Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
zeerover
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2019 21:33

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door zeerover »

informatie gezocht over historie van de "Thalatta" - IMO 5221697
Op deze site staat wat informatie http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1365191

Dit is wat er staat:

build 1937 by Sölvesborg Varv.
ex--Bleking
ex--Margaretha H
ex--Højris
ex--Lyn
ex--Ullalis
19??--Thalatta-homeport:Ronæs
1998--De Nieuwe Liefde Dutch flag Homeport:Amsterdam

no further details.

Wie weet meer te vertellen , of zijn er wellicht oude foto's van dit schip ?
karelzijpe
Berichten: 3096
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door karelzijpe »

thalatta-1.jpg
thalatta-1.jpg (60.03 KiB) 1705 keer bekeken
thalatta-2.jpg
thalatta-2.jpg (60.3 KiB) 1705 keer bekeken
Karel
Aafke Vlietstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2018 02:13

Ik ben op zoek

Bericht door Aafke Vlietstra »

Ik ben op zoek naar de tjalk ms de Hoop gebouwd in Dordrecht in het jaar 1890 gemerkt 762 .
95.778 ton wie kan mijn helpen .laatste Domecilie was Maasbracht van de Fam.Stobbe
harold
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2019 19:24

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door harold »

Goedendag dit wordt mijn eerste bericht hier

Ben in de jaren 80 in het bezit geweest van een luxe motor van bijna 40 mtr en 5+ mtr breed geijkt laadvermogen 300 ton.
Heb dit schip indertijd gekocht van iemand uit de buurt van zwolle het was een keer gezonken geweest en was helemaal opgeknapt toen ik het kocht,stond toen een gm motor in .
heb er later een daf motor ingezet
Heb helaas geen foto`s ervan er is ooit eens een foto van gemaakt geladen op het ijsselmeer,die heb ik toen via een vriend gekregen die zag hem bij een bunkerstation aan de muur hangen.maar door familie ruzie is die foto spoorloos verdwenen,de naam van de boot was Frederik genoemd naar mijn opa en thuis haven was vreeswijk nu Nieuwegein zuid.
zou graag willen weten of hij nog bestaat en of er nog meerdere foto`s van zijn,indien er nog foto`s van zijn zou dat mij heel blij maken.

met vriendelijke groet harold
awwirtz
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 apr 2012 15:50

Re: de schepen Annie I,II III

Bericht door awwirtz »

moes schreef: 22 jan 2011 01:27 Beste mensen, ik ben een nieuw lid van de club. Ik wil een boekje maken over de schepen van mijn overgrootvader. Het gaat om de binnenvaart schepen of liever beurtvaartschepen Annie I, Annie II en de Annie III die voeren van Vlissingen en Middelburg naar Amsterdam van de firma de Vries. De Annie I is gebombardeerd op 17 mei 1940, maar ik ben benieuwd wat er met de andere schepen is gebeurd. het gaat om de periode 1912- 1942?
Verder las ik een berichtje over het programma 't is een toer van Tanja Koen. Zou diegene die het programma opgenomen heeft het op you tube kunnen zetten? ik ben al heel lang op zoek naar het programma omdat mijn man als kind daar in mee heeft gedaan.
alvast bedankt!

met vriendelijke groet,
Annemarie
Hallo Annemarie.
Ik heb vanmorgen (29-05-2019) contact gehad met Odilia de Vries en die heeft nog foto's van de firma. Odilia woonde toen boven het pakhuis aan de Kousteensedijk in Middelburg.
Ik heb al eens eerder contact met je gehad over de firma maar ik weet je telefoon nummer niet meer.
Indien je het wenst neem dan contact met mij op. 0118628212.
Met vriendelijke groet,
Dhr. Adri Wirtz
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door piet42 »

inderdaad een bekend plekje kees bekend beeld waren ook de reserve waaierdeuren op dintelsas had je er ook 2 staan 1 aan de kant van het sluishuis van dekkers en 1 bij roodenburg was altijd leuk om onder te spelen en je zat ook altijd droog .
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Lobby8
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2017 20:44

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Lobby8 »

Dag allen,

Ik ben opzoek naar foto's van en informatie over een schip dat vroeger in bezit was van mijn familie. Gelukkig heb ik hier relatief veel informatie van, maar ik ben benieuwd of het schip nog vaart (kleine kans natuurlijk).

Het gaat om de Zeilklipper "Maria" gebouwd voor J. de Koster in 1912 op de werf Nederlof te Sliedrecht. Gebouwd met een lengte van 35 m 20 cm en een breedte van 6 m 20 cm. Brandmerk "844 B DORD 1927" zou zich aan de bakboord zijde achter op de roef moeten bevinden. Eerste meetnummer D2598N.

Het schip zou rond 1931 overgenomen zijn door ene J.M. Verheg, waarna het schip "de hoop" genoemd werd.

Hierna is het schip wederom een aantal keren verkocht, maar de data waarop zijn mij onbekend. Volgens de laatste bekende meetbrief R25464N bij het brandmerk, heette het schip in 1960 "Henja" waarna ik er niets meer over kan vinden.

Mocht iemand fotos hebben van het schip, of informatie over wat ermee gebeurd is, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke Groet,

R. de Koster
Jan Stolp
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Jan Stolp »

Kees Keijzer
Berichten: 9002
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Kees Keijzer »

DE HENJA van Verheij uit Werkendam, hier op een fotootje uit het boek 100 jaar K S V Schuttervaer afd. Werkendam varende op zij van de REMPLACANT van Versluis ook uit die plaats;
Afbeelding
En hier nog een van het voordek van de HENJA;
Afbeelding
Met dank aan de samenstellers van voormeld boek.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Lobby8
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2017 20:44

Re: Foto's, gegevens van schepen gezocht.

Bericht door Lobby8 »

Bedankt Kees,

Mooi om een keer een foto van het schip te zien, dit was mij tot op heden nog niet gelukt!

en Jan, ik ga verder zoeken met de meetbrief uit 1977, hopelijk kan ik daar iets mee vinden. bedankt!

Met vriendelijke Groet,

R. de Koster
Plaats reactie