Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Afbeelding
hier ook even voor de zeer selectieve kijkers ;)
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram en familie,

KERSTKAART PH. 2019.jpg
KERSTKAART PH. 2019.jpg (100.32 KiB) 2079 keer bekeken
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Zeg, 2019 is alweer een week oud, heb je alweer wat verdiend?? :lol: :lol:

En de beste wensen voor een ieder, uiteraard! :D

Groeten van Tim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ha dankje, nee nog niks verdiend,en ook al t beste, je pa riep nog vanaf zn veertje vianen.
T was moeilijk opstarten hoor na 3 weken vakantie, maar vanmorgen de boel maar op gang gegooid en nu in Amsterdam, we gaan proberen of we hiervandaan wat bodemas naar Meppel kunnen krijgen, in principe 3 weken in pendel dus 2,5 reis p/week, maar om te beginnen geven ze morgen alvast bereweer op voor t ijselmeer...😬
Gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny B »

Yup, het schijnt wat te gaan tochten morgen, kijk maar uit...
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pieter53 »

Zoals gewoonlijk zijn weerberichten net zo wisselvallig als het weer somtijds.
Hier https://nl.windfinder.com/#10/52.6639/5 ... -08T09:00Z zegt men dat men na tienen al weer het ergste gehad heeft op het IJsselmeer.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kapitein Spok »

Nou windkracht 8 met uitschieters naar 9 en zelfs 10 uit het noord-westen, is niet te onderschatten.
Voordeel is natuurlijk wel dat je de Rotterdammerhoek letterlijk en figuurlijk links kunt laten liggen.
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Westeind schreef: 07 jan 2019 18:40 Ha dankje, nee nog niks verdiend,en ook al t beste, je pa riep nog vanaf zn veertje vianen.
T was moeilijk opstarten hoor na 3 weken vakantie, maar vanmorgen de boel maar op gang gegooid en nu in Amsterdam, we gaan proberen of we hiervandaan wat bodemas naar Meppel kunnen krijgen, in principe 3 weken in pendel dus 2,5 reis p/week, maar om te beginnen geven ze morgen alvast bereweer op voor t ijselmeer...😬
Gr Bram
Ja, dat zal hij dan ook niet laten :lol:
Klinkt wel goed, vast werk is vaste armoe, zeiden ze vroeger. Maar dat valt heden ten dage doorgaans wel mee :mrgreen:
Sterkte met deinen... :|

Groeten van Tim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ha ,ik zag dat ik achteraf toch gewaarschuwd was hier, ik had t even niet gelezen, tenminste niet helemaal op tijd, maar dat was de oplettende volger misschien niet ontgaan, maar heeft niet durven vragen hoe ea gegaan was waarschijnlijk :oops:
Wij hebben dinsdag geladen volgens plan, in 2010 hadden we hier ook al 33 x geladen dus we wisten nog hoe dat ging, met dit verschil dat ik nu 5:45 werd opgehaald door n vrachtauto en mee moest naar n breefing.... :shock: , wat inhoud dat je op je nuchtere maag om 6u al koffie staat te drinken en dat je met de hele ploeg een handtekening onder een protoculletje moet zetten dat je t snapt....dat ik niet mag wegvaren van onder de schuif terwijl er een volle auto staat te kiepen, en dat een volle auto niet mag kiepen als ik er toch onderuit gevaren ben....dat laatste scheen af en toe voor te komen, als je bv schuifluiken hebt of een middenherft moet je even af want er hangen hele lange rubber flappen onder tegen t stof, dus krijg ik nu een (niet werkende,maar dat weet de baas niet)portofoon mee naar boord zodat we kunnen praten ipv schreeuwen en gebaren.....(dus toch) :mrgreen:
enfin, wij varen er niet onderuit voor ie helemaal vol is ....
dinsdag dan met 1600 t, ik had maar wat meer uitwatering gehouden ivm de wind, ik lag nu 40cm mn dek uit en 1,40 den...
luiken dicht en gaan, het ging best aardig, na 33x Heerenveen ben je wel wat gewend :?:

Met dank aan zoon Teus voor het monteren van het filmpje, het uurbericht was een aparte opname.
enfin zoals u ziet zagen we dat er plotseling een opening in de luikenkap zat, dat was wel even schrikken, ik heb het niet zien gebeuren, en was er ook niet echt bang voor, in mijn beleving was het alleen maar flink spatwater, maar ja als je een halve kuub spatwater op je luiken gooit is dat 500kg en das teveel voor deze platen zonder ijsselmeerversterking :oops:
we zaten nog maar een 8km voor Lelystad, maar ik durfde niet door te gaan, stel je voor dat er nog meer luiken kapot gaan ..
dus gestopt en bb uit gedraaid, kop op de wind en uit laten drijven, paal er in en afwachten maar, we lagen stilliggend flink te buizen, ik was blij dat ik niet naar buiten hoefde om een anker te laten vallen :mrgreen:
Afbeelding
en dan merk je gelijk dat men meevaart, kreeg al apjes...gaat t goed daar ? :wink:
en de schade even van dichtbij bekeken, 1 luik bestaat uit 3 delen, je ziet er zijn er maar 2 ingezakt, dus heb ik maar 1 kier, en die zit in t opper als je t in de wind hebt....
Afbeelding
enfin, na een toch ietwat onrustige nacht, het water liep nu natuurlijk aan 2 kanten continue op mn achterdek, zijn we op 7 u s morgens dan verder, ik hoorde dat t wat afgenomen was, en zijn we alsnog naar Meppel, alwaar ze gelijk begonnen met lossen, in 3 uurtjes tijd leeg, en wij weer retour zoals dat moet met n pendel 8)
het 2e reisje verliep zonder problemen nu wel 1700t geladen, en vanmorgen weer snel gelost, dat is overigens geen garantie begreep ik, dat kan volgende week wel ns langer duren, als er geen schip achter me moet lossen bestellen ze de helft minder vrachtauto`s :(
Maar nu dus op tijd weekend, en maar zien wat de komende week brengt, ik denk dat als we willen we dit een heel jaar kunnen doen, maar aan dat idee ben ik nog niet geheel gewend :P
na de laatste x laden zag ik nog wat leuks in de Azië haven..
de Cristian Brunnings , kolen bunkeren met shoveltje :D
Afbeelding

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Oeps... dat had heel vlug heel verkeerd kunnen gaan :shock:
Die golfhoogtes... dan ga ik er echt niet uit, hoor, en ik ben toch wel wat gewend hier op die plas (ik zit net aan de EZ5 als ik dit tik :lol: ).
Afijn, (West)eind goed, al goed, zullen we maar zeggen! 8)
Plaats reactie