Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Ach, tegnwoordig smeer je er een dikke laag polymeren op een plankje en zet dat een beetje klem.
Na een uurtje zit het vast, ZEGT MEN..........
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

pieter53 schreef: 09 dec 2018 16:36 Ik zou het niet weten, misschien bij Tagrijn Salvator Rotterdam
Hallo,...Pieter wat jij bedoeld, winkel heet OBSERVATOR en is op de hoek vd Takstraat,als het eiland op komt aan rechts,met de slogan ;als die het niet heeft vergeet het dan maar !
gr Wim
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Wie weet?

Bericht door Kapitein Spok »

Ach, tegnwoordig smeer je er een dikke laag polymeren op een plankje en zet dat een beetje klem.
Na een uurtje zit het vast, ZEGT MEN..........


Pieter dat zou best kunnen, ik weet niet welke wondermiddelen er tegenwoordig in de handel zijn.

Het grote voordeel van spek was/is dat het, ook als het lekken aanvankelijk nog niet helemaal gestopt is, het met een stempel later toch helemaal afdicht.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Ik bedoel wat ik zeg:Tagrijn Salvator

Hij heeft echter geen beveiligde verbinding. Probeer daarom deze

:mrgreen:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

Hallo allen,bestellen kan overal,dus plagiaat ? men toont een zo genaamde visbout, en komt thuis met kit van de Action ! gr Wim
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Kapitein Spok schreef: 09 dec 2018 17:44 Pieter dat zou best kunnen, ik weet niet welke wondermiddelen er tegenwoordig in de handel zijn.
Ach, dit goedje https://www.hoenderop.nl/aquakit/grp/915 bestaat toch al weer enige tientallen jaren,
maar met een moderne polymeer als bijv. Powerfix van Pattex (een paar euro bij de Action) kom ook je een heel eind.
Helaas bestond dat nog niet toen ik op een keer lek raakte. Spek had ik niet, dus heb ik eerst een stempeltje gemaakt met een stukje vloervinyl met schuimrug om het ergste te stoppen.
Daarna een plankje van een flinke laag siliconenkit voorzien. Dat een tijdje laten drogen zodat het wat stijver werd en toen dat als stempel gebruikt. Dat heeft het tot de werf, 14 dagen later, prima gehouden.
Maar ja, met slechts een waterdruk van 72 cm ligt de zaak toch anders dan wanneer je afgeladen bent.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Wie weet?

Bericht door Kapitein Spok »

Ach, dit goedje https://www.hoenderop.nl/aquakit/grp/915 bestaat toch al weer enige tientallen jaren,

Ja Pieter daar zit de clou: ik ben niet enige maar al VIER tientallen jaren van het water! :mrgreen:

Maar als ik dit zo lees dan lijkt me dit echt wel een bruikbaar goedje. Al moet je er volgens mij wel wat meer dan één verpakking van hebben. Maar dat hoeft natuurlijk geen enkel probleem te zijn mits het in gesloten verpakking wat langere tijd bruikbaar blijft.
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

1978? Hm, nee ik geloof niet dat het toen al bestond.
Blijft natuurlijk één verschil.
Een stempel kan je best op een dikke laag roest of teer zetten.
Bij dit spul zit het slechts zo stevig als de roest of de teer op het staal zit.
Zo zie je maar weer: oude oplossingen kunnen nog altijd van pas komen.

Maar er zijn spulletjes.....
daarmee kan je zelfs de cavitatieputjes in de schroef kwijt raken. Link
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

In de jaren 60 wel eens gebruikt, waren toen handig met al die geklonken schepen.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Wie weet?

Bericht door maarpol »

Wie weet hier meer van staat een foto te koop die in England gemaakt is met een volgens mij VO tanker die omgebouwd is tot cement tanker . Maar achter op de foto staat Bleu Circle enterprise 485 tonn gebouwd 1956

Welke VO tanker is dit geweest ???

https://www.ebay.com/itm/British-MV-Ble ... SwjrFcCAn9


https://www.ebay.com/sch/m.html?_odkw=& ... e&_sacat=0
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie