Leo,
Super !
Nu weten we in ieder geval hoe een manager zijn geld verdient
Mvg
Geert
Laden en lossen
-
- Berichten: 2461
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Laden en lossen
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Lossen Maasvlakte 2 met drijvende bok
Bok in positie brengen. Ze hebben 2 voordraden BB eb SB op het zeeschip. 2 achterdraden BB en Sb met ankers. En 1 anker voorop er onderdoor, Zodat ze daarmee de bok achteruit kunnen trekken. Ze brengen de haak, net zo makkelijk boven het ruim, als een gewone kraan.
Foto van de bok, zie je het ballastwater over dek lopen.
Wij varen weg, en de oven van Lüdinghausen, wordt met de Matador naar het ruim gebracht.
Onze volgende reis wordt ook weer interessant. Leeg schip opweg naar Dortmund.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Hallo Hein,
Weer een mooi verslag van de afronding van deze reis !
Weer een mooi verslag van de afronding van deze reis !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Dortmund en Gelsenkirchen naar Antwerpen 610 cm hoog
4 kisten laden a 25 ton in Dortmund.
Henrichenburg in de afvaart, opweg naar Gelsenkirchen.
Met zo traverse / evenaar, kan je op deze manier met 2 kranen laden, slim gedaan Firma Siefert.
Ik krijg 2 x van de grote dingen 65 en 82 ton, 1 klein container en de evenaar met hijsdraad gaat ook mee.
Extra info :610 cm hoog + bodem 50 = 760 cm. Brughoogte 460, dus wordt een diepgang van 200 cm = 820 ton gewicht.
lading is 270 ton, Dus we hebben voor het gemak 600 ton water gepompt.
Ik lag een klein beetje achterover en te diep voor de Rijn. Nu hadden we de 5 e schutting in Meidrich sluis. Mooi ruimschoots de tijd, om ballast uit te pompen. Alleen je kan niet ongestraft achterop alle ballast uitpompen, Want de zuigleidingen zitten bij mij overal achterin de tanks. Dus pompen aan voor en achter, totdat achter alles leeg is en voor weer bijgepompt. Zodat de diepgang aan de roeren, niet te hoog is.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Weer een mooi verslag, Hein.
Te diep voor de Rijn, kom je ook niet alle dagen tegen natuurlijk. Maar je kunt met je ballasttanks aardig de zaak recht houden. Ongetwijfeld betekend dit wat extra denk en rekenwerk.
Grt Wim
Te diep voor de Rijn, kom je ook niet alle dagen tegen natuurlijk. Maar je kunt met je ballasttanks aardig de zaak recht houden. Ongetwijfeld betekend dit wat extra denk en rekenwerk.
Grt Wim
Re: Laden en lossen
Hein,ik vind het knap werk,dat je alles zo berekent zonder door hoogte of diepgang vast te lopen.
Groeten,Arie.
Re: Laden en lossen
Hein, een vraag van een niet schipper.
Als je, zo als bij een vorige reis, 1000 ton zand geladen hebt als ballast en je bent weer leeg, wat doe je dan met die 1000 ton zand?
Lossen daar waar je het geladen hebt?
Of zoek je zelf een geïnteresseerde zandhandel in de buurt va je losplaats?
Of heb je die 1000 ton ook als reis aangenomen?
Ik heb geen idee wat de gangbare methode is.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je eerst met 1000 ton zand moet gaan leuren voordat je weer een vracht kunt aannemen.
Als je, zo als bij een vorige reis, 1000 ton zand geladen hebt als ballast en je bent weer leeg, wat doe je dan met die 1000 ton zand?
Lossen daar waar je het geladen hebt?
Of zoek je zelf een geïnteresseerde zandhandel in de buurt va je losplaats?
Of heb je die 1000 ton ook als reis aangenomen?
Ik heb geen idee wat de gangbare methode is.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je eerst met 1000 ton zand moet gaan leuren voordat je weer een vracht kunt aannemen.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Laden en lossen
Hallo Hein,
Weer een mooi reisverslag van "Laden en Lossen"
Hee interessant hoe jij iedere keer weer in staat bent om de reis tot een goed einde te brengen, soms best wel met veel hobbels, ballast innemen om onder de bruggen door te kunnen en weer ballast uitpompen, in verband met de lage waterstand op de Rijn.
Weer een mooi reisverslag van "Laden en Lossen"
Hee interessant hoe jij iedere keer weer in staat bent om de reis tot een goed einde te brengen, soms best wel met veel hobbels, ballast innemen om onder de bruggen door te kunnen en weer ballast uitpompen, in verband met de lage waterstand op de Rijn.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Laden en lossen
Hans, ballast lading laat ik altijd via de bevrachter lopen, die heeft veel meer connecties met bv: van Oort of Hülskens. Het is wel een reis op zich,
Dus laad- losplaats transport. maar brengt zo weinig op, dat ik me daar niet mee bemoei. Ik reken alleen de extra tijd uit, wat ik daarvoor nodig ben. En nu het druk is in de bouw, is het toch moeilijk, om aan zand te komen.
We hebben ook wel eens zand "geleend" Dus bij een losplaats zand laden met de kraan en dan later dezelfde zand weer lossen op dezelfde plaats.
Dus laad- losplaats transport. maar brengt zo weinig op, dat ik me daar niet mee bemoei. Ik reken alleen de extra tijd uit, wat ik daarvoor nodig ben. En nu het druk is in de bouw, is het toch moeilijk, om aan zand te komen.
We hebben ook wel eens zand "geleend" Dus bij een losplaats zand laden met de kraan en dan later dezelfde zand weer lossen op dezelfde plaats.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Met dat ontballasten voor de Rijn zou je deze reis, op dit moment, als ik het goed begrijp, niet met zand kunnen doen.
Ik vind het zonder meer erg knap wat je allemaal op dit gebied met je schip kan doen. Heel goed uitgedokterd
grt Wim
Ik vind het zonder meer erg knap wat je allemaal op dit gebied met je schip kan doen. Heel goed uitgedokterd
grt Wim