Pagina 35 van 40
Re: Laden en lossen
Geplaatst: 30 nov 2018 22:24
door DPLA
Hallo Hein,
Bedankt voor je heldere uitleg.
Heel interessant dat nu specifieke ladingen kan vervoeren en nu kan ballasten met water op 8 verschillende plekken in het ruim, in plaats van ballasten met zand.
Zand is niet altijd voorhanden, water altijd !
Hierdoor he je nu wel een "Uniek" schip. wat voor veel doeleinden geschikt is.
Maar ook handig bij hoogwater om onder lage bruggen door te varen.
Op dit moment geen last van "Hoog" water !
ruim
Geplaatst: 02 dec 2018 23:15
door itasca
>> Maar ook handig bij hoogwater om onder lage bruggen door te varen.<<
Wat denken jullie juist met laag water en weinig tonnen geladen. Veel schepen zijn nu juist te hoog, om op waterstand 130 dpg. vanaf de bovenrijn, in de afvaart langs Münster te kunnen varen richting Magdeburg. Ik pomp water in de achterzijbeunen en zet mijn schot ergens achter neer, Zodat ik zomaar extra water in ruim 2 kan pompen,
En bv ook met vleugels vanaf Magdeburg naar een Rijn bestemming. Dat zijn maar een paar geladen tonnen, met mijn eigen achterruim pomp ik hem onder Münster bruggen door.
Itasca Kraan van 100 ton Drachten-Rotterdam 950 cm. hoog
Geplaatst: 18 dec 2018 19:11
door itasca
Itasca met een kraan van Stockstad naar Duisburg
Geplaatst: 07 feb 2019 14:56
door itasca
Itasca met 2 x een silo 25 x 7,40 m a 40 ton van Moerdijk naar Straubing
Geplaatst: 07 feb 2019 15:19
door itasca
- moerdijk (3).jpg (79.95 KiB) 3073 keer bekeken
- SAM_2587.jpg (111.82 KiB) 3073 keer bekeken
Laden in de Roodevaart/ Moerdijk. Er kwam deze reis wel wat rekenwerk aan te pas. Met 80 ton lading en 1 ballast ruim van 9 meter voor. Je schip een diepgang van 2 meter proberen te krijgen.
Om de bruggen op het MDK veilig te kunnen passeren. In het achterhoofd, de ballasttanks kunnen niet 100% vol. Omdat ze aardig veel vorst opgaven, wil je niet hebben, dat de ontluchting dicht vriest.Want dan heb je een probleem, met aanhoudende vorst.
- main donau kanaal.jpg (73.21 KiB) 3073 keer bekeken
De vorst viel wel mee, maar wel veel sneeuw gehad.Voorbij Neurenberg tot aan Straubing, ongeveer dik 20 cm.
- donau Straubing.jpg (58 KiB) 3073 keer bekeken
Hier zie je de Itasca liggen zonder ballast, op de voorijk ligt hij op de foto 80 cm. Tijdens de reis lag hij 210 cm
Totaal 750 ton ballastwater. Het was weer een reis , met een uitdaging.
- SAM_2616.jpg (84.13 KiB) 3073 keer bekeken
- SAM_2618.jpg (62.1 KiB) 3073 keer bekeken
Opdrachtgever was oliemolen ADM Straubing, die hadden 2 kranen besteld om te lossen, na leegkomst , sneeuw uit het ruim, in een big-bag en met de kraan eruit. Natte plekken natrekken met de stofzuigen, schip 300 m verhalen, Soja schroot laden bij de ADM
- SAM_2619.jpg (53.04 KiB) 3073 keer bekeken
Re: Laden en lossen
Geplaatst: 08 feb 2019 09:35
door navigatie
Geweldig Hein,
Ik vind het iedere keer weer mooi hoe je het voor elkaar krijgt om hem laag genoeg te krijgen met soms lichte, maar grote constructie's.
Omdat je veel in dat werk zit krijg je natuurlijk ook wel ervaring maar het is toch iedere keer weer net effe anders.
Goede reis met een 'normale lading'.
grt Wim
Re: Laden en lossen
Geplaatst: 08 feb 2019 16:08
door Kapitein Spok
Ja, ook ik ben telkens onder de indruk van dit staaltje vakmanschap en geniet telkens met volle teugen van dit soort bijdragen.
"Je komt overal en je hoeft er je stoel niet voor uit." en dat is, zekers als er sneeuw en andere rottigheid op de plaatjes staat, heeeel erg relaxt.
Re: Laden en lossen
Geplaatst: 08 feb 2019 23:14
door PeterSchoeber
Mooie transporten heb je telkens weer Hein. http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=105&t=5320&start=580 (naar beneden scrollen) voor meer foto's van het laden.
Re: Laden en lossen
Geplaatst: 09 feb 2019 14:05
door itasca
Hallo PeterSchroeber, Leuke fotoos. kijk ook eens op facebook, bij Itasca transport
Re: Laden en lossen
Geplaatst: 09 feb 2019 20:12
door PeterSchoeber
Hallo Hein,
Om principiële redenen zit ik niet op Facebook en aanverwante groepen.