Sluizen.

Alles over binnenscheepvaart
Mennojan

Bericht door Mennojan »

hoofdsluismeester schreef:Ik schoof zoooo rustig de sluis in dat ik nog rustig de tijd had om enkele plaatjes te schieten. Niet te moeilijk te raden denk ik...

Afbeelding
Kreekraksluis.
nj.scholma
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 jan 2005 16:57
Locatie: Rotterdam

Bericht door nj.scholma »

Als je op Google ship lock in tikt krijg je toch tussen de sloten en hangsloten mooie foto`s van het Wellintonkanaal.

Afbeelding

Welington canal Bridge Nr 5.


Afbeelding

Canal lock nr 2

Afbeelding

Canal lock 3


Afbeelding

Trapsluis nr`s 4,5 & 6

Afbeelding

Invaren vanuit sluis4 naar 5.

Nico
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Nico,

Bij sluis Weurt worden de schippers al boos als ze getrapt moeten schutten,dat doen ze daar uit veiligheid met hoog water op de Waal.
Dan is het maar goed dat er geen drie achter elkaar liggen.

Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Welke sluis is dit?

Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
nj.scholma
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 jan 2005 16:57
Locatie: Rotterdam

Bericht door nj.scholma »

Rene.
Wat denk je van Engeland, Er zijn daat veel trapsluisen, waar van ik een zwart wit foto heb van 26 sluizen. Ik zal hem binnencort Scannen en op de pagina zetten.
De kanaaltjes worden nu door vacantiegangers met hun Narrow Boats bevaren maar als je de hele dag aan het schuuten bent ben je denk blij dat het Avond is.

Nico
Mennojan

Bericht door Mennojan »

wrijfhout schreef:Welke sluis is dit?

Harry

https://img19.echo.cx/img19/9229/ideaal021mr.jpg
Ik denk de Lorentssluizen in Kornwerderzand?
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Nico,

Die foto heb ik gezien bij binnenvaart in Engeland,ik zei nog tegen de vrouw je zult maar drie weken vakantie hebben,de helft gaat op aan de sluizen,maar het heeft toch wel iets,leuk om een keer te doen voor je hobby!

Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Bericht door Evert Sikkema »

Mennojan schrijft:
Ik denk de Lorentssluizen in Kornwerderzand?
Dat denk ik ook, hoewel het ook de Stevinsluizen bij Den Oever zouden kunnen zijn.
Maar waarom zijn het de Lorentzsluizen bij Kornwerderzand?
Als je de foto heel erg vergroot zie je op de horizon, links van het midden, vaag het vasteland van Friesland (Hindeloopen denk ik) en helemaal links is ook land zichtbaar.
Als het een opname van de Stevinsluizen bij Den Oever zou zijn, dan zou er alleen, bakboord uit, water te zien zijn.
Eigenlijk zou ik het helemaal zeker moeten weten omdat ik in 1991 tussen de brug van de Afsluitdijk en deze sluis een keer overnacht heb aan boord van de ISIS (bruine vloot) van Jan Velthuis en Riny Bus.
groeten
Evert Sikkema
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Bericht door Jan Stolp »

Met name het hefapparaat om bij vervanging van de sluisdeuren dienst te doen is karakteristiek voor Kornwerd.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Jullie zijn het aardig met elkaar eens dus sluit ik me er maar bij aan.
Kornwerderzand inderdaad,

groet Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie