Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door maarpol »

Westeind schreef: 15 nov 2018 12:11 Ja dankje , had t gister toevallig nog in mn handen en even doorgekeken 😉
Net gehoord dat we maar 375 t laden dat is 129m diep
Als er roest in je tunnel zit is die wel roestvrij na deze reis :idea:
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Janna »

375ton :!: , je gaat toch niet onder mijn duiven schieten hé? :mrgreen:
Misschien moet ik maar eens mee om daar op te letten.

En als laagwaterrijnmeekijkreisje.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Jaja je mag mee , maar dat wist je al 🤣
Maar eerst leeg zie te komen hier, ze maken dr een potje van, ligt al uren stil 😆
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Westeind schreef: 15 nov 2018 14:55 Maar eerst leeg zie te komen hier, ze maken dr een potje van, ligt al uren stil 😆
Je hebt ze toch niet verteld dat je maandag pas hoeft te laden? :mrgreen: Of zitten ze vol, zoveel zullen ze daar toch niet verbruiken?
Misschien kan Erik jou restant meenemen, komt de Jannette ook nog eens boven. :D

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nee wim, we zijn leeg hoor en schoon droog getrokken, ze willen ons vanaf 22 u standby hebben in de botlek, als t tegenzit weer laden vanmacht 😬
vaar om te leven (niet andersom)
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Doe je er nog ergens rolschaatsen onder, gewoon voor de zekerheid? :lol: En voor het geval je op de terugweg nog lager water treft... :roll: Ik had van de week mijn schaft in Keulen en ben eens langs de Rijn gekuierd, maar voor het eerst denk ik kun je zien liggen wat de baldadige jeugd aan verkeersborden, fietsen en andere zaken in het water heeft gegooid :shock: :shock: Mooie gelegenheid het ook weer op te ruimen, dacht ik, maar daar wordt door Stadt Köln anders over gedacht denk ik ;)

Groeten van Tim
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

het moet niet gekker worden
voor je het weet lig je 100 frank diep :mrgreen:
gr
leo
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Uiteindelijk toch leeg gekomen, ik ben bang dat t een beetje mn eigen schuld was dat ze niet door losten, ik had gevr of ik even kon blijven liggen na leegkomst, dan kon ik op mn gemak t ruim doen....dan denken ze gelijk dat je geen haast hebt :roll:

Maar ik had nog foto`s van smorgens van Rotterdam wegvaren...
Afbeelding
Afbeelding
en bij aankomst....ging men eerst koffiepauze houden, terwijl t water alweer zakte, das niet handig als je voor op een droogte zit, dus dan eerst voorop maar wat lichten, wat bij ons altijd resulteerd in een volgelopen achterdek als je afgeladen ligt... :|
maar goed, dan achter wat lichten en van voor vandaan weer leeggemaakt, al duurde dat dus een tijdje...
Dus tegen t donker worden kon ik mn ruim in, maar goed ook dat lukte weer op tijd, en ook op tijd in de Botlek alwaar ik dus tussen 22 en 1 uur verwacht werd.
(`s avonds weer retour Rotterdam..)
Afbeelding
gelukkig verliep dat anders en laadden we pas smiddags rond 13:30, nadat de mist was opgetrokken..
we moesten buitenop die flinke coaster gaan liggen ze draaiden daar over heen, hij moest nog ontballasten en dat soort langdurige fratsen ...
Afbeelding
375 ton laden, paar luikjes open :mrgreen:
Afbeelding
het meeste ligt voor de midden..
Afbeelding
toch nog 1 bakje teveel (ca18t)..,dat er weer uitgehaald..
Afbeelding
Het lijkt wel goud, als je mn tonprijs ziet moet dat ook haast wel, mn hoogste ooit voor bulkgoed.. :mrgreen: :D
en ik las later op t charter dat we naar Birsfelden moeten, ik durfde van de x niks bijvragen :oops:
Nu zondag houden in Duisburg, morgen niet al te vroeg hier weg, en dan in Neuss zoals t er nu uit naar ziet een "vliegendevaartcrew" erbij aan boord nemen, dit ivm dat Linda een afspraak had staan einde van de week die we niet wilden verzetten..en is dan ook gelijk een laagwater leerreisje, hoewel t dat voor mezelf ook wel weer is, tis tenslotte al n tijdje geleden dat we er geweest zijn met laag water..
en kaub staat nu 34cm vanmorgen, het laagste wat ik gezien heb is 37 meen ik in 2003, we liggen 1,30 dus t zal wel gaan, ook al zakt t nog wat :roll:
zo dan ben je weer bij :wink:
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Goede middag Bram,

Goudgeel spul, hoe gaan ze dat noemen? Komt me niet bekend voor :oops:

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

"maiskleber" noemen ze het, het kleven viel gelukkig mee ;)
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie