Laden en lossen

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 852
Lid geworden op: 03 sep 2014 19:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Laden en lossen

Bericht door DPLA » 30 nov 2018 22:24

Hallo Hein,

Bedankt voor je heldere uitleg.

Heel interessant dat nu specifieke ladingen kan vervoeren en nu kan ballasten met water op 8 verschillende plekken in het ruim, in plaats van ballasten met zand.
Zand is niet altijd voorhanden, water altijd !

Hierdoor he je nu wel een "Uniek" schip. wat voor veel doeleinden geschikt is.

Maar ook handig bij hoogwater om onder lage bruggen door te varen.

Op dit moment geen last van "Hoog" water ! :lol: :wink: :D
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen, we doen wat we gezegd hebben !


itasca
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 jun 2009 06:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

ruim

Bericht door itasca » 02 dec 2018 23:15

>> Maar ook handig bij hoogwater om onder lage bruggen door te varen.<<
Wat denken jullie juist met laag water en weinig tonnen geladen. Veel schepen zijn nu juist te hoog, om op waterstand 130 dpg. vanaf de bovenrijn, in de afvaart langs Münster te kunnen varen richting Magdeburg. Ik pomp water in de achterzijbeunen en zet mijn schot ergens achter neer, Zodat ik zomaar extra water in ruim 2 kan pompen, :)
En bv ook met vleugels vanaf Magdeburg naar een Rijn bestemming. Dat zijn maar een paar geladen tonnen, met mijn eigen achterruim pomp ik hem onder Münster bruggen door. :)
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser

itasca
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 jun 2009 06:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Itasca Kraan van 100 ton Drachten-Rotterdam 950 cm. hoog

Bericht door itasca » 18 dec 2018 19:11

SAM_2511.jpg
SAM_2511.jpg (135.52 KiB) 168 keer bekeken
Aan de overkaant staat een kraantje klaar.
SAM_2518.jpg
SAM_2518.jpg (89.06 KiB) 168 keer bekeken
Verlader was bang, dat de boel gaat schuiven.Borgpen van ruimschot gepakt en hup. Binnenvaartschip die lading kan sjorren.

SAM_2514.jpg
SAM_2514.jpg (117.55 KiB) 168 keer bekeken
SAM_2522.jpg
SAM_2522.jpg (99.46 KiB) 168 keer bekeken
SAM_2527.jpg
SAM_2527.jpg (91.34 KiB) 168 keer bekeken
SAM_2529.jpg
SAM_2529.jpg (79.05 KiB) 168 keer bekeken
Een reis zonder ballast, nouja 90 ton stond er nog voorin, van de laatste 2 reizen. Gelost in de 1 werkhaven Steinweg. Deze kraan kan heel snel hijsen en vieren. Plus in en uitschuiven. Bij een windmolen op een werkschip te hobbelen. Maar de haak blijft stil, zoals een Ampelmann loopplank.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser



Plaats reactie