Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door joop 1 »

daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben eigenlijk wel zeker
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Klaas
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jan 2011 11:24

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Klaas »

Die Johanna kwam me al zo bekend voor. Als Bertus Sr was ze jaren actief in- en om de Vlothaven/Mercuriushaven in Amsterdam. Daar kende ik hem dus van.
Klaas
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

mastodont schreef: 23 nov 2017 10:27 als ik het mij goed herinner werd er in Linne vroeger geladen uit wagons die door paarden werden getrokken
je lag op een steiger en de wagons werden leeg gekiept staat mij bij
nu de ham vraag
heb ik dat goed onthouden
en zo ja
wie heeft er foto's van die paarden voor de wagons
gr
leo
Die vraag werd elders ook al gesteld, maar daar zag ik ook geen antwoord :( De wagons waren houten bakken met ijzeren beslag en ijzeren onderstel. De ZLSM heeft er één of twee in bezit en die worden actief gebruikt voor baanonderhoud. Maar dan zetten ze er wel een dieseltje voor of achter ;)
https://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/1828

Dank aan alle zoekers, trouwens. Ik ga hem niet opzoeken, denk ik ;)

Groeten van Tim
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram hoefde weer niet ver leeg te varen om hem vol te krijgen.
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nee, dat was maar n klein stukkie leeg varen, enzo hoort dat ook :wink:

We hebben dus maandag de kisten gelost in Antwerpen, en dinsdag in Vlissingen weer geladen , cellulose, voor Velsen...
het was al avond voor we vol waren..
Afbeelding
Als je dan in de westhaven weer kan laden is dat wel verleidelijk natuurlijk, draad geladen aldaar...
Afbeelding
1600 t...
Afbeelding
Alleen nu de bestemming...daar zijn we nog noooit geweest, ik vermoed dat mn vracht inclusief bibbergeld is..
We moeten er mee naar DENDERMONDE off all places, hoe verzin ik het maar weer, ik dacht dat dat spitsenvaarwater was vroeger, maar enfin, inmiddels div collega`s gebeld, die er ook al eens geweest zijn, en die denken allemaal dat wij dat ook kunnen,
we zullen wel zien dan waar het schip strand :mrgreen:
we waren vrijdag niet zo heel vroeg vol, er moest nog een spits laden voor ons; die is zo vol hoor schipper....nouou dat duurde toch nogal hoor eer ze ca 20 rolletjes in zo een klein ruimpje gepropt hebben en dan ook nog recht geladen, met een leerling kraanmeester :roll:
Afbeelding
de antilope, naar evry of hoe je dat schrijft..
wij na lang geleden voor ons gevoel weer eens een kort weekendje thuis...morgen richting antwerpen en dan dinsdag met t tij en daglicht naar Dendermonde zien te komen :roll:
Ik hoop dat ik t nog kan navertellen, dan horen jullie nog wel of dat een succes was :|

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Dendermonde, hoe bedenk je het, inderdaad. Hopelijk zie je kans wat op de gevoelige plaat vast te leggen.
En eh... oom Leo kent daar de weg toch nog wel. Kan die een loodsreisje doen. :D
Goede reis,
Wim
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door JC »

Evry schrijf je goed en je wist natuurlijk dat Wim Pionier op dat schip heeft gevaren toen het nog Tardus heette. Trouwens hoor ik dat het met Wim langzaam beter gaat en dat wilde ik even kwijt, omdat dat goed nieuws is. Nu nog naar Dendermonde... :shock:
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Inderdaad, goed nieuws dat het beter gaat met Wim.

grt Wim
Gunther
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2016 09:44

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Gunther »

Mooie reis naar Dendermonde!
Eventjes opletten in de bocht van Sint Amands, daar kan u best goed de bocht uitvaren. Er ligt wel een groene boei maar daar staat niet veel water op de punt.
Mijn vader is daar veerman en vertelt me elke week dat er opnieuw eentje over de plaat geschoven is...

Mvg
Gunther
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Ik vond de u-bocht van Kastel ook wel 'n dingetje..Ik ben er twee keer langsgekomen met 62 meter en dat is al 35 J. geleden. Mag aannemen dat er na die tijd wel een en ander gecorrigeerd is. 86 bij 9.60 is daar 'n gangbare scheepsgrootte,al schijnt het hier en daar wel wat spannend te zijn,heb ik mij laten vertellen. Enfin, als de eindbestemming Dendermonde is, kun je mooi uitmikken dat je daar met hoogwater aankomt,dat valt mooi bij daglicht😉 Kom je daar op 'n zaat of blijf je drijven?Twee keer in Wetteren gelost;daar dien je het schip voor laagwater 'n paar meter van de kant te houden, anders kom je aan de grond.
Plaats reactie