Laden en lossen

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 851
Lid geworden op: 03 sep 2014 19:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Laden en lossen

Bericht door DPLA » 30 nov 2018 22:24

Hallo Hein,

Bedankt voor je heldere uitleg.

Heel interessant dat nu specifieke ladingen kan vervoeren en nu kan ballasten met water op 8 verschillende plekken in het ruim, in plaats van ballasten met zand.
Zand is niet altijd voorhanden, water altijd !

Hierdoor he je nu wel een "Uniek" schip. wat voor veel doeleinden geschikt is.

Maar ook handig bij hoogwater om onder lage bruggen door te varen.

Op dit moment geen last van "Hoog" water ! :lol: :wink: :D
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen, we doen wat we gezegd hebben !


itasca
Berichten: 254
Lid geworden op: 30 jun 2009 06:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

ruim

Bericht door itasca » 02 dec 2018 23:15

>> Maar ook handig bij hoogwater om onder lage bruggen door te varen.<<
Wat denken jullie juist met laag water en weinig tonnen geladen. Veel schepen zijn nu juist te hoog, om op waterstand 130 dpg. vanaf de bovenrijn, in de afvaart langs Münster te kunnen varen richting Magdeburg. Ik pomp water in de achterzijbeunen en zet mijn schot ergens achter neer, Zodat ik zomaar extra water in ruim 2 kan pompen, :)
En bv ook met vleugels vanaf Magdeburg naar een Rijn bestemming. Dat zijn maar een paar geladen tonnen, met mijn eigen achterruim pomp ik hem onder Münster bruggen door. :)
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser



Plaats reactie