Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
zoetwatermatroos

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door zoetwatermatroos » 06 feb 2019 17:51

Eemspoort schreef:
06 feb 2019 11:42
Sja, naar mijn mening is het Zwarte Water ook niet bepaald geschikt voor koppelverbanden. Maar ik begrijp dat dat dus ook is toegestaan, al dan niet met vergunning?
Klopt inderdaad Ed met vergunning. Vorig jaar paar keer naar Meppel geweest. Dan thv zwartsluis komt er een duwboot om de bak over te nemen en deze naar Meppel te brengen. Maar ook als wij naar Kampen gaan is er al vergunning nodig. En dat is allemaal toch ruimer als naar Meppel.
Vorig jaar ook een reis Meppel en katerveer gedaan. Dan eerst met het hele verband naar zwartsluis daar de bak afgeven en dan met het schip door naar katerveer.
Schipper kvb kruier

itasca
Contacteer:

Bericht door itasca » 07 feb 2019 15:47

Ik heb ook heel vaak op het Ijsselmeer gevaren, en laad mijn schip, met kans op slecht weer, gewoon 20 a 30 cm scheef. Want je krijgt aan de hoge kant zoveel water aan boord, dat je best wel veel wegzakt. En ondanks dat je tonnen laat liggen, toch aan de wind kant , diep komt te liggen.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser

Geert D

Bericht door Geert D » 07 feb 2019 20:35

itasca schreef:
07 feb 2019 15:47
Ik heb ook heel vaak op het Ijsselmeer gevaren, en laad mijn schip, met kans op slecht weer, gewoon 20 a 30 cm scheef. Want je krijgt aan de hoge kant zoveel water aan boord, dat je best wel veel wegzakt. En ondanks dat je tonnen laat liggen, toch aan de wind kant , diep komt te liggen.
20 a 30 cm, lijkt mij niet pretig varen, had je ook de poten van je stuur kruk zo af gezaagd? :mrgreen: :shock:
gr.geert

Westeind

Bericht door Westeind » 07 feb 2019 21:40

Ja ik weet t Hein, ik had dat ook gedaan, alleen de laatste auto/chauffeur dacht ; hee alle groen lampjes branden, laat ik maar even zachies kiepen op em recht te leggen, normaal gesproken hartstikke lief natuurlijk, alleen was t toen niet mn bedoeling :? :wink:

Maar dat is inmiddels allemaal geschiedenis, we hebben 10 van die trekjes gedaan, en t is bij 1 ingedeukt luik gebleven :P
hier lossen we de laatste x
Afbeelding
Leeg en schoongemaakt, en naar zwartsluis gevaren om de voornoemde kachel te plaatsen.
hier gaat de oude er uit
Afbeelding
Afbeelding
dat was een heel gevaarte in vergelijking met wat we u hebben...
Afbeelding
Afbeelding
We hebben die laten plaatsen door Aqua service een heel mooi en fijn bedrijf bleek :D
de boiler kon ook de deur uit, het is een combi ketel net als de meeste huishoudens hebben , maar dan op gasolie.
ook de warmte wisselaar doet nu goed zn werk, dus we zitten er weer warmpjes bij :mrgreen:
gisteravond waren we vaarklaar met het spul, en dat hebben we gelijk maar n stukje gedaan, nog even naar de Lemmer gevaren.
We hebben aangenomen om in Emden een lading cellulose te laden, onder de luiken vol, naar Neuss, we zijn benieuwd hoe ze hier stuwen, in Vlissingen weten we dat t nogal verschilt per kraanmeester, enfin we hebben een blockvracht dus ze doen maar n eind, de partij is eiegenlijk 1680 t, maar t lijkt me sterk dat ze dat er onder krijgen, het leek me niet handig om met huidig weerbericht met dekkleden te gaan lopen vechten :mrgreen:
zo je ben weer op de hoogte, grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)

veen1195

Bericht door veen1195 » 08 feb 2019 08:04

Hoi Bram,
Het doet mij goed,als ex Zwartsluiziger,te lezen dat je daar ‘n goede ervaring had.
Ik ken het bedrijf niet maar wel de (mede?)eigenaar.
Sympathieke man,die Willem-Jan.
En.zag ik op MT,je lag vlak bij t dorp en de eettentjes dus jullie konden het koken overslaan..😀

Goeie reis maar weer, Jan.

Plaats reactie