Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Janna »

Die gouwe ouwe Pax is ook 'sans radar' :wink:
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Je zakt zo ver weg :mrgreen:
Even een beetje opgehaald, toch weer aan de reis?
Of stukken gehad :x

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nee nee geen stukken, maar even hier en daar wat onderhoud laten doen, weekje werkendam om oa de voormachienkamer uit te laten soppen, ballasttank achter uitgrspoten met hoge druk en in de olie gespoten , achterpiek uitgespoten , en de dubbele kont had ik wat water in, bleek n verzameling condenswater, dus leeg laten zuigen.
En donderdag zijn ze geweest voor de 3000 urenbeurt van de cat, zaterdagmorgen waren we klaar aldaar.
En vanmorgen mooi makkelijk in Dordt geladen perliet voor Dortmund, al met al mooi getimed, de stormen over laten waaien en met beter weer weer aan t varen, heb zo even geen foto’s geloof ik, zal later nog ns zoeken wat ik evt heb, voor nu moet je me maar even geloven 😉
Grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Oke, een goed geplande stop, moet ook gebeuren.
Perliet, zwaar spul staat me bij.

goede reis,
Wim
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Binnenvaarder »

Perliet wordt in Dortmund bewerkt tot isolatiemateriaal, althans in de jaren 60. Hebben diverse reisjes perliet naar Dortmund gebracht. Wij losten toen in 1e havenbekken aan s/b net naast de hal. Door verhitting neemt het volume (ca 20 X) gigantisch toe, ik denk dat Bram zijn lading in ca 10 duwbakken kan . :D
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door peelander »

Perliet: lekkere stofzooi.
perliet 1 (2).jpg
perliet 1 (2).jpg (184.26 KiB) 2027 keer bekeken
Bij Oristana; 35 graden geen airco en accommodatie dicht :( :( :( .
groeten
Jan van der Pluijm
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Dit is grove perliet geen stofje gezien 😉
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ik zag dat ik nog een paar foto`s had van t lossen in Huckigen, en aansluitend laden op km 800, grind en zand naar Amsterdam...
hier lig ik te wachten, heel de dag uiteindelijk
Afbeelding
en als men eenmaal lost gaat t wel redelijk snel, alleen opruimen is niet zo hun ding hier, maar uiteindelijk ook een veegmassien er in, en een uitspuitploeg, dus t kwam helemaal goed, t was wel nachtwerk op den duur.
Afbeelding
Laden...
Afbeelding
Afbeelding
Leeg van Amsterdam naar huis konden wij voor t eerst door de nieuwe sluis in Vreeswijk..
Afbeelding

Wat we zo allemaal geklust hebben had ik al verteld, verder geen foto`s van, behalve van de cat met open klepdeksels
Afbeelding
de 3000 uren beurt, kleppen stellen en nog wat testjes, stelde allemaal niet veel voor vond ik.
Het weekend weer terug thuis gelegen , hier gaat nog een laatste bui, na een slechtweerweek..
Afbeelding

Maandag dan perlite geladen in Dordt, alweer geen foto van ... :?
Maar van de dinsdagmorgen wel, overnacht in Weurt voor de sluis, en zonsopgang an Nijmegen
Afbeelding
Afbeelding
Al dat slechte weer zorgde ook voor hoogwater, lag geleden dat ik t zo hoog zag...
Emmerich..
Afbeelding
Breed water beneden Wesel
Afbeelding
En dan ben je blij als je weer uit de stroom bent, hier t kanaal in
Afbeelding
Woensdagmiddag in Dortmund aangekomen, ik had er nog een paar voor, dus donderdag middag/avond gelost, geballast en nog blijven liggen om te buurten met de Liberté en de Vectare, gezellig reisje was t dan wel :wink:
We konden in Dld niet slagen met retourwerk, het enige wat ik kon krijgen was weer schrott naar de samber,maar daar heb ik inmiddels zo n prijskaartje aan gehangen dat ik daar voorlopig niet meer heen hoef schat ik zo...en dat was tenslotte ook zo bedoeld... :mrgreen:
Hier leeg af boven Heinrichenburg
Afbeelding
met de oude lift...
Afbeelding
en nog oudere sluis
Afbeelding
Dan maar een reisje aangenomen uit NL, wageningen, dat is maar net over de grens, alleen later kwam ik er achter dat Driel dicht zat, over de stuw kan ook niet schijnbaar, ook al staat die open :cry:
Dan maar de waal af en Tiel naar binnen, de nederrijn weer op, schutten in Amerongen...
Afbeelding
zo dan snappen de ais volgers ook weer wattienouweer gedaan heeft :P
uiteindelijk 3,5 uur om ca
We laden hier boomstammetjes voor Genk, ca 1200t, evt meer maar das niet besteld, dus even afwachten of dat kan/mag
goed weekend allen, grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
PeterSchoeber
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jan 2016 21:08

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door PeterSchoeber »

Enig idee hoe laat je maandag kunt vertrekken? Kan ik misschien een plaatje maken als je langs Remmerden komt. :mrgreen:
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Maandag komen we niet vol, en hoe laat t dinsdag word? .....maar je kan ook hier langs komen tijdens laden hoor😉
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie