piet42 schreef:het zou thv het looveer zijn en dan komt ik op schraven terecht foto google
Piet dat is het ook niet want de liggende schepen met de kont op stroom.
En zoals Harry ook al vermeld gespiegeld klopt ook niet.In Angerden heet dat bedrijf Peters Maritiem.
Het moet aan een rechteroever zijn, op de Geldersche IJssel nog op de Neder Rijn Pannerdensch Kanaal heb je geen werven aan de rechteroever, dus........ Ik denk nog steeds aan de VAHALI.
Gr, Kees
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Die van jou is wat ouder denk ik en die van Teerkwast wat nieuwer, maar of het dezelfde werf is als in het Gelders archief?
Vahali lijkt me groter dan de werf die op het Gelders Archief staat.
Wie het weet mag het zeggen
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Het is in ieder geval aan de RO, want als je hem helemaal uitvergroot zie je boven de luxe motor die tussen de kribben scheef ligt een baak staan van de RO. En het steiger wat er ligt lijkt op het voormalige Calpam steiger van Lobith.
Ik houd toch nog twijfels over de Vahali, kijk maar;
Maar waar dan wel het enige wat overblijft zou dan Doesburg moeten zijn net beneden de oude schipbrug, ik heb een oude foto gevonden uit 1904, maar dat is te lang geleden.En dat soort schepen dat op die foto van het Gelders Archief staan repareerden meestal niet bij de Vahali, het binnenste schip op die foto is denk ik de NIEUWE ZORG van Suiker, is tegenwoordig scoutingschip.
Wie gaat er door voor de bonus
De foto's van de Vahali via Gijs van Broekhuizen, met dank.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
pieter53 schreef:HIER wordt een scheepswerf getoont, die volgens het Geldersarchief te Huissen moet zijn. Ik kan echter nergens iets over deze helling vinden.
Wie weet welke werf dit was en waar hij was.
Dekstopper dit was het origineel waar het omging
we kunnen het beste de schipper van de ideaal bellen denk ik het lijkt me dat de foto toch van de jaren '80-'90 is
Ik had gehoopt dat iemand de schepen zou herkennen.
Een onbekende aak, een Luxe-motor(?) Ideaal, een kempenaar(?) Ideaal en nog een Kempenaar(?)
dat alles langszij een 'drijvend kantoor' met spudpaal.
Dat moet toch iemand bekend voor komen.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Het schip opzij van ,drijvende kantoor, hoogst waarschijnlijk het kastje de NIEUWE ZORG van Suiker, het schip is nog onder die naam in de vaart als scouting schip,de eerste IDEAAL lijkt me ook een kastje, de andere een klipper met een nieuwe kop en de buitenste een aak.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.