Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
ichthus
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus » 09 feb 2019 18:23

maarpol schreef:
16 jan 2019 16:53
Wie van de forum leeden werd hier op de bon geslingerd :D
Hallo allen, Martin stelt een vraag en niemand weet het antwoord ? Dus als hij weet dat het een forumlid is mag hij antwoord geven.


Betise
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 apr 2016 16:28

Re: Wie weet?

Bericht door Betise » 09 feb 2019 19:10

mijn vader had vroeger ook zo'n mooie Opel Kapitän, alleen was hij geen lid van dit forum.........Kan het dus niet geweest zijn :mrgreen:

Binnenvaarder
Berichten: 1391
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder » 09 feb 2019 19:30

Klaas,
Bedankt ,"Monford" is van 2019 waarschijnlijk de reden er in de databanken nog niets te vinden is.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)

Aafke Vlietstra
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2018 02:13

Re: op zoek

Bericht door Aafke Vlietstra » 10 feb 2019 10:34

Ik ben op zoek naar de tjalk de Hoop van de familie Dirk Stobbe

ultramarin
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2018 09:33

Re: Wie weet?

Bericht door ultramarin » 27 feb 2019 17:36

Weet toevallig iemand hoe lang het begin jaren 50 duurde, om een motor van 67x8,20x2,50 (Gustav-Koenigs, geklonken) (af) te bouwen en wat zo'n schip ca. kostte? (Misschien bestaat er zelfs ergens een statistiek over de ontwikkeling van de kosten in de binnenscheepsbouw over de laatste decennia?).
Alvast bedankt.

Gert Schouwstra
Berichten: 3769
Lid geworden op: 28 okt 2006 20:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra » 01 mar 2019 08:31

Tja, dat is lastig. Het Gustav-Koenigs motorschip is ontwikkeld na de oorlog om de Duitse economie weer op gang te helpen. O.a. Hitzler in Lauenburg was betrokken bij de ontwikkeling. Met Dortmundermaten (67 x 8,16 x 2,50) werden die overal gebouwd in verschillende kwaliteiten en uitvoeringen als droge ladingschip of als tanker. Veel zijn er later verlengd tot 80 meter en van zwaardere motoren voorzien. Soms zat er al een zwaardere motor in omdat ze in de beginjaren ook sleepschepen achter zich meenamen. Sommige werven bouwden seriematig en levereden er elke maand eentje af, andere werven bouwden ze per stuk en dan kon het wel 6-12 maanden duren.

Bijvoorbeeld de Rosslauer Werft heeft in 1960 vijf tankschepen met 400 pk SKL afgeleverd in nog geen drie maanden tijd.
Gert
- Varen is leven. -
Mijn website https://aa-planadvies.nl/ is helemaal vernieuwd.

kabo
Berichten: 840
Lid geworden op: 08 jul 2017 14:56

Re: Wie weet?

Bericht door kabo » 16 mar 2019 16:39

Vita-Pugna-l.jpg
Vita-Pugna-l.jpg (112.24 KiB) 422 keer bekeken
Ik vond een foto van een Nederlandse omgebouwde luxe motor varend in Istanboel. Varend tussen de Dardanellen en de Zwarte Zee. Wie kent de oorsprong van dit schip dat onder Nederlandse vlag vaart
gr.Bas

Fluks
Berichten: 2285
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Fluks » 16 mar 2019 17:15

Zie database Ver.De Binnenvaart.
Groeten,Arie.
Afbeelding

Jos Telleman
Berichten: 225
Lid geworden op: 06 apr 2005 15:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jos Telleman » 16 mar 2019 17:19

Hallo Bas,
Hier een link naar dat schip https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... punga.html
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk https://schepenenwerk.blogspot.com/ + Schepen van Arendnet https://jostelleman.blogspot.com/
Schipper zonder schip

Fluks
Berichten: 2285
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Fluks » 18 mar 2019 09:18

De Vita Pugna is in 2008 naar Italië.
Groeten,Arie.
Afbeelding



Plaats reactie