Wachtschepen van scouting.

Alles over binnenscheepvaart
hydra
Berichten: 1151
Lid geworden op: 02 mei 2006 21:59
Locatie: utrecht

Bericht door hydra »

Aan de kleuren van de Corrie te zien worden ze gesponserd door een groot bedrijf in de kop van Noord Holland.

Even over de oude foto's van de Nieuwe Zorg. Het moet inderdaad wel Oudenaarde zijn. Maar ik ben er niet achter waar het schip precies ligt.
Op Google Earth blijkt de kerk verder van de Schelde af te liggen.
Maar goed,
Pierre dacht dat de bovenste foto ook de schelde was, en na wat zoeken ben ik er zeker van, dat het Wetteren aan de Schelde is.
Op een oude ansicht is vrijwel hetzelfde beeld te zien.
Ik weet dat er reizen zout naar Wetteren gaan, dus het witte goedje wat in de vrachtwagen gelost word zal dus wel zout zijn.

Afbeelding

gr. marco
recht zo die gaat
Lemoine Pierre
Berichten: 345
Lid geworden op: 12 jan 2007 14:12
Locatie: Nossegem Belgium

Bericht door Lemoine Pierre »

Ja Marco
Je hebt gelijk ,het is de Sint Gertrudiskerk in rode baksteen te Wetteren
zie hier (klikt op de tweede foto)
https://www.belgiumview.com/belgiumview/ ... 01954.php4
Het is wel Oudenaarde en de kerk is niet zo ver van de Schelde
Een foto van "Toute la Belgique " 1929
Afbeelding
Groeten Pierre
absolute beginner
hydra
Berichten: 1151
Lid geworden op: 02 mei 2006 21:59
Locatie: utrecht

Bericht door hydra »

Eens in de 4 jaar word er een landelijk groot kamp georganiseerd. Dit heet het NAtionaal WAterKAmp (nawaka).
Er komen altijd duizenden scouts op af die vaak met hun Lelievletten, Sleepboten en Wachtschepen naar het kampterrein trekken.
In 2006 was het laatste kamp bij Giesbeek langs de IJssel. De keren daarvoor, een paar keer rond de grindgaten bij Roermond.
Op de foto het kampterrein van 1989 met daar omheen veel wachtschepen.


Afbeelding

gr. marco
recht zo die gaat
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

pontresina

Bericht door Arie »

Op het "Brons" forum is van de Pontresina nog iets te vinden, dit schip is nagebouwd van tekeningen van de Amsterdam en Vinkel van de VT.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Gert Schouwstra
Berichten: 4577
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Wildevaer II

Bericht door Gert Schouwstra »

Hier de Wildevaer II in de sluis van Lemmer, zomer 2007. Het schip is gebouwd in 1935 als Semper Spera II van Ridderbos in Stavoren. Eigenaar is nu de Canisius Scoutinggroep in Nijmegen. Motor is 44 pk Kromhout.

Afbeelding

Afbeelding
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
akwanaut
Berichten: 530
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:48
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door akwanaut »

Nog maar een keer de Pontresina, maar nu vanaf de achterzijde met uitzicht op het Hollands Diep.

Groet Frank

Afbeelding
"BINNENVAARTSCHEPEN IN FOCUS" op www.akwanaut.com

Groet Frank

Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Newaka 1989, met de ex Ellie B en de ex Salland (Dedemsvaarder 1e spits van Peters als ik het goed heb)
Afbeelding
Afbeelding
De Ellie B in Sneek
Afbeelding
en zo herinner ik mij het schip het best.

HIER een link naar de webpage van de JACOBA II uit Groningen, de ex Marge V.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

ik wil niet vervelend doen maar ook op de Ellie -B heb ik al koffie gedronken in de roef
er voer een vriendin van Anja op Alie Bakker
zij is later getrouwd met Andre Vermeulen die in de zelfde tijd als ik bij Verschoor voer
hij toen al als schipper ,op de Neeltje
op de Ellie -B moest je de trap weg klappen om in de slaap kamer te komen die onder de stuurhut zat
ik vermeld dit maar even voor het geval dat jullie mij niet geloven dat ik het intrieur gezien heb
gr
leo
Lemoine Pierre
Berichten: 345
Lid geworden op: 12 jan 2007 14:12
Locatie: Nossegem Belgium

Bericht door Lemoine Pierre »

Hoi Marco

Als je naar Oudenaarde en Wetteren gevaard hebt, dan moet je ook langs Baasrode juist voor Dendermonde geweest zijn. Ook nog een kerkje langs de Schelde
Afbeelding
Ik ben vandaag bij mijn dochter in Zele geweest en dus in Baasrode. Het veerdienst is wel wat veranderd.En juist voor de kerk, de oude scheepswerf Praet Dansaert
Afbeelding
Groeten, Pierre
absolute beginner
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

mastodont schreef:ik wil niet vervelend doen maar ook op de Ellie -B heb ik al koffie gedronken in de roef
er voer een vriendin van Anja op Alie Bakker
zij is later getrouwd met Andre Vermeulen die in de zelfde tijd als ik bij Verschoor voer
hij toen al als schipper ,op de Neeltje
op de Ellie -B moest je de trap weg klappen om in de slaap kamer te komen die onder de stuurhut zat
ik vermeld dit maar even voor het geval dat jullie mij niet geloven dat ik het intrieur gezien heb
gr
leo
Ik geloof het pas als je zegt dat je het bed ook hebt uitgeprobeerd...

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie