Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Mijn jeugd.

Bericht door DPLA »

Hallo Leo,

Gefeliciteerd met je pensioennering.

Heel veel plezier gewenst met alles wat je gaat doen, nu je (heel) veel tijd over hebt.
Geniet ervan en nog vele jaren in goed gezondheid gewenst met je vrouw en de (klein)kinderen.

Veel vaarplezier gewenst met de Mastodont en dat wij nog lang mogen genieten van jou mooie vaarverslagen.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Kapitein Spok »

Leo, proficiat met het behalen van deze mijlpaal.

Het is waar, en velen getuigen er van op dit forum: Je bent lang niet de enige die een punt mag/kan zetten achter de vaak hele lange levensfase van betaald werken.
Maar dat het geen vanzelfsprekendheid is dat we het mogen beleven, hoef ik jou niet te zeggen.

En voor de zoveelste keer in je leven ben je weer eens een nieuweling!

Persoonlijk heb ik geen moment spijt gehad van het feit dat ik op m'n 63e besloot om RWS vaarwel te zeggen.

Maar het heeft wel een jaar ( vier jaargetijden) geduurd voordat alle veranderingen een plekje hadden.
Het voelde als een huis dat iedereen kent en dat midden in een bos staat. Wanneer het bos eromheen wordt gekapt, veranderd er niets aan het huis, maar toch ziet het er heel anders uit.
Ik vond het dat eerste jaar mateloos boeiend om dát soort zaken op te merken, te ervaren, en een plekje te geven.
En na een jaar was ik helemaal gewend aan m'n nieuwe status, maar had wel weer een heleboel geleerd.

En mijn belangrijkste ontdekking wil ik graag met jou en anderen delen:
In de halve eeuw die ik beroepshalve heb gewerkt heb altijd gestreefd om voldoening in mijn werk te vinden.
En met uitzondering van een aantal, gelukkig vrij korte, periodes is me dat ook gelukt.

Maar ik DACHT dat die voldoening belangrijk was vor het moment dat ik dat werk deed.
Nu ik met afstand terug kan kijken, kom ik steeds meer en steeds weer tot de ontdekking, dat ik nu soms tientallen jaren later energie krijg van gebeurtenissen die ik lange tijd compleet was vergeten, maar die nu weer gaan opborrelen, omdat de druk, de sores, en de lol, van de waan van alledag dat tot nu toe verhinderde.

Ik wens jou, dat je samen met je dierbaren, nog lang heel veel voldoening mag halen uit je arbeidzame leven, dat vanaf vandaag achter le ligt, maar waarop je dus des te beter kunt terugkijken.


Alle goeds toegewenst, Theo
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door JC »

Van harte Leo, het is je gegund.
pionier
Berichten: 674
Lid geworden op: 18 apr 2007 18:57
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn jeugd.

Bericht door pionier »

Hallo Leo.
Van harte onze gelukwensen, met het bereiken van deze mijlpaal.
We zijn benieuwd, wat of je allemaal nog gaat doen. Maar dat zullen we wel kunnen volgen.
Geniet er van, bij ons is het al 9 jaar.
Groet Wim Pionier
t.fluks
Berichten: 960
Lid geworden op: 07 apr 2007 20:26

Re: Mijn jeugd.

Bericht door t.fluks »

hallo Leo,
ook van ons de gelukwensen met je pensionering. Nog een mooie vrije tijd, met de Mastodont, naar het verre zuiden.
De jaren met onze spits, zijn we niet vergeten. Toen ging de vaart naar Frankrijk nog op z'n elf en dertigsten: minimaal 10 dagen van Mortagne naar Parijs. Toen het Canal du Nord geopend werd, ging het wat sneller.
Goede Vaart,
Tammo en Heidi Fluks.
nestor
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:44
Locatie: Vlaardingen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door nestor »

Mijn jeugd .......wordt nu Mijn oude dag 😉
Leo geniet er van.
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Mijn jeugd.

Bericht door peelander »

peelander schreef: 23 jul 2019 16:52
mastodont schreef: 23 jul 2019 15:12 dat was het plan tenminste
gr
leo
:?: :?: :?: :?: :?: :?:
Gaar het niet goed dan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ????????
groeten
Jan van der Pluijm
mastodont schreef: 23 jul 2019 17:55 voor je het weet kan je een lichte krankheid op lopen
een plan maken is een
tijd krijgen om het plan uit te voeren is twee
vandaar die slag rond mijn arm :wink:
gr
leo
Oke; een slag om de arm kan geen kwaad.
Met de Mastodont wens ik je net zoveel plezier op het water als wij op de wal hebben met onze camper.
groeten
Jan van de Pluijm
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

een camper?
nee Anja en ik hebben alle twee een hekel aan auto rijden ,wij zijn meer boot mensen 8)
en niet te vergeten
Afbeelding

Afbeelding

Gisteren gehad van mijn Franse jeugd vriendin Brigitte die geheel onverwachts langs kwam om mij te feliciteren met mijn pensioen
gr
leo
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Mijn jeugd.

Bericht door piet42 »

prachtig leo z'n vriendin die je begrijp ps je tuin kan ook wel wat aandacht gebruiken voor als je niet aan het varen ben :mrgreen:
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

de tuin word behandeld volgens het Amerikaanse recept uit de tijd van de Vietnam oorlog
ik pas daar de techniek van de verschroeiende aarde op toe
met de gras maaier een keer in de zoveel weken alles kort maaien inclusief het onkruid tussen de tegels
ik ben niet zo als sommige buren hier die hartstochtelijk met een krabbertje als levens doel hebben om elke gras spriet die ze tegen komen tussen hun tegels te verwijderen
dat boeit mij echt niet !
gr
leo
Plaats reactie