Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik heb daar in Waspik in 2016 nog een klus gedaan voor een verzekeraar. De net aangelegde havenbodem was bij laag water zwaar beschadigd door schepen die te hard gevaren zouden hebben. En het grootste schip werd er uit gepikt en aansprakelijk gesteld. In het havenreglement stond dat er 7 km/uur gevaren mocht worden en bij de haveningang stond dit bord. Dat was was dus een leuk begin van een heel uitgebreid onderzoek naar oorzaak en gevolg.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Dat bord lijkt me niet rechtsgeldig.
a. het is een bord voor het wegverkeer.
b. het voldoet niet aan de wet want
1. het voldoet niet aan de eisen die aan een verkeersbord gesteld worden (zwart cijfer op witte ondergrond)
2. het geeft aanleiding tot verwarring omdat het niet het juiste bord op de juiste plaats is. (Aangegeven snelheid niet conform geschreven tekst, montagehoogte afwijkend van hetgeen gebruikelijk is, e.d.)
a. het is een bord voor het wegverkeer.
b. het voldoet niet aan de wet want
1. het voldoet niet aan de eisen die aan een verkeersbord gesteld worden (zwart cijfer op witte ondergrond)
2. het geeft aanleiding tot verwarring omdat het niet het juiste bord op de juiste plaats is. (Aangegeven snelheid niet conform geschreven tekst, montagehoogte afwijkend van hetgeen gebruikelijk is, e.d.)
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik heb t hele bord niet gezien, ben wel benieuwd welk gedeelte als “ haven “ word betiteld en waar dan n nieuwe bodem zou liggen ?
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Vanmorgen zijn we "gespot" m`n zoon kreeg em via de app, dus geen idee wie de fotograaf is, in elk geval bij deze bedankt
en vol , wachten op t tij morgenochtend en dan lossen Bergambacht.
Vrijdag in de Botlek weer laden voor Basel, nee dat willen we normaal niet, maar mn bevrachter heeft me ooit ns een motto bijgebracht, wat ik nogal eens gebruik; "beter duur dan niet te koop" snappie?
Dus gaan we als er geen water komt de hele rivier eens met laagwater bekijken
Bram
en vol , wachten op t tij morgenochtend en dan lossen Bergambacht.
Vrijdag in de Botlek weer laden voor Basel, nee dat willen we normaal niet, maar mn bevrachter heeft me ooit ns een motto bijgebracht, wat ik nogal eens gebruik; "beter duur dan niet te koop" snappie?
Dus gaan we als er geen water komt de hele rivier eens met laagwater bekijken
Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ja, zo komt het kontje er wel diep in te liggen
Naar Basel....hoe diep gaat dat nog?
grt Wim
Naar Basel....hoe diep gaat dat nog?
grt Wim
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik schat dat ze em 1,40/45 diep willen gooien.....1,45 is n 500 ton meen ik
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
@Pieter, je hebt helemaal gelijk. Dat stond ook in mijn rapport en ik vermoed dat de gemeente het bord inmiddels heeft weggehaald. Borden in het BPR zijn ook vierkant. Maar ze dachten serieus dat ze het zo geregeld hadden.
@Bram, die bodembescherming begon ongeveer halverwege de haven, dus waar jij gelost hebt. Het waren lichte matten met daarin gevlochten betonblokken die aan de haal gingen door het manoevreren met boegschroeven e.d. De hele zaak is inmiddels opgeruimd en dat was een schadepost van ruim 1 miljoen voor de gemeente.
@Bram, die bodembescherming begon ongeveer halverwege de haven, dus waar jij gelost hebt. Het waren lichte matten met daarin gevlochten betonblokken die aan de haal gingen door het manoevreren met boegschroeven e.d. De hele zaak is inmiddels opgeruimd en dat was een schadepost van ruim 1 miljoen voor de gemeente.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
- Locatie: Loon op zand
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Waspik ook nog wel is gelost. Duwboot met een 80mtr bak zonder kopschroef. Op de hoek bij de werf lag nog een schip. Met de kont van de duwboot rakelings langs de jachthaven die recht tegenover de invaart ligt. En de kop van de bak gewoon in de glooiing laten lopen. En zo te zien waren wij niet de eerste die dat zo deden. Het lossen ging er ook erg snel weet ik nog wel.
Schipper MTS Vosta
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Vrijdag in de Botlek weer laden voor Basel
Hoi Bram,
Mooie lange reis, heb je tijd om te lezen. Dan kom je twee keer langs Mannheim
mvg
Geert
Hoi Bram,
Mooie lange reis, heb je tijd om te lezen. Dan kom je twee keer langs Mannheim
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ja dankje , had t gister toevallig nog in mn handen en even doorgekeken
Net gehoord dat we maar 375 t laden dat is 129m diep
Net gehoord dat we maar 375 t laden dat is 129m diep
vaar om te leven (niet andersom)