Scheepswerf de Durme Tielrode

Alles over binnenscheepvaart
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Scheepswerf de Durme Tielrode

Bericht door mastodont »

Harry je afbeeldingen komen niet door
g
leo
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Scheepswerf de Durme Tielrode

Bericht door Wrijfhout »

Dat kan wel kloppen, ik heb geen Imageshack account meer. Mijn foto's werden daar door onverlaten gewoon weggehaald en ik kwam ze op facebook tegen. Vandaar...

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Scheepswerf de Durme Tielrode

Bericht door Merwede1969 »

De Eben Haezer van Dik Verboom is gebouwd in 1961 als Wilfra van Werkendam Eig DB Versluis 425 ton 160 Pk en in de jaren plm 1970 verkocht aan Jaap van Zanten en als Anjo In de vaart gekomen en voer zant mee naar Herdersem voor De Fa de Witte groeten Chris Cornet
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Scheepswerf de Durme Tielrode

Bericht door JC »

Schip heet tegenwoordig GARY, onlangs getoond door Leo.
Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Scheepswerf de Durme Tielrode

Bericht door mastodont »

Wrijfhout schreef: 09 okt 2017 19:01 Dat kan wel kloppen, ik heb geen Imageshack account meer Vandaar...

Gr. Harry
dat is een flinke aderlating onder andere op het onderwerp "Mijn Jeugd"
nu begint het hier op het forum toch al een beetje op de Noordstraat van Terneuzen te lijken
veel lege etalages :cry:
gr
leo
Wim van Leeuwen
Berichten: 154
Lid geworden op: 01 jun 2007 23:03
Locatie: Papendrecht

Re: Scheepswerf de Durme Tielrode

Bericht door Wim van Leeuwen »

Wij hebben in 1968 de Tielroder spits "Vigila" van Brevoort uit Meppel gekocht en en hem "Mon Desir" genoemd. Er stond een 6cil. MWM in, 175 pk. op 500 toeren. van oorsprong een "Kriegsmarine motor", 1000 toeren, aluminium zuigers, 500 pk waarvan er 2 in een onderzeeër stonden. Bij Leeman in Zwolle omgebouwd tot bovenstaande motor. Het was een snel lopende spits laadde 250 ton op 1m.90. In 1975 hebben wij bij Kalkman in Krimpen een nieuwe Scania V8 motor in gebouwd, 287 pk. op 1900 toeren. Wij liepen leeg 20 km. en geladen op 2 meter 15 km. Wij hebben daar met veel plezier mee gevaren tot wij in 1988 aan de wal gingen in Papendrecht. Na een grote aanvaring in de Volkerak sluis is de spits in 2012 in kampen gesloopt. Dit was mijn Tielrode verhaal. Ik vraag mij wel af waarom ik die spitsen foto's op deze site niet open kan krijgen, daar graag een antwoord op. Vr.Gr. Wim van Leeuwen.
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Scheepswerf de Durme Tielrode

Bericht door JC »

Wim van Leeuwen schreef: 31 aug 2018 20:04 Ik vraag mij wel af waarom ik die spitsen foto's op deze site niet open kan krijgen, daar graag een antwoord op. Vr.Gr. Wim van Leeuwen.
De onzichtbare foto's (kruisje) zijn ooit geplaatst en opgeslagen bij sites die beloofden dat de foto's zichtbaar zouden blijven. Dat is ook zo als je bereid bent daarvoor te betalen en dat doen de meesten (waaronder ik) niet. Op dit forum kunnen sinds een paar jaar foto's geplaatst worden als bijlage. Dat is wat bewerkelijk, maar ze blijven dan wel zichtbaar dacht ik.
Het verhaal van de MON DESIR was mij wel bekend, niks erg om het nog eens te lezen.
Plaats reactie