Als er roest in je tunnel zit is die wel roestvrij na deze reis
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
375ton , je gaat toch niet onder mijn duiven schieten hé?
Misschien moet ik maar eens mee om daar op te letten.
En als laagwaterrijnmeekijkreisje.
Misschien moet ik maar eens mee om daar op te letten.
En als laagwaterrijnmeekijkreisje.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Jaja je mag mee , maar dat wist je al
Maar eerst leeg zie te komen hier, ze maken dr een potje van, ligt al uren stil
Maar eerst leeg zie te komen hier, ze maken dr een potje van, ligt al uren stil
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Je hebt ze toch niet verteld dat je maandag pas hoeft te laden? Of zitten ze vol, zoveel zullen ze daar toch niet verbruiken?
Misschien kan Erik jou restant meenemen, komt de Jannette ook nog eens boven.
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Nee wim, we zijn leeg hoor en schoon droog getrokken, ze willen ons vanaf 22 u standby hebben in de botlek, als t tegenzit weer laden vanmacht
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Doe je er nog ergens rolschaatsen onder, gewoon voor de zekerheid? En voor het geval je op de terugweg nog lager water treft... Ik had van de week mijn schaft in Keulen en ben eens langs de Rijn gekuierd, maar voor het eerst denk ik kun je zien liggen wat de baldadige jeugd aan verkeersborden, fietsen en andere zaken in het water heeft gegooid Mooie gelegenheid het ook weer op te ruimen, dacht ik, maar daar wordt door Stadt Köln anders over gedacht denk ik
Groeten van Tim
Groeten van Tim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
het moet niet gekker worden
voor je het weet lig je 100 frank diep
gr
leo
voor je het weet lig je 100 frank diep
gr
leo
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Uiteindelijk toch leeg gekomen, ik ben bang dat t een beetje mn eigen schuld was dat ze niet door losten, ik had gevr of ik even kon blijven liggen na leegkomst, dan kon ik op mn gemak t ruim doen....dan denken ze gelijk dat je geen haast hebt
Maar ik had nog foto`s van smorgens van Rotterdam wegvaren...
en bij aankomst....ging men eerst koffiepauze houden, terwijl t water alweer zakte, das niet handig als je voor op een droogte zit, dus dan eerst voorop maar wat lichten, wat bij ons altijd resulteerd in een volgelopen achterdek als je afgeladen ligt...
maar goed, dan achter wat lichten en van voor vandaan weer leeggemaakt, al duurde dat dus een tijdje...
Dus tegen t donker worden kon ik mn ruim in, maar goed ook dat lukte weer op tijd, en ook op tijd in de Botlek alwaar ik dus tussen 22 en 1 uur verwacht werd.
(`s avonds weer retour Rotterdam..)
gelukkig verliep dat anders en laadden we pas smiddags rond 13:30, nadat de mist was opgetrokken..
we moesten buitenop die flinke coaster gaan liggen ze draaiden daar over heen, hij moest nog ontballasten en dat soort langdurige fratsen ...
375 ton laden, paar luikjes open
het meeste ligt voor de midden..
toch nog 1 bakje teveel (ca18t)..,dat er weer uitgehaald..
Het lijkt wel goud, als je mn tonprijs ziet moet dat ook haast wel, mn hoogste ooit voor bulkgoed..
en ik las later op t charter dat we naar Birsfelden moeten, ik durfde van de x niks bijvragen
Nu zondag houden in Duisburg, morgen niet al te vroeg hier weg, en dan in Neuss zoals t er nu uit naar ziet een "vliegendevaartcrew" erbij aan boord nemen, dit ivm dat Linda een afspraak had staan einde van de week die we niet wilden verzetten..en is dan ook gelijk een laagwater leerreisje, hoewel t dat voor mezelf ook wel weer is, tis tenslotte al n tijdje geleden dat we er geweest zijn met laag water..
en kaub staat nu 34cm vanmorgen, het laagste wat ik gezien heb is 37 meen ik in 2003, we liggen 1,30 dus t zal wel gaan, ook al zakt t nog wat
zo dan ben je weer bij
grt Bram
Maar ik had nog foto`s van smorgens van Rotterdam wegvaren...
en bij aankomst....ging men eerst koffiepauze houden, terwijl t water alweer zakte, das niet handig als je voor op een droogte zit, dus dan eerst voorop maar wat lichten, wat bij ons altijd resulteerd in een volgelopen achterdek als je afgeladen ligt...
maar goed, dan achter wat lichten en van voor vandaan weer leeggemaakt, al duurde dat dus een tijdje...
Dus tegen t donker worden kon ik mn ruim in, maar goed ook dat lukte weer op tijd, en ook op tijd in de Botlek alwaar ik dus tussen 22 en 1 uur verwacht werd.
(`s avonds weer retour Rotterdam..)
gelukkig verliep dat anders en laadden we pas smiddags rond 13:30, nadat de mist was opgetrokken..
we moesten buitenop die flinke coaster gaan liggen ze draaiden daar over heen, hij moest nog ontballasten en dat soort langdurige fratsen ...
375 ton laden, paar luikjes open
het meeste ligt voor de midden..
toch nog 1 bakje teveel (ca18t)..,dat er weer uitgehaald..
Het lijkt wel goud, als je mn tonprijs ziet moet dat ook haast wel, mn hoogste ooit voor bulkgoed..
en ik las later op t charter dat we naar Birsfelden moeten, ik durfde van de x niks bijvragen
Nu zondag houden in Duisburg, morgen niet al te vroeg hier weg, en dan in Neuss zoals t er nu uit naar ziet een "vliegendevaartcrew" erbij aan boord nemen, dit ivm dat Linda een afspraak had staan einde van de week die we niet wilden verzetten..en is dan ook gelijk een laagwater leerreisje, hoewel t dat voor mezelf ook wel weer is, tis tenslotte al n tijdje geleden dat we er geweest zijn met laag water..
en kaub staat nu 34cm vanmorgen, het laagste wat ik gezien heb is 37 meen ik in 2003, we liggen 1,30 dus t zal wel gaan, ook al zakt t nog wat
zo dan ben je weer bij
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Goede middag Bram,
Goudgeel spul, hoe gaan ze dat noemen? Komt me niet bekend voor
grt Wim
Goudgeel spul, hoe gaan ze dat noemen? Komt me niet bekend voor
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
"maiskleber" noemen ze het, het kleven viel gelukkig mee
vaar om te leven (niet andersom)