Bij Deutz hadden wij afdelingen o.a. GROTE & klein motoren en bij de kleine motoren stonden die o.a. 517 ook altijd te draaien .
Gr.Henk.
Wachtschepen van scouting.
Hallo Jan,
Het aantal van 2710 gebouwde Liberty schepen is een exact aantal hoor.
( Er zijn wel meer Liberties besteld, maar deze zijn nooit gebouwd ).
Wat betreft het verschil tussen de kop van een Liberty en een Victory kan wel gesteld worden dat hier een hemelsbreed verschil tussen zit.
Een Liberty is veel voller in de kop dan een Victory.
De kop van een Victory is enigsinds te vergelijken met een oude Franse motor. Niet zo vreemd overigens........... Een Victory heeft ook een verhoogde bak, dit in tegenstelling van een Liberty wat een gladdekker was. Een Liberty heeft zeeg. Een Victory niet, die heeft een knik in de deklijn zitten welke direct achter de mischeeps te zien is.
Als alleen de kop zichtbaar is valt ook direct de geleidingsplaat onder de ankerkluis op. Dit was om het anker klaar voor de kluis te krijgen.Dit hadden de z.g. T.2 tankers, ( ook gedurende de oorlog gebouwd, ook.
Verder zijn er vele uiterlijke verschillen tussen Liberties en Victories op te noemen.
Hopende hiermee enig inzicht in deze standaard schepen geschapen te hebben.
m.v.g. Roy
Het aantal van 2710 gebouwde Liberty schepen is een exact aantal hoor.
( Er zijn wel meer Liberties besteld, maar deze zijn nooit gebouwd ).
Wat betreft het verschil tussen de kop van een Liberty en een Victory kan wel gesteld worden dat hier een hemelsbreed verschil tussen zit.
Een Liberty is veel voller in de kop dan een Victory.
De kop van een Victory is enigsinds te vergelijken met een oude Franse motor. Niet zo vreemd overigens........... Een Victory heeft ook een verhoogde bak, dit in tegenstelling van een Liberty wat een gladdekker was. Een Liberty heeft zeeg. Een Victory niet, die heeft een knik in de deklijn zitten welke direct achter de mischeeps te zien is.
Als alleen de kop zichtbaar is valt ook direct de geleidingsplaat onder de ankerkluis op. Dit was om het anker klaar voor de kluis te krijgen.Dit hadden de z.g. T.2 tankers, ( ook gedurende de oorlog gebouwd, ook.
Verder zijn er vele uiterlijke verschillen tussen Liberties en Victories op te noemen.
Hopende hiermee enig inzicht in deze standaard schepen geschapen te hebben.
m.v.g. Roy
-
- Berichten: 9009
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Wacht schepen van Scouting
Hier nog een foto gevonden van de "Nieuwe-Zorg" nog uitgerust met de zijschroef;
Het schip ligt in Nijmegen aan de rivier net boven de spoorbrug lang ijzer te lossen. Het is een foto van Jan Biezenaar uit het boek Rijn en Binnenvaart in beeld van Harry de Groot.
Er staat ook nog een sattelsleper van Rhenus met een sleep er achter op.
Grt, Kees.
Het schip ligt in Nijmegen aan de rivier net boven de spoorbrug lang ijzer te lossen. Het is een foto van Jan Biezenaar uit het boek Rijn en Binnenvaart in beeld van Harry de Groot.
Er staat ook nog een sattelsleper van Rhenus met een sleep er achter op.
Grt, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
-
- Berichten: 28406
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Dit is een oud zandschip welke is afgestaan door de eigenaar die er samen met zijn vrouw op voer. Zijn vrouw aan de lier en hij schoof de bak in het zand en hup de wal op...... Voorwaarde bij overdracht hij moet Cornelia blijven heten. Nu is hij het onderkomen van de Padvinders. Ongeveer 35 jaar geleden zaten de zonen van mijn baas bij de padvinders. Ik heb toen een betonvloer als ballast in dat schip gestort en twee teak houten deuren gemaakt om in he ruim te komen. die zitten echter aan de andere zijde.
Tekst en foto Fred Trooster.
Tekst en foto Fred Trooster.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.