Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door JC »

Altijd leuk om mee te gluren hoor Bram, waardeer je verslagen nog steeds.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

Zo kom je nog eens ergens! Bedankt voor het delen Bram! En goede vaart verder. Gr. Klaas.
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Evert CadIJ »

Boeiend om de Leie en de route naar Dunkerque weer te zien.
Wat heerlijk dat je daar in het kanaal nog zo rustig overnachten kan.
En het vogelconcert, dat zijn weer de mooie kanten van je avonturen.
die dan een paar dagen later weer vergald worden in die (pet) cokes bende bij het lossen in Duinkerke.

Mooi voor ons Forum om daar van getuige te zijn!!!

HG Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door piet42 »

bram we zijn weer bij " alleen opruimen is niet zo hun ding hier, maar uiteindelijk ook een veegmassien er in, en een uitspuitploeg "is wel een flinke bobcat zou ik niet blij mee zijn veegd zo een scheur in de zij met z'n bak
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Hallo, ik zal t nu wat eerder uptodate houden :wink:

Vorige week maandag dus idd gaan lossen in Moerdijk, platen men begon pas ca 9:30, dat hadden ze al gezegd...
Afbeelding
Maar deden dat eigenlijk best voortvarend, met 2 kranen, en n man of 4 in t ruim om de balken er af te schoppen en te verzamelen.
Afbeelding
op mijn vraag of we dan toch "vandaag" leeg kwamen werd ontkennend geantwoord, dat zou niet , want evt auto`s en pauzes enz... :roll:
maar goed, 2 kranen, die blijven bewegen en zo dat ik nergens voor hoefde te verhalen resulteerde toch in n leeg schip om 15 u :P
onder het lossen nog even de trap in de voormaschkamer klaar geverfd :wink:
Afbeelding
eenmaal leeg maar even naar huis gevaren, daar werden we aangenaam verrast door een nieuw loopvlak op het steiger, daar hadden we dan ook al div malen over geklaagd en dat schijnt soms dus te helpen :mrgreen:
Afbeelding
Dan dinsdag toch even naar de beurs in Gorinchem geweest, daar heb ik eigenlijk apmer tijd gehad om te zien wat er zoal nieuw is, vanwege de gruwelijk veel bekenden die je daar tegen het lijf loopt :mrgreen:
ik zag dat dit de toekomstige stuurhut word.... :P
Afbeelding
en even de tijd genomen bij Omru om daar nieuwe ramen te bestellen voor de hele roef en n nieuw voorfront in de stuurhut, overal dubbel glas, dat zal wel fijn zijn in de winter, om eens van de aangeslagen ramen af te zijn :D
Maar van liggen kan dat allemaal niet betaald worden, dus moeten we weer an de gang, leeg naar Amsterdam, 1250 t soya schroot laden voor Ooigem, n beetje Erik zn werk eigenlijk, maar goed, ze wilde dit in 1 schip hebben schijnbaar, en dan heb je een schip met kuubs nodig, en die heb ik wel n beetje :mrgreen:
dus een voor deze markt niet geheel onaardig reisje, woensdagavond er naar toe gevaren, het nadeel van dat veevoer werk is dat je nooit weet wanneer je laad, dat schijnt erg moeilijk voorspelbaar te zijn, ook in deze toch moderne tijd voor mn gevoel...(kworoudgeloofik), enfin in de veevoer nog ouderwets afwachten dus, ea resulteerde toch in donderdagmiddag laden.
in de westhaven bij de Oba.
Afbeelding
Afbeelding
s avonds nog in Vreeswijk, en de andere dag verder, hier afvarig boven Krimpen a/d lek, donker wolken...
Afbeelding
even een pitstop n dordt, en door...
naar de krammer.
Afbeelding
en Oosterschelde
Afbeelding
al met al nog laat in Terneuzen alwaar we weer tot zeevaart gerekend worden :mrgreen:
Afbeelding
Zaterdag het laatste stukje gevaren, naar Ooigem, sluisje ...
Afbeelding
en wij in de sluis aldaar.
Afbeelding
Vanmorgen eerst een schip met 1000 t tarwe aan de beurt, en daarna wij dan ca 12u
Afbeelding
nu nog n 500 t te lossen morgen , daarna moeten we leeg naar Zeebrugge, een stukje laden van n 141 t voor Sliedrecht :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram,

Weer en mooi reisverslag.

Nog steeds geen nieuwe moderne onderhoudsvrije aluminium bovenkant van de stuurhut ?

Of ben je verknocht aan de houten bovenkant van de stuurhut ? :wink: 8)
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nee, ik zou best n moderne aluminium stuurhut willen, maar dan ook gelijk goed aangepakt zeg maar, dus brug verbreden/aanpassen aan breed schip, schaar er onder en dus nieuwe stuurhutbak, maar dan ben je wel n aardige duit verder, en die heb ik er nu nog niet voor over, dat blijft nog n fantasie, wie weet voor altijd 🤷‍♂️
Maar die dubbele voorruit kost maar 1100€ dus daar voor wil ik er voorlopig nog wel plezier van hebben😉
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Westeind schreef: 13 mei 2019 23:34 Nee, ik zou best n moderne aluminium stuurhut willen, maar dan ook gelijk goed aangepakt zeg maar, dus brug verbreden/aanpassen aan breed schip, schaar er onder en dus nieuwe stuurhutbak, maar dan ben je wel n aardige duit verder, en die heb ik er nu nog niet voor over, dat blijft nog n fantasie, wie weet voor altijd 🤷‍♂️
Maar die dubbele voorruit kost maar 1100€ dus daar voor wil ik er voorlopig nog wel plezier van hebben😉
Hallo Bram

Bedankt voor je snelle antwoord.

Inderdaad wordt en algehele verbouwing een kostbare geschiedenis.
(blijven fantaseren, hahaha) :lol: :wink:
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Ja, mooi verhaal weer en dito foto’s!

Het verhaal over de stuurhut spreekt mij aan omdat mijn broer de woning van dezelfde werf had als de jouwe. ( had ik al eens geschreven, dacht ik)
Tja, met ‘n schaar eronder lever je uiteraard ook kruiphoogte in.
Toen ik in 94 die 86 meter kocht, stond daar de stuurhut van de bouw (57) nog op maar al wel ‘n thermopane voorruit over de volle breedte; dat was idd fantastisch, alhoewel ik gewend was aan voorramen die open konden,dus dat was even wennen.

In de roef waren van die Duitse draai-tuimelramen,ook thermopane.
Alleen als je ‘n beetje heftig aan het koken was en je vergat de afzuiger, dan wilde er wel eens ‘n raam beslaan.

Succes maar weer, gr. Jan.

O ja, dat sluisje op de foto, van Ooigem, dat zag er nogal gebruiksgereed uit. Staat me iets van bij dat het er 10 jaar geleden wat bouwvallig bijlag,of mogelijk alleen de onderste trappen( want het is dacht ik, ‘n drietraps-sluis)

Hier op forum zijn er nog wel die daar nog wel in geschut hebben, denk ik😀.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Die kruiphoogte compenseer ik dan door de bovenbouw zakbaar te maken, nu breek ik de stuurhut nooit af, ballast em zo onder 4,30 door😉
En ik meen dat die sluisjes gerestaureerd zijn, of ze nog schutten betwijfel ik, maar als ze t goed gedaan hebben zou t moeten kunnen, maar tis hier niet zo jachttouristisch, dus niet zinvol wat dat aangaat🤔
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie