Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
rodenburg111

kempeneer

Bericht door rodenburg111 » 07 jul 2019 17:30

goededag

Zijn er hier soms mensen die me aan afbeeldingen kunnen helpen van een kempeneer van scheepswerf Kempers&Zn uit Alphen a/d Rijn.
Wij hebben sinds enige tijd een kempeneer uit de periode 1965 en willen deze weer opknappen in de oude stijl ,
maar kunnen nergens iets vinden hoe hij er vroeger uitzag

m.v.g.
Marian

Binnenvaarder

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder » 07 jul 2019 18:34

Stond rond de middag op het ponton (H.I.A.) van de waterbus richting Dordt (boekenmarkt) toen deze voorbij kwam. Plots zag ik op de stuurhut een schoorsteentje met het rederij Krieger embleem, wel bijzonder. De foto is niet erg duidelijk, zag het aan de late kant en mijn mobiel (camera) is ook niet zo super. Wie weet meer van dit bootje?
mvg
Geert
Bijlagen
Krieger bootje.jpg
Krieger bootje.jpg (120.15 KiB) 558 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)

Kees Keijzer

Re: kempeneer

Bericht door Kees Keijzer » 07 jul 2019 21:57

Hallo, Marian;
Welkom op het forum je kan hier een heleboel kennis vinden maar voor de vraag van jouw hebben we hier het Topic; Wie weet, daar ga ik morgen je vraag naar verplaatsen want dan blijft het forum een beetje overzichtelijk.Kijk voor je iets plaatst op het kopje bovenaan; LEES DIT EERST voor je iets plaatst.
Verder succes met je vraag.
Groet Kees Keijzer, een der moderators.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding

Binnenvaarder

Bericht door Binnenvaarder » 08 jul 2019 19:00

Pass.schip "De Ameland" 02205486 zag ik zondag varen in de Noord van Dordt > R'dam. Zij werd voorgeduwt door een duwboot, mk panne of op weg naar de sloop?
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)

pieter53
Contacteer:

Re: kempeneer

Bericht door pieter53 » 09 jul 2019 08:26

rodenburg111 schreef:
07 jul 2019 17:30
goededag

Zijn er hier soms mensen die me aan afbeeldingen kunnen helpen van een kempeneer van scheepswerf Kempers&Zn uit Alphen a/d Rijn.
Wij hebben sinds enige tijd een kempeneer uit de periode 1965 en willen deze weer opknappen in de oude stijl ,
maar kunnen nergens iets vinden hoe hij er vroeger uitzag

m.v.g.
Marian
Al had deze vraag beter bij "kempenaars" of bij "foto's en gegevens van..." geplaatst kunnen worden :D
kijk eensof HIER wat tussen zit.
Daarna kan je met de zoekmachine alhier proberen of er iets van de schepen die aan jouw criteria voldoen op dit forum staat.
Pieter Klein, Ede
Afbeelding
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Kees Keijzer

Bericht door Kees Keijzer » 09 jul 2019 22:29

Ik denk dat de vraag over een recreatie schip,een jacht, gaat niet over een kempenaar. Kempers is min of meer een jacht werf.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding

pieter53
Contacteer:

Bericht door pieter53 » 10 jul 2019 06:08

Oh, tja dat verwachtte ik niet op het binnenvaartforum.
Ook wordt er meestal (m.u.v. een fly-ing bridge) niet zoveel verbouwd aan jachten.
Pieter Klein, Ede
Afbeelding

Frans-S

Bericht door Frans-S » 10 jul 2019 11:41

Ik had van de week een gesprek met mijn vader waarin bij ons allebei de vraag rees waar de parlevinker Tony uit Willemstad is gebleven. Deze voor altijd rondom de Volkeraksluizen.
Dat er geen parlevinkers meer varen weet ik, ik doel eigenlijk meer op waar het schip is gebleven.
Er staat mij ergens nog bij dat ze halverwege de jaren '90 deze parlevinker nieuw hebben laten bouwen. Ik kan er alleen op de bij mij bekende pagina's niets over vinden.
Wie weet hier het antwoord op?

Groeten Frans

pieter53
Contacteer:

Bericht door pieter53 » 10 jul 2019 13:19

Kees Keijzer schreef:
09 jul 2019 22:29
Ik denk dat de vraag over een recreatie schip,een jacht, gaat niet over een kempenaar. Kempers is min of meer een jacht werf.
Groet, Kees.
Ik heb wel over de Kempala's uit de jaren 80... en wat van de Kempala 850 en 940 van voor 67
Pieter Klein, Ede
Afbeelding

Plaats reactie