligdagen, al kost het deze keer wat moeite...
ze maakten dagen van 6u tot 2u snachts, wij waren na de vectare aan de beurt, het lost ong 100 t p/u, wij begonnen om 23u dus nog 3 uur te gaan en dan de andere dagnog ca 6,5 u dan hadden we mooi woensdag rond de middag leeg geweest.
Maar dat zou te snel zijn, om 1 uur kwam ie me roepen met de mitteilung dat de boel kaputt was
hij was niet zeker of dat de andere morgen om 6 uur wel gemaakt zou zijn, dus ik hoefde geen wekker te zetten....ik moest er natuurlijk toch uit om te verhalen voor een schip wat bij de buren moest lossen
, maar enfin, smiddags om17 u werkte het weer, een storinkje van 16u
dus donderdagmorgen 1 u leeg.
ook de concurrentie lost hier, een trein met 1100 t hongaarse raps/koolzaad, in nagelnieuwe wagons, eerste ritje
Ik was inmiddels ook weer retour bevracht om vrijdag te laden in Duisburg, dan moet je dus vanuit hte Hammkanaal bb uit, door het gewraakte stukje eenrichtingsverkeer voor uberbreite schiffen....(inmiddels dus al een bouwstelle van meer als 10 jaar
)
je komt op dat stukje ook langs de nieuwe kolen centrale van Datteln, daar ligt een schip proef te lossen, met een apparaat waar je bang van zou worden, t zal vele miljoenen kosten wed ik, en dan staan er zo 2, als je nu eens 2 flinke sennebogen kranen neer zet met een trechter boven diezelfde transportband, had je vele miljoenen uitgespaard en sneller leeg geweest schat ik zo in, maar vooruit hier zal wel iemand voor doorgeleerd hebben...
enfin,
dat stukje had ik dus woensdag op donderdagavond willen doen,maar ja toen was ik dus opeens niet leeg.
nu dus donderdagavond 22u er door, als je dan vrijdag in Duisburg moet zijn, kan je je bed wel koud laten, dus maar door..
Ze boden me een reisje schrott aan naar Charleroi, dat doen ze wel vaker, en dan maak ik altijd de grap dat ze dat niet kunnen betalen, nu noemde ik voor de grap ook een bedrag met de gedachte dat ze dat toch niet gingen betalen, er staat een tweetje vooraan in elk geval, ik zei t lachend, maar toch na een dagje was ik bevracht
Rare markt, maar enfin, nu goedlachs naar de Samber, gelukkig heeft Leo samen met Henk de boel nog even verkent van de zomer
Laden in Becken B...
we kregen sorte 3, dat was niet de afspraak, dus er nog wat extra uit gesleept..
ook de hafenmeister komt even vragen wat wir daar alles so machen
er is wel een nadeeltje aan zwaar schrott, als t valt maakt t vaak wat kapot, in dit gevan mn handreling krom en op 3 plaatsen los, maar ze hebben het weer keurig gerepareerd, dat is verreweg de beste oplossing, anders kan je t weer gaan laten doen ergens anders, en moet je je geld maar zien te krijgen.
Het laden duurde uiteindelijk nog heel de vrijdag, en aangezien we al wat slaap te kort hadden maar niet meer weggevaren uit Duisburg.
we hadden aangenomen om op waterstand te laden, en er kwam net een klein golfje was af, dus had ik een kleine 1200 t wel kunnen meenemen, daartoe voelde ik me tenminste wel verplicht met mn prijs an block, maar van de verkoper mochten we niet meer als 1000 t laden, na veel gebel van de betalende partij uiteindelijk 50 t extra dus nu op de ijk 1045 t geladen, nog een vlotte boot dus met 2,15 diep, gemakkelijk voor de samber
Vanavond in Belfeld een plekje gevonden en hier dan zondag houden, maar zien hoe ea gaat lopen komende week, van de oude sluis ternaaien is een deur uitgevallen dus daar werkt alleen de nieuwe sluis maar, en die is tot nu niet altijd even betrouwbaar gebleken
grt Bram