Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Wie weet?

Bericht door Arie »

karelzijpe schreef: 01 jul 2019 17:40 Ergens komt het mij bekend voor, maar vaag....... Toch niet Nieuwesluis ( Heenvliet) ? Voornsche kanaal, Brielse Maas.?

Poortershaven ( Hoek v Holland/Maassluis) was een munitie-depot. Hellevoetsluis Marinehaven.

Karel
Nieuwesluis denk ik ook niet, want ik mis de brug, over het buitenhoofd was een brug in twee delen welke goed te zien is op een foto.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/146488/V ... ieuwesluis

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Nieuwesluis is het niet en Poortershaven was een private ertsoverslaghaven van van de Poorter Toen dat failliet ging werd het een marinehaven en de Duitsers maakten er dankbaar gebruik van tijdens de bezetting, veel gebombardeerd in die jaren. zoek maar eens op Google..
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Mijn eerste gedachte was ergens in het Kanaal door Zuid Beveland. Kanaal door Walcheren heeft ook dat model sluizen (Veere). Hoe de Vlissingse kant vroeger was weet ik niet. Beetje dubbel. Voel je je zachtjesaan oud, maar ben je weer niet oud genoeg om het gelijk te herkennen. Gr. Klaas.
reinaart
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2015 17:05

Re: Wie weet?

Bericht door reinaart »

Hallo Klaas, hierbij een stel plaatjes die ik heb kunnen vinden. Vlissingen kleine sluis naar Vissershaven (gezien vanaf de Vissershaven) :

Afbeelding

Vooroorlogse foto's van de sluis bij de ingang van het kanaal door Walcheren. De sluis is in 1944 wel beschadigd en na de oorlog hersteld :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grote sluis Veere 1940, kleine valt net buiten beeld :

Afbeelding

Marine Fährprähme Veere 1944 :

Afbeelding

Sluizen Veere vijftiger jaren :

Afbeelding


Groet,

Arjan
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

Mooie foto's van Walcheren, zo kan ik het me nog herinneren. Op de laatste foto binnen Veere op de achtergrond caisson bouw voor het dijkherstel na de ramp van 1953?
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
rodenburg111
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2019 16:24

kempeneer

Bericht door rodenburg111 »

goededag

Zijn er hier soms mensen die me aan afbeeldingen kunnen helpen van een kempeneer van scheepswerf Kempers&Zn uit Alphen a/d Rijn.
Wij hebben sinds enige tijd een kempeneer uit de periode 1965 en willen deze weer opknappen in de oude stijl ,
maar kunnen nergens iets vinden hoe hij er vroeger uitzag

m.v.g.
Marian
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Stond rond de middag op het ponton (H.I.A.) van de waterbus richting Dordt (boekenmarkt) toen deze voorbij kwam. Plots zag ik op de stuurhut een schoorsteentje met het rederij Krieger embleem, wel bijzonder. De foto is niet erg duidelijk, zag het aan de late kant en mijn mobiel (camera) is ook niet zo super. Wie weet meer van dit bootje?
mvg
Geert
Bijlagen
Krieger bootje.jpg
Krieger bootje.jpg (120.15 KiB) 3020 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: kempeneer

Bericht door Kees Keijzer »

Hallo, Marian;
Welkom op het forum je kan hier een heleboel kennis vinden maar voor de vraag van jouw hebben we hier het Topic; Wie weet, daar ga ik morgen je vraag naar verplaatsen want dan blijft het forum een beetje overzichtelijk.Kijk voor je iets plaatst op het kopje bovenaan; LEES DIT EERST voor je iets plaatst.
Verder succes met je vraag.
Groet Kees Keijzer, een der moderators.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Pass.schip "De Ameland" 02205486 zag ik zondag varen in de Noord van Dordt > R'dam. Zij werd voorgeduwt door een duwboot, mk panne of op weg naar de sloop?
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: kempeneer

Bericht door pieter53 »

rodenburg111 schreef: 07 jul 2019 18:30 goededag

Zijn er hier soms mensen die me aan afbeeldingen kunnen helpen van een kempeneer van scheepswerf Kempers&Zn uit Alphen a/d Rijn.
Wij hebben sinds enige tijd een kempeneer uit de periode 1965 en willen deze weer opknappen in de oude stijl ,
maar kunnen nergens iets vinden hoe hij er vroeger uitzag

m.v.g.
Marian
Al had deze vraag beter bij "kempenaars" of bij "foto's en gegevens van..." geplaatst kunnen worden :D
kijk eensof HIER wat tussen zit.
Daarna kan je met de zoekmachine alhier proberen of er iets van de schepen die aan jouw criteria voldoen op dit forum staat.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie