Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Veilig en voorspoedig door Terneuzen, zo te zien.
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja dat viel niks tegen, ik zal even verder gaan waar we gebleven waren :wink:

We moesten nog laden in Venlo, we waren toch op tijd leeg in Maastricht om nog naar Venlo/Blerick te varen.
daar woensdagmorgen geladen..
Afbeelding
vlakbij waar Erik pas gelost heeft :wink:
Afbeelding
s`avonds nog naar maastricht gevaren, ondergaande zon boven bocht van Elslo
Afbeelding
donderdag mooi op tijd in Grobbendonk.
vrijdag is n mooie dag
Afbeelding
en lossen, op zn bels, kraantje draait rondjes :wink:
Afbeelding
Afbeelding
voor de middag alweer leeg, en naar Wijnegem gevaren, weekend gehouden.
Maandag luik gerepareerd.
Afbeelding
Afbeelding
En nog naar Gent gevaren, daar vanmorgen geladen, 12 hijsjes in 3 kwartier :D
Afbeelding
Afbeelding
Alle sluizen liepen voorspoedig, en met maar ca 30 ton in loopt t niet slecht natuurlijk, we kwamen nog een bekende tegen :wink:
Afbeelding
Afbeelding
nu op n mooi plekje boven Schoonhoven, morgen maar verder naar Emden, alwaar we vrijdag moeten lossen..
Afbeelding
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

en die lading heeft iets met windmolens? :x

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

jep, geen idee hoe en waar, maar das niet mijn probleem :mrgreen:
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ga je je balken weer terug halen uit Franeker?

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nee die zijn al lang door andere mensen vervoerd, voor prijzen waarvoor ik er toch niet leeg voor retour gevaren had ....
Wij pakketschrot laden leeuwarden voor Duinkerken, morgen beginnen maar weten niet of ze em vol krijgen, was eigenlijk voor maandag gepland, maar ja k zou ook pas morgen lossen in Emden eigenlijk, ea is zeer voorspoedig gelopen hier 😉
Gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Leeuwarden-Duinkerken, mooie reis :P
Paar weken terug nog in Leeuwarden geweest. Als ik mij goed herinner, goed dat je palen hebt bij die laadplaats :x
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

We beginnen nu wel heel erg achterop te geraken, en dat is niet leuk, want ik gebruik dit zelf ook wel als naslagwerkje, dus ga ik even verder waar we gebleven waren, namelijk onderweg naar Emden :roll:

We krijgen daar de Nesselandeschleusse, die is niet zo groot als de seesluis en gebruikt derhalve minder water en schut sneller,allemaal voordeel, en hij staat nog open ook, wat wil een mens nog meer, dat was op Donderdag morgen, Kor uit Kropswolde is in Delfzijl ook opgestapt en doet even een rondje Emden mee, ze willen nog lossen ook ipv Vrijdag zoals aangenomen....
Afbeelding
En idd niet lang nadat we liggen komen de mannen de zaak er uit halen, daar worden niet veel woorden aan vuil gemaakt, simpel maar doeltreffend materiaal :idea:
Afbeelding
Afbeelding
dus met dezelfde gang weer retour, we hadden aangenomen om de maandag te laden in leeuwarden voor Duinkerken, maar na een belletje kan dat ook wel vrijdag, dan haal je opeens wel flink tij in :D
en al bijtijds vol ook...
Afbeelding
onttind blik, wat we ook weleens daar gelost hebben vanaf Brugge.
we doen s avonds nog een stukje en zaterdag verder, we zien wel waar t schip strand..
langs de gerestaureerde IJ toren
Afbeelding
en een klare midden sluis
Afbeelding
Het loopt allemaal gesmeerd, en we zijn zaterdagavond nog mooi op tijd in Dordt, altijd makkelijk en gezellig.
we hebben na pasen pas los termijn in Duinkerken, en besluiten om maar even een paar dagen te blijven liggen ipv op "n misschientje eerder lossen" door te varen, waar je dan toch niet meer laad voor de pasen .
dus nog even een klusje laten doen, wat wel leuk werkt.
Afbeelding
wat is dat nu weer zal je wel denken; wel dat is een elektrisch bediende kogelkraan, die heb ik in mn leiding vanaf de warmtewisselaar naar de cv gezet, normaal als die openstaat stook tie je de tent uit, tenzij je overal thermostaatkranen in je radiators plaatst, maar dat is me destijds afgeraden omdat ik nog van die ouderwetse stalen dingen heb en er dus geen nieuwe standaard kranen passen, dan ben je aan alle kanten aaan het tobben of allemaal nieuwe platen hangen..
nu werkt deze kraan op een extra thermostaat in de roef, die je dan een graadje hoger zet dan die van de cv, werkt perfect :D

woensdag dan van Dordt gegaan en bijtijds boven Evergem vast, de andere dag verder, hier even wachten beneden de nieuwe sluis van Harelbeke, die had ik alleen nog maar in bouw gezien, nu zie je zelfs de oude niet meer terug :roll:
ze zijn nog aan het werk aan een nieuwe stuw.
Afbeelding
savonds nog boven sluis quinchy gevaren,daarvandaan vrijdag kids gehaald en vrijdagavond pas verder gevaren, niet te ver want dan werd het donker en dat was niet nodig volgens mij, alleen is er in dat lange pand niet heel veel ligplaats dus toen ik het zat was maar mn palen laten zakken aan de kant in het kanaal :mrgreen:
Afbeelding
super rustig gelegen ,en zaterdagmorgen gewekt door n paradijselijk vogelconcert :P
ik heb zelfs even gewacht met starten , dat was eigenlijk misdadig, gelukkig maakt die cat niet heel veel herrie :wink:
hier in ecluse Fontinette..
Afbeelding
de diepste sluis op het traject, 2 drijfbolders kort bijelkaar das wel handig.
beneden de sluis zien we dat ze eindelijk die oude liftjes restaureren , dat was wel nodig ...
Afbeelding
en vergane glorie in Ark, zal wel een woningfabriek worden oid...
Afbeelding
Ik ga verder in volgend bericht, even geduld aub :mrgreen:
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Het is toch nog een heel eindje naar Duinkerken, maar toch smiddags aldaar, de laatste x dat we daar waren hadden we op de wachtpalen buiten de sluis Mardyk liggen wachten, dan lig je eigenlijk nergens, en moet je alles met de auto doen, via allerlei isps toestanden met paspoorten enz, we hadden toen wel gezien dat er achter in de stad ook nog ligplaats was, dus daar nu maar gelijk naar toe gevaren, kost wel n dik half uur varen maar dat hebben we er graag voor over, enals je het doet moet je het goed doen, dus ook door de draaibrug :wink:
Afbeelding
en dan lig je tegen het centrum, aan de openbare weg en heb je de auto niet eens nodig, prachtig plekkie daar :D
Afbeelding
Afbeelding
vlakbij het scheepvaartmuseum, maar daar waren we al eens geweest dus slaan we nu maar over
Afbeelding
het gemeentehuis..
Afbeelding
en een verzameling ankers tot kunst verheven
Afbeelding
en ook nog even op de kerktoren geklommen
Afbeelding
Maar dinsdag is het uit met de pret en moeten we echt terug naar de vuiligheid om te lossen, achter me lossen ze cokes, met de wind fijn van achter en van de wal, dus van binnen en buiten alles zwart... :cry:
Afbeelding
Afbeelding
onze lading stuift niks, maar zit wel water/loog in, dat is er uitgezakt....
Afbeelding
Afbeelding
een beetje wit in deze zwarte wereld kon geen kwaad vermoed ik :roll:
Afbeelding
Nadat we leeg waren maar terug naar de stad gevaren en an de wal wezen eten met zoon Teus, de rest van de fam was terug naar school in NL....
Afbeelding
de andere dag woensdag dus zouden we weer rollen laden, maar dat werd pas later op de dag hadden ze me al verteld....
maar uiteindelijk toch gaan laden, zo ter plaatse zullen we daar niet over brommen en die lading is ook schoon en de wal ook aldaar...
als we er heen varen waait het flink.... :shock:
Afbeelding
de duinen aan de overkant zijn daar gewoon donkerbruin....
en laden...
Afbeelding
Afbeelding
mooie kant en klare stoeltjes...
Afbeelding
het laden gaat best vlot, savonds beneden sluis Watten gevaren, daar lag een spits midden op de muur, slimmerik....
dus ik er naast met het achterschip en palen er in, maar dat vertrouwde hij toch niet, zo laat als t was ging er een GM an de gang en verhaalde hij toch maar :lol:
donderdag dan verder, en komen we tot beneden Menen, hier de splitsing Don of Douai..
Afbeelding
hier gaan we het smalle in beneden Comen...dat zal wel zo blijven schat ik :roll:
Afbeelding
Afbeelding
bij Wervick dacht ik ...
Afbeelding

Dan vrijdag tot aan Terneuzen, hier met donker luchten langs Rieme
Afbeelding
alle familie uit die hoek weer gezien natuurlijk :wink:
en zaterdag met n mooi vloedje naar Atwerpen, want we moeten met die rollen naar Geel, maandag lossen aldaar.
dat doen ze dan ook redelijk snel.
Afbeelding
nu moeten we weer leeg terug naar Terneuzen om aldaar cokes te laden voor Hoboken woensdag laden donderdag lossen
maar eerst breekt er nog een hefboompje van n brandstofpomp zodat die niet meer stil gaat met de stopmagneet, dus nu elke x iemand naar voren sturen :roll:
Afbeelding
maar dinsdag hebben we een dagje over dus is er een monteur geweest die het weer gemaakt heeft...
woensdag dan geladen, welliswaar met de hobbel dat men de lading afkeurde, zodat we pas savonds 19u vol waren ipv de voorgestelde 8:30 smorgens, maar goed dan maar met n tij later naar Hoboken, het was dan niet vroeg meer natuurlijk maar je kan niet alles hebben :P
Afbeelding
Afbeelding
de donderdag wel gewoon gelost volgens planning..
Afbeelding
en na leegkomst maar eerst even uitgebreid gespoten met het daar nog zoete water, daarna naar Kallo gevaren alwaar we platen moesten laden, we hadden mazzel we konden er nog net als laatste bij in de sluis... 8)
Afbeelding
vrijdag dan geladen 1500 tplaten voor Moerdijk
dat kan je wel toevertrouwen aan de mannekes daar..
even alle materiaal bij de hand halen
Afbeelding
en laden
Afbeelding
Afbeelding
in 3,5 uur tijd vol, niet te geloven, hier gaan ze 2 dagen nodig hebben ...
en ook de sluizen naar buiten en binnen liepen weer goed vrijdag, dus vroeg boven de volkerak alwaar we overnachtten , zaterdag t laatste uurtje dan gedaan, auto er af en water geladen op t gemak, als ik vrijdag was doorgevaren had ik geen vrije avond gehad snappie :mrgreen:
de oudste 2 verveelden zich hier, en hebben de vloer voorop weer eens geverfd, dat was sinds 2008 niet meer gebeurt, dus dat knapt wel op :wink:
Afbeelding
Afbeelding

morgen beginnen met lossen dus, we hebben nog geen vervolg, dus misschien kunnen we nog even naar de beurs in Gorinchem :P

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ik dacht al, hij zal toch niet zo maar wat heen en weer varen. :D
Maar, je bent druk bezig geweest zie ik wel.
Je eigen cokes had je zo te zien minder stof van dan van je buurman, wat een stofbende :evil:

We zijn weer bij.

grt Wim
Plaats reactie