Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Dat zou me niet verbazen, hoewel ik denk dat de Westerschelde dan ook dicht in de buurt komt.
Feit is wel dat het IJsselmeer vaak word onderschat.
Rehoboth II
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 okt 2014 13:26

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Rehoboth II »

De golfslag op het ijsselmeer zal alleen maar erger wordende word daar al jaren zoveel weggebaggerd dat het water vrij spel heeft.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja dat denk ik ook Wim, achteraf zegt iedereen dat die laatste kms slechter geworden zijn door diepe stukken westelijker, en t water was idd “zwaar” je ziet op t filmpje nauwelijks witte koppen,dus je krijgt dan ook half modder op de luiken😬
vaar om te leven (niet andersom)
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny B »

Dat merken wij ook met onze tobbe als we de vaargeul voor Stavoren oversteken (Stavoren, Hindelopen, Workum naar Medemblik)
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

ik ken iemand die een rustige dag tegemoet gaat :wink:

Wind- en stormwaarschuwingen voor kust en ruime binnenwateren en de Noordzeedistricten
Kustdistricten en ruime binnenwateren
Rottum: noord tot noordwest 8 bft, Vlissingen, Hoek van Holland: noordwest 7 bft, IJmuiden, Texel, Harlingen, Delfzijl, IJsselmeer, Marken: noord tot noordwest 7 bft, Zierikzee: noordwest 6 bft
Uitgifte: 28/01/2019 09.28 uur LT

gr
leo
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

T val mee hoor in buien NW 6 anders 4, dus toch geen rustige dag, pas half 2 vol, enfin nog 2 reisjes na deze en dan stoppen we hier mee😉
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Veel hebben we niet beleefd zo de eerste maand van het jaar, maar toch al de 10e reis in :mrgreen:
alle soorten weer wel gehad in januarie denk ik...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier graven ze n berg af...
Afbeelding
en daar lossen ze het en gooien het op een berg....in Wijster gaat het over de vuilnisbelt.
Afbeelding
met dank voor de foto aan Bart Beltman, via fb
af en toe een bui....
Afbeelding
hier varen we net geladen de Azie haven uit, gespot door n buurman van de Atalanta :wink:
Afbeelding
en dan nog even een vraag...waarom ligt in Schokkerhaven dit onmogelijke bochtje, het zal wel ergens voor/door bedacht zijn, maar ik heb even geen idee wat het nut is van dit behoorlijk afremmend obstakel :roll:
Afbeelding

Enfin, aan alles komt een eind, maandag lossen we voorlopig de laatste van dit pendeltje, later vroeg men of ik nog 1 x wilde laden dinsdag ,maar dan heb ik al andere afspraken, dus gaan we dat niet doen.
en half vanaf komende week kunnen ze een paar weken niet laden vanwege wegenbouw activiteiten op het terrein in Amsterdam.
En wij gaan in Zwartsluis een nieuwe kachel zetten, afgelopen weekend had ik er een storing aan, dus hier iemand er naar laten kijken, die vond het een oud beestje, in mijn beleving was ie nog nieuw, toen we dit schip kochten ergens eind 2001 was ie idd net nieuw , net als de boiler en de radar,
Om kort te gaan, de kachel doet t nog en de boiler en de radar gelukkig ook.
Maar ik vind ut eigenlijk niet slim om af te wachten tot ea echt kapot gaat, dat gebeurd dan meestal als je ergens in de buurt van Wladiwostok ligt op n zondag moet je maar rekenen :mrgreen:
dus schaffen we een nieuwe aan.....
de kabola KB 45 combi
dan kan de boiler ook gelijk weg,en hebben we niet meer het euvel dat we aan het eind van de week koud water hebben omdat we te weinig met de generator gedraaid hebben :idea:
en hij schijnt een stukkie zuiniger en schoner te branden, ik heb er zin in, dus vanaf maandagmiddag een paar daagjes zwartsluis :wink:
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram,

Zijn de luiken weer gerepareerd, c.q. vervangen ?
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

Bram, De rare slag die je in Schokkerhaven maakt is denk ik om golfslag in de haven te beperken. In den beginne was het een werkhaven voor de Zuiderzeewerken. Nog geen Flevopolders en Ketelmeer, dus had je wat bescherming nodig bij ZW wind. Geen idee of RWS het verantwoord vindt om de inloop nu wat klantvriendelijker te maken. Voor de spelevaarders lag er indertijd (2003) in het Ketelmeer een alternatieve geul parrallel aan het Ramsdiep. Gr. Klaas.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Afbeelding
DPLA schreef: 02 feb 2019 18:55 Hallo Bram,

Zijn de luiken weer gerepareerd, c.q. vervangen ?
Nee die ligt al die tijd tussen de stapel en is wel een eind bijgekomen ,ik durf zo alles wel te laden maar zal em tzt wel een x laten maken
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie