Mooi,even rust(?) in Den Bosch. Natuurlijk zelf al aan gedacht maar was het ondenkbaar om wat zand mee te nemen naar Balen en/of daar wat te laden richting Delfzijl.
In elk geval 'n fotogenieke trip,weer.
Was eens in Oldenburg en daar lag 'n stuk ijzer voor Krimpen. Rij rollen vanaf Bremen voor Zwijndrecht erbij;iedereen blij
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Hou me ten goede, niet zelf verzonnen uiteraard maar via de makelaar in scheepsvrachten..
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ja zand naar Balen had wel leuk geweest, maar t laden is op woensdag gepland, dus op den duur kom je dan ergens tijd te kort
En om bij de construktie nog wat te laden gaat niet, want die nemen bijna alle ruimte in .
Wij hebben ook div keren zo 2 reisjes in 1 gedaan, die staan hier ook nog wel ergens verstopt in al die 9 jaren forum
Nu al weekend in Engelen, lossen in de rietveldenhaven, maar het kraanschip is er nog niet, dus eind van t weekend maar even verhalen, hier lig je prachtig
En om bij de construktie nog wat te laden gaat niet, want die nemen bijna alle ruimte in .
Wij hebben ook div keren zo 2 reisjes in 1 gedaan, die staan hier ook nog wel ergens verstopt in al die 9 jaren forum
Nu al weekend in Engelen, lossen in de rietveldenhaven, maar het kraanschip is er nog niet, dus eind van t weekend maar even verhalen, hier lig je prachtig
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Zeker lig je daar heel mooi en rustig omdat er geen doorgaande vaart meer is. Verschillende keren in Den Bosch geweest,meest met veevoeder,een keer met grind voor de Industriehaven(en gelost met 'n kraanpontonnetje)plus 'n keer licht oud ijzer.
'n Beetje jammer was toen,dat ik juist wat regenwater van de stalen vloer aan het pompen was toen 'n politiebootje de hoek om kwam;proces verbaal dus.Mijn argument dat het regenwater was,ging er niet in. "dan had je de lading af moeten dekken". Tja.
'n Beetje jammer was toen,dat ik juist wat regenwater van de stalen vloer aan het pompen was toen 'n politiebootje de hoek om kwam;proces verbaal dus.Mijn argument dat het regenwater was,ging er niet in. "dan had je de lading af moeten dekken". Tja.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Bram, ik zat van de week weer eens een beetje voor mij heen te denken, en dan komen er ook weer van die vragen op. Bestaat er nog steeds een eikmeester? En hoe gaat dat tegenwoordig? ook digitaal? Bij ons liep vroeger, een man met een uitschuif instrument door het gangboord, wat ik toen al reuze intressant vond. En loop jij zelf ook nog met de duimstok rond? Ik heb echt geen idee, ik ben er te lang uit.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
IJken dat was golven tellen. Ik heb me daar zo'n 48 jaar geleden bij de Nieuwe Matex in Vlaardingen mee bezig gehouden. Intussen weet ik niet meer bij welke golf je moest toeslaan, maar wat ik nog steeds niet vergeten ben: de grap van een sleepbootkaptein om als je in het gangboord lag vlak langs
te varen. Het vervolg zal ik niet hoeven uit te leggen .
groeten
Jan van der Pluijm
te varen. Het vervolg zal ik niet hoeven uit te leggen .
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Foto Jan Meppelink (seniorscheepsmeter)
Het meten van een schip in 2005.
Zie ook Scheepsmeting op Binnenvaarttaal.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ergens staat me bij dat er bij golfslag wel een eind peilglas (plastic buis) buitenboord werd gehouden. Daarin had je dan een stabiel niveau. Kan me niet meer herinneren waar ik het heb gezien. Wel eens zelf geprobeerd. Op de tanker Engelina hadden we geen binnenmaat en moest er zonodig op de ijk worden afgeleverd. Een heel gemeet en gereken voor 25 ton. Maar het lukte! In de zomer van 1966 werden de tanks van binnen opgemeten en kwam er een binnenmaat. Gr. Klaas.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Hallo Pieter,pieter53 schreef: ↑06 okt 2017 21:57
Foto Jan Meppelink (seniorscheepsmeter)
Het meten van een schip in 2005.
Zie ook Scheepsmeting op Binnenvaarttaal.
Link werkt niet.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Sorry Piet.
Dan deze maar proberen.
Dan deze maar proberen.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....