Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Zo even tijd om te reageren...

Laat ik nou toch toevallig terug geschoten hebben Evert, niet achter glas en men een iets duurdere telefoon :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De "stad Amsterdam" ,in Rotterdam :P

We hadden Dinsdag gelost in Haaften, en s`middags weer geladen bij van Benthum zoals al opgemerkt , dat liep goed 12 u leeg in Haaften en om 6 u weer vol in Rotterdam..
ca 1420 t , dan moet je naar pegel Katerveer kijken als je beneden langs gaat...dat had ik gedaan, die stond -17, daar kan je dan 3m bij optellen en dan heb je ong wat er nog aan water staat, dus ik dacht met 2,60 diep wel wat speling te hebben, maar ik had niet goed opgelet op het weerbericht, want een oostenwind a 5 BF doet daar geen goed aan de waterstand zoals je zult begrijpen, toen we er langs voeren stond tie al -28, dan heb je niet zoveel speling meer , maar ik heb em niet gevoeld dus was t goed zullen we maar zeggen ...
giteravond aldaar leeg in Wapenveld, met 2 kraantjes lossen...
Afbeelding
Afbeelding
Alleen heb je daar niet zoveel aan als de auto`s een uur wegblijven...ze hadden er wel wat extra besteld, maar toch nog van 4 tot 20:15 gelost, en dan t laatste maar an de wal gegooid om mij terwille te zijn..

Vanmiddag weer klei geladen in t gat van Oosterhout/Lent, weer naar Wapenveld, maandagavond lossen dus als we hier maandag met t dag worden vertrekken is t vroeg genoeg ...
Als we dan leeg zijn , moeten we dinsdag weer in Amsterdam draad laden voor Almelo, op waterstand...
Daar hebben we heel lang niet naar toe gemogen, maar nu kan ik toch vergunning krijgen, dan zal t wel breder worden denk ik :mrgreen:

Zo dan ben je weer bij, grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Een rustige dag, Bram?
Of geen werk?

grt Wim
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Als we dan leeg zijn , moeten we dinsdag weer in Amsterdam draad laden voor Almelo, op waterstand...
Daar hebben we heel lang niet naar toe gemogen, maar nu kan ik toch vergunning krijgen, dan zal t wel breder worden denk ik


Hallo Bram,

Van Merksteijn Bouw en Wapeningsstaal Almelo (zijtak Twentekanaal)
Die hebben tegenwoordig een eigen afgesloten laad en losplaats

Voor mij bekend terrein ! 8) :wink:
(bij ons in de achtertuin als het ware)
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

Bram is bijna in Emmerich.
a: MT is van slag.
b: Bram is verdwaald.
c: In Duitsland ligt ook een Almelo.
d: Iets anders?
peelander
Berichten: 1784
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door peelander »

a: valt denkelijk af. Vesselfinder geeft ook de positie op de Rijn voorbij Emmerich.
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Even een beetje inside informatie; de WESTEIND is onderweg naar Duisburg waar die morgen lost en maandag weer in Walsum gaat laden voor Alblasserdam.
Gr,
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hmmm, ik denk dat Bram al in Almelo is geweest, zijn berichtje van 14 oktober 2016 ! :wink:

Foutje van mij , bedankt ! :oops: :( :(
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja soms gaat het snel, zelfs sneller dan je af en toe zelf uitrekent, dat heet dan een meevaller :wink:

we waren 19-10 woensdag avond al in Almelo, we hadden maandagavond gelost in Wapenveld, en dinsdagmiddag geladen.
In Almelo waren we niet alleen, sterker nog het was erg druk we waren nr 10 bij aankomst, dus reken je er niet op dat je de andere dag leeg komt, dat hadden ze ook gezegd dat het wel vrijdag zou worden...
Dus toch bellen voor n volgende reis uiteraard, en die vonden we zowaar in de buurt, in Hengelo oud ijzer laden voor Amsterdam, maandag laden dinsdag vol, woensdag Amsterdam, donderdag had ik vrij gesteld ivm n bruiloft, dus garantie vrijdag leeg....
Maar wat niet kan gebeurd toch, donderdag toch al leeg in Amelo, dus maar even de oudjijzerboer in Hengelo gebeld, of hij vrijdag ook al wat met me kon, en jawel dan beginnen we alvast, maar het kan zijn dat je pas maandag vol komt, enfin dat is dan toch al n dag gewonnen....
Maar het kan niet op, vrijdagmiddag gewoon op tijd al vol, en zaterdagavond op tijd al in Amsterdam, daar hadden ze uiteraard nog niet op me gerekend, dus maandag toch n vrije dag, maar dinsdagmorgen belden ze toch dat men ons op de wal ging lossen, dus leeg op de dag dat we eigenlijk vol zouden komen...
Maar het werk was nog niet op, we konden woensdag laden in Dordt, HBI pelets , dat is wel n beetje troep, maar kon zo in mn uitgeveegde oudijzerruim...., het is n soort vermaalde piekijzer..
toen we vol waren nog even naar IJzendoorn gevaren, en dan toch donderdag die bruiloft gevierd,en even naar duisburg gebeld dat we vrijdagavond aan hoopten te komen, ik zeg dus dat wordt zeker maandag lossen, of los je zaterdag ook zei ik eigenlijk voor de grap, maar dat was weer raak, jawel zegt hij die maken we wel even leeg zaterdag....dus maar weer verder ,maandag weer geladen in Walsum voor Alblasserdam, met knuppels, dat hebben we al ns eerder gedaan, en daar waren we vanmiddag van leeg...
Nu even rust thuis, en nog niet an de reis, vandaag is n feestdag in Belgie en Duitsland, dus dan ligt de handel een beetje stil.

hier lossen we t oude ijzer
Afbeelding

en dit schijnt hbi te heten ..loodzwaar dit is 1320 ton
Afbeelding

en maandag geladen met 2 gekoppelde kraantjes,ze worden door 1 man bedient uit 1 kraan de ander staat draadloos in verbinding.
Afbeelding
Afbeelding

Verder beleven we niet zoveel, en doen we nog wat hobbyen tussen de bedrijven door, weer ns n nieuw lege scheepje in aanbouw.
Afbeelding
Afbeelding
en een filmpje voor de duidelijkheid ;)


grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
pionier
Berichten: 674
Lid geworden op: 18 apr 2007 18:57
Locatie: Dordrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pionier »

Mooi Bram! Ik had het op facebook ook al gezien, leuk dat het werk op elkaar aansluit.

Goede vaart van ons. Wim Pionier
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ja, als het zo snel gaat. Geen wonder dat ik je niet bij kon houden.

grt Wim
Plaats reactie