Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door maarpol »

Of deze man een week aan het droog pompen wil die nooit de ijken boven water krijgen betekent wel een te groote beun en schip is ook een strijkplank . Als er wat gebeurd had en de verzeekering zulke foto s onder oogen krijgt ben ik zeeker dat de fotograaf van deze foto s een mooie fooi gekreegen had van de verzeekering maar de eignaar geen cent. En wel op hoog tijd dat de ambtenaaren groote boetes uit gaan schrijven om dit te voorkomen. Getuigd van totale onwetenheid en Safety først is hier Euro s forst.. Gambling
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Gert Schouwstra »

Ik heb bij een onderlinge verzekeraar gewerkt en als wij zo'n foto zouden zien zouden we eerst een stevig gesprek met de eigenaar voeren en hem bij herhaling uit de verzekering gezet hebben.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Eemspoort »

En terecht, dit soort risico's zijn onaanvaardbaar.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Mijn jeugd.

Bericht door k-k »

Leo was zeker niet in functie? Gr. Klaas
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Mijn jeugd.

Bericht door klipper »

Wat de Rapide betrefd, lijkt mij een prima schip om in een zware storm van Hansweert naar Vlissingen te varen!. Gr
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door mastodont »

ik heb het alleen maar over de grote van het beun gehad heren en heb verder geen oordeel over het gewicht van het zand
over zand gesproken ,gisteren is er hier met een drone over de werken gevlogen
tis al zand wat er op staat
Afbeelding

Afbeelding

ook op film
https://www.youtube.com/watch?v=Uyq8WO7 ... e=youtu.be
en als je mij zoekt
ik zit op de rws 60
en vandaag is er een begin gemaakt met het weg halen van het oostelijke steiger voor de middensluis
het is al voor de helft weg

om te zien hoe het er uit zag voor dat ze begonnen
https://www.youtube.com/watch?v=q4UbkrrPHVk



gr
leo
degraaf
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 feb 2011 21:11
Locatie: terneuzen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door degraaf »

maarpol schreef: 15 apr 2019 18:55 Of deze man een week aan het droog pompen wil die nooit de ijken boven water krijgen betekent wel een te groote beun en schip is ook een strijkplank . Als er wat gebeurd had en de verzeekering zulke foto s onder oogen krijgt ben ik zeeker dat de fotograaf van deze foto s een mooie fooi gekreegen had van de verzeekering maar de eignaar geen cent. En wel op hoog tijd dat de ambtenaaren groote boetes uit gaan schrijven om dit te voorkomen. Getuigd van totale onwetenheid en Safety først is hier Euro s forst.. Gambling
ik zie hem regelmatig langs de scheldeboulevard varen en dan heeft hij nagenoeg droge dekken dus ik denk dat er redelijk voorbarig gereageerd wordt bij gelegenheid zal ik een foto proberen te maken
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door maarpol »

Kan zijn maar de reis op de foto s denk ik niet en als wat rond kijkt zie ik dat de ijken een goed stuk onder dek staan 20 Cm of zo
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Mijn jeugd.

Bericht door Westeind »

Rapide heeft ijk an dek voorop, is voorover geijkt, zag ik gister

Ergens aan het begin van mijn topic, is tie ook in beeld, zat op t zelfde bootje vanuit China en later lang naast elkaar bij Jooren op de werft😉
vaar om te leven (niet andersom)
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Mijn jeugd.

Bericht door maarpol »

Westeind schreef: 18 apr 2019 08:10 Rapide heeft ijk an dek voorop, is voorover geijkt, zag ik gister

Ergens aan het begin van mijn topic, is tie ook in beeld, zat op t zelfde bootje vanuit China en later lang naast elkaar bij Jooren op de werft😉
Op de foto ook een beunschip net onder de zuiger vandaan en ook een recht schip te met strijkplank en vind ik dat dit er meer normaal uit . het beunschip waar ik aanboord was had zeeg . Meerdere keeren de middenbolder onder water nat maar voor en achter schip 60 cm boven water.
Bijlagen
Beunschip nat.jpg
Beunschip nat.jpg (75 KiB) 1121 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie