Rijnvaartnostalgie.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Zo te zien de brug te Remagen, Martin. Gr. Klaas.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
Reederei F.W. Witthaus zat in Weissenthurm am Rhein. Ze hadden 5 motorschepen:
HELGA WITTHAUS, bouwjaar 1960, Weserwerft Minden, 57 x 7,05 x 2,31 - 633 ton, 750 pk Deutz
INGRID WITTHAUS, bouwjaar 1960, Weserwerft Minden, 57 x 7,05 x 2,30 -623 ton, 390 pk Deutz
FRIEDRICH WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, (bn 332) 57 x 7,07 x 2,31- 636 ton, 390 pk Deutz
WILHELM WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, (bn 333) 57 x 7,09 x 2,31- 634 ton, 390 pk Deutz
CHRISTINE WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, bn 334) 57 x 7,09 x 2,31- 632 ton, 390 pk Deutz
HELGA WITTHAUS, bouwjaar 1960, Weserwerft Minden, 57 x 7,05 x 2,31 - 633 ton, 750 pk Deutz
INGRID WITTHAUS, bouwjaar 1960, Weserwerft Minden, 57 x 7,05 x 2,30 -623 ton, 390 pk Deutz
FRIEDRICH WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, (bn 332) 57 x 7,07 x 2,31- 636 ton, 390 pk Deutz
WILHELM WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, (bn 333) 57 x 7,09 x 2,31- 634 ton, 390 pk Deutz
CHRISTINE WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, bn 334) 57 x 7,09 x 2,31- 632 ton, 390 pk Deutz
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Bedankt Gert . Ik herrinner dit goed want in het 1967 laagen deze 5 scheepen in de haven van Rheinbrohl toen was de reder falliet en scheepen laagen daar in de haven een goed jaar stil voor ze verkocht werden door de bank daar.Gert Schouwstra schreef: ↑22 sep 2019 14:28 Reederei F.W. Witthaus zat in Weissenthurm am Rhein. Ze hadden 5 motorschepen:
HELGA WITTHAUS, bouwjaar 1960, Weserwerft Minden, 57 x 7,05 x 2,31 - 633 ton, 750 pk Deutz
INGRID WITTHAUS, bouwjaar 1960, Weserwerft Minden, 57 x 7,05 x 2,30 -623 ton, 390 pk Deutz
FRIEDRICH WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, (bn 332) 57 x 7,07 x 2,31- 636 ton, 390 pk Deutz
WILHELM WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, (bn 333) 57 x 7,09 x 2,31- 634 ton, 390 pk Deutz
CHRISTINE WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, bn 334) 57 x 7,09 x 2,31- 632 ton, 390 pk Deutz
Maar dze Helga Witthaus moet wel een droom geweest zijn 633 Ton en 750 Pk er in.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Nog iets ouds met een deel bekends er op
- Bijlagen
-
- Bazel kleur.jpg (115.82 KiB) 793 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Geen idee welke Plouviertanker het is Martin. Als het plaatje van na 1960 is, dan valt de Diamant af. Gotthard? Gr. Klaas.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Martin, bij de laatste foto staat Bazel, maar volgens mij is dit in Birsfelden.
Blijven natuurlijk mooie foto's uit vervlogen tijden.
grt Wim
Blijven natuurlijk mooie foto's uit vervlogen tijden.
grt Wim
Re: Rijnvaartnostalgie.
HELGA WITTHAUS 750 PS ??? also ab Werft waren es 390 PS. Das war Standart bei Witthaus.maarpol schreef: ↑22 sep 2019 14:45Bedankt Gert . Ik herrinner dit goed want in het 1967 laagen deze 5 scheepen in de haven van Rheinbrohl toen was de reder falliet en scheepen laagen daar in de haven een goed jaar stil voor ze verkocht werden door de bank daar.Gert Schouwstra schreef: ↑22 sep 2019 14:28 Reederei F.W. Witthaus zat in Weissenthurm am Rhein. Ze hadden 5 motorschepen:
HELGA WITTHAUS, bouwjaar 1960, Weserwerft Minden, 57 x 7,05 x 2,31 - 633 ton, 750 pk Deutz
INGRID WITTHAUS, bouwjaar 1960, Weserwerft Minden, 57 x 7,05 x 2,30 -623 ton, 390 pk Deutz
FRIEDRICH WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, (bn 332) 57 x 7,07 x 2,31- 636 ton, 390 pk Deutz
WILHELM WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, (bn 333) 57 x 7,09 x 2,31- 634 ton, 390 pk Deutz
CHRISTINE WITTHAUS, bouwjaar 1961, Mainz-Gustavsburg, bn 334) 57 x 7,09 x 2,31- 632 ton, 390 pk Deutz
Maar dze Helga Witthaus moet wel een droom geweest zijn 633 Ton en 750 Pk er in.
FRIEDRICH WITTHAUS 1968 AMBULANT 1988 GWENDOMA 1992 LINQUENDA 200? PETRA 2006 CARLA 2007 JEHA in Serbien.
WILHELM WITTHAUS 19?? JEANY 2004 AMER in Sliedrecht. (2312533) 2010 verschrottet.
CHRISTINE WITTHAUS 1968 RITA 2003 RUDI 2004 GREVELINGEN in Sliedrecht. (2312534)
HELGA WITTHAUS Verbleib unbekannt.
INGRID WITTHAUS Verbleib unbekannt.
gr ernst
Re: Rijnvaartnostalgie.
Bedankt Gert en Ernst hier nog een oud plaatje en ik denk een Franz Haniel boot
- Bijlagen
-
- RSLB Onbekend-3.jpg (140.48 KiB) 703 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Rijnvaartnostalgie.
Die 750 pk komt uit IVR 1963, soms staan daar schrijffouten in.
Volgens Ernst stond er dus een gewone Deutz A8M 528 van 390 pk bij 750 toeren in. Dit type werd rond 1958 in productie genomen.
De reden dat ik die 750 pk kritiekloos had overgenomen is dat Deutz altijd veel met deze motoren heeft geëxperimenteerd. Dat begon al in de jaren '60. Het toerental werd verhoogd naar 900 toeren en met maximale oplading kon je uit een 8 cylinder precies 750 pk persen. Het zou niet het eerste Rijnschip wezen wat meer pk's dan tonnen meekreeg.
De HELGA WITTHAUS is later FRIRK geworden en de laatst bekende naam is LIANE (05300350) uit Hude.
En de INGRID WITTHAUS is de ANDREA (05300370) uit Papenburg geworden. Onherkenbaar verbouwd, om het oude schip van 67 x 7,10 is een heel nieuw schip van 80 x 9,5 meter gebouwd.
Volgens Ernst stond er dus een gewone Deutz A8M 528 van 390 pk bij 750 toeren in. Dit type werd rond 1958 in productie genomen.
De reden dat ik die 750 pk kritiekloos had overgenomen is dat Deutz altijd veel met deze motoren heeft geëxperimenteerd. Dat begon al in de jaren '60. Het toerental werd verhoogd naar 900 toeren en met maximale oplading kon je uit een 8 cylinder precies 750 pk persen. Het zou niet het eerste Rijnschip wezen wat meer pk's dan tonnen meekreeg.
De HELGA WITTHAUS is later FRIRK geworden en de laatst bekende naam is LIANE (05300350) uit Hude.
En de INGRID WITTHAUS is de ANDREA (05300370) uit Papenburg geworden. Onherkenbaar verbouwd, om het oude schip van 67 x 7,10 is een heel nieuw schip van 80 x 9,5 meter gebouwd.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Rijnvaartnostalgie.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.