Laden en lossen
ruimschot
het weegt dik 3 ton. Dat lijkt veel, maar mijn stapel luiken 10 stuks weegt meer
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Maar een vraag , wat voor een afdichten ztten er tussen het schot/laadvloer . Ik denk wel rubber maar met welk profiel om de zaak dicht te houden.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
En zo slang van 16 m. kan je makkelijk oprollen om op te bergen.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Dat is een mooie oplossing met deze afdichting .
Er woont een: zie foto in de schipper van de Itasca
Er woont een: zie foto in de schipper van de Itasca
- Bijlagen
-
- ww.jpg (10.74 KiB) 2173 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Laden en lossen
Dat kun je rustig zeggen.
Heel eenvoudig, solide, en functioneel.
Waarbij ik ook opmerk dat deze zeer bekwame schipper in een lange taditie staat. Je zou verstomd staan kijken wanneer je wist hoeveel, nu vanzelfsprekende zaken aan boord van een schip, ooit door een schipper zijn bedacht.
Re: Laden en lossen
Ik denk eerder een professor !
Hallo Hein,
Echt een hele mooie uitvinding van jou, Super !
Nu je deze constructie hebt toegepast, heb je nu de 2 spanbanden niet meer nodig ?
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Laden en lossen
Itasca
Het unieke ligt in de eenvoud van de oplossingen, die je bedacht hebt. Geen hulp nodig van kraandrijvers, die het niet snappen en altijd klaar voor te laden als je voor de kant komt. Geen dure speciaal gemaakte onderdelen en simpel om te vervangen of te repareren indien nodig. Mijn petje af en toont eens te meer aan dat echte schippers van alle markten thuis.
Gr. Wim
Het unieke ligt in de eenvoud van de oplossingen, die je bedacht hebt. Geen hulp nodig van kraandrijvers, die het niet snappen en altijd klaar voor te laden als je voor de kant komt. Geen dure speciaal gemaakte onderdelen en simpel om te vervangen of te repareren indien nodig. Mijn petje af en toont eens te meer aan dat echte schippers van alle markten thuis.
Gr. Wim
ruimschot
Hallo allemaal, bedankt voor de complimenten. Die spanbanden doe ik extra erbij, boven aan het ruimschot. Het schot is maar 20 cm dik en van kant naar kant in het ruim is 8 m. Dus wanneer het water hoog staat, zie je het schot toch goed doorbuigen, naar het ledige gedeelte. Daarom heb ik de borgen in de vloer, ongeveer 1,70 m. uit de zij. Dan verdeel je de krachten een beetje.
Dan stel onder het varen, krijg je een aanvaring, of komt wat harder ergens tegenaan. Dan je eigenlijk wilde. De spanbanden boven aan, is een kleine moeite en heb je bij calamiteiten niet achteraf-- had ik maar--
Deze borgplaats hierboven heb ik laten maken, omdat we volgend jaar sowieso deze plaats 2 x nodig hebben. Het kwam anders niet uit met de lengte en lading in het achterruim. Ik had er al 7 , dus nu acht plaatsen. Om het schot neer te zetten. Ik heb wel een schema, maar dat is in een Pdf bestand. Heb ik deze borgplaats niet, zou ik ballast zand nodig hebben, inplaats van ballast water. Ja met zand halen en brengen, kost je meer als 1 vaardag. Dan hebben we ook nog een aanvraag op de Main en heb ik ook 60 ton ballast voor nodig, voor de brug van Miltenberg. Och belasting betaald ook 52% mee .
Hier een onduidelijke scherm print van de PC pdf bestand.
Dan stel onder het varen, krijg je een aanvaring, of komt wat harder ergens tegenaan. Dan je eigenlijk wilde. De spanbanden boven aan, is een kleine moeite en heb je bij calamiteiten niet achteraf-- had ik maar--
Deze borgplaats hierboven heb ik laten maken, omdat we volgend jaar sowieso deze plaats 2 x nodig hebben. Het kwam anders niet uit met de lengte en lading in het achterruim. Ik had er al 7 , dus nu acht plaatsen. Om het schot neer te zetten. Ik heb wel een schema, maar dat is in een Pdf bestand. Heb ik deze borgplaats niet, zou ik ballast zand nodig hebben, inplaats van ballast water. Ja met zand halen en brengen, kost je meer als 1 vaardag. Dan hebben we ook nog een aanvraag op de Main en heb ik ook 60 ton ballast voor nodig, voor de brug van Miltenberg. Och belasting betaald ook 52% mee .
Hier een onduidelijke scherm print van de PC pdf bestand.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Wij hebben ook al 100% vloeibare lading in gehad, Schot op plaats 5 en voor het schot, ruim 1 de vloeibare lading 50 cm. hoger. Om met dik 1200 ton gelijklastig te liggen. En door de 2 ruimen, merk je tijdens het varen + manoeuvreren NIET dat je een vloeibare lading aan boord hebt.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
Re: Laden en lossen
Jij kan gewoon met de tankers meevaren Hein, 200€ p/t vlissingen Birsfelden
vaar om te leven (niet andersom)