Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Met een bezopen opbouw die alles verkankert :lol:

ps. Janna had al deze link naar binnenvaart.eu gegeven.
https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... rlijn.html
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

pieter53 schreef: 19 dec 2018 17:31 Met een bezopen opbouw die alles verkankert :lol:

ps. Janna had al deze link naar binnenvaart.eu gegeven.
https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... rlijn.html
Hallo dit schip vaart niet om mooi te zijn ,maar om brood te verdienen!( Als je begrijpt wat ik bedoel !) citaat ;Ollie B Bommel; uit een ander onderwerp hier.
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Wie weet Andel

Bericht door Merwede1969 »

Wij Schutten daar veel en die Roldeur was aan de Binnenkant zie ook de Fabriek van Schouten Graanhandel in de jaren 60 soms moest die roldeur open voor de stuurhut maar liever niet dat was nog al eens een discussie tussen mijn vader en de Sluismeester , wij mochten in het weekend naar Werkendam varen en hadden toch beurt aan zandzuiger in Veen en Aalst maar voeren dan met 7 of meer schepen naar huis dat was voor de sluismeesters vrijdags druk en s maandags weer Mooie Tijd Vr GR Chris Cornet
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Wie weet spes mea

Bericht door Merwede1969 »

is gezonken op het Amsterdam Rijnkanaal na een aavaring ter hoogte van pontje van Breukelen jaartal plm 1973 of iets later daarna de Huig Rook sr gekocht Met Ronde Kop dat was de 1st Huig Rook uit Krimpen Vr GR Chris Crnet
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Zou je het bericht waarop je antwoord geeft, bij je antwoord willen herhalen?
Dan weten we waarover het gaat.

Je antwoordt dan door rechtsboven aan het bericht waarop je reageert op het knopje met " te klikken.

Alvast bedankt voor de moeite.
Pieter
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Wie weet? Tomie O

Bericht door Merwede1969 »

Is vroerger de jaren 1960 een bunkerboot geweest van Gerrit Baggerman in Kerkdriel liggende met een Bunker legger Susanna aan de Bol in Kerkdriel , Later heeft zijn jonste zoon het over genomen Bas Baggerman De broer van Bas heeft toen de Parlevink boot over genomen van Pa ( Gerrit Baggerman ) de broer van Bas , was Wout Baggerman . de Bunkerboot die daar op de fot ligt herken ik aan de ronde Tank op het voordek dat was watertank ik hoop metertijd nog meer informatie te hebben Bas woont bij mij 800 meter vandaan in Werkendam Vr Gr Chris Cornet
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Wie weet? geertruida van Driedijk Rotterdam

Bericht door Merwede1969 »

1956 gebouwd bij Aktiebogalet in Abo als sleepschip in Finland lang 66,80 br 7,77 diep 2,86 983 ton van 1934 tot 1956 gevaren in Finland ,,, in 1956 naar nl als Leon 3 in de vaart van W Pols uit Rotterdam 1970 verkocht aan C Ruijtenberg in Werkendam ms Atlantis In 1975 verkocht aan W Schouwstra in Zwolle ms Anwo 5 in 1979 verkocht aan H Driedijk in Rotterdam ms Geertruida nog dat zelfde jaar door verkocht aan W J C Driedijk uit Rotterdam naam blijf er op staan 1991 verkocht aan de JJG de Bont in Maasbracht ms Johanna !992 verkocht aan A L Beerens in Leeuwen Ms Junior B in 1996 verkocht aan een Belg ms Chridi in dat zelfde jaar verkocht aan Dider Verstasele in Gent Ik zie hem nooit meer varen dus ik VREES Gesloopt Vr Gr Chris Cornet
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Afbeelding

Wie weet meer over dit merkwaardige stoom?-vaartuig?


Description
Deutsch: Mühlberg; Hafen mit Lastkähnen, Dampfer, Schlepper
Brueck-und-Sohn-Logo.png


This postcard is from publisher Brück & Sohn in Meißen (www.brueck-und-sohn.de).
This postcard has a unique number 23121 and is available in a higher resolution at the publisher. This images was uploaded in a cooperation project between Wikipedians and the publisher.
Date 1925
Source Own work
Author Brück & Sohn Kunstverlag Meißen

Bron.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Wie weet?

Bericht door piet42 »

zo te zien een zelflosser :D met een zeeboten tuigage 1 giek in de midden en 1 giek buitenboord sb of bb
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Het lagerschip en het losvaartuig staan op meerdere oude kaarten van Mühlberg rond 1910 afgebeeld. Dit was dus het havenbedrijf en het lag permanent afgemeerd recht tegenover de stad. De rijdraden van de losgieken konden ook over het lagerschip heen tot aan de wal worden gezet.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie