Luxe motors.

Alles over binnenscheepvaart
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Bericht door Jan Stolp »

De "Spes" heeft nog een tijdje gelegen bij een werfje net buiten Makkum aan het van Panhuys kanaal ,ik ben de naam even kwijt de Fam. zit inmiddels al jaren in Frankrijk op een kasteeltje met camping
Gerrit van der Veer die dit jaar een rondvaart boot, de Veerman van Kampen, in de vaart bracht heeft in de tweede helft 80 er jaren dat schip daar toen gekocht en weggehaald en naar Kampen over gevaren.Ik ben nog mee geweest om hem over te varen,de motor en koppeling gaven wel problemen en hij heeft na die tijd ook niet meer gevaren.Het schip is al die tijd als woon/werkschip in gebruik geweest.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Ik was vorig jaar nog in Kampen en kan me herinneren dat daar een luxemotor lag maar heb er, om wat voor reden ook, geen foto's van gemaakt. Misschien was het deze wel, heb hem alleen als voorgrondje gebruikt. Op een foto van iemand anders ontdekte ik ook nog een Neeltje in Kampen maar daarvan ben ik vrij zeker dat dat hem niet is.
Kom het europanummer overigens nergens meer tegen.

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Bericht door Jan Stolp »

Ja, dat is de Spes.Dat stukje vlakke dek daar heeft een kraan gestaan
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Nou dan weet ik waar ik nog even naar toe wil varen... Als het eindelijk eens een keer droog wil worden tenminste :lol:

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Binnenvaart
Berichten: 28539
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Luxe motor gezien onderweg naar Purmerend,stond geen naam op

Afbeelding

Op de onderste foto klikken en hij wordt groter,daarna nog een maal op de foto klikken voor het grootste formaat

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Bericht door Wim Geerling »

Hier bij wil ik mij eerst even voorstellen, ik ben Wim Geerling van het beunschip Casa Nova. Harry de Spes van Brusse komt wel voor in het boek van beugelschippers namelijkop pagina 119 als Spes van A. de Leeuw. Omdat het boek anders te groot werd kan eenschiponder een eerdere of latere eigenaar staan.
Groeten Wim
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Bericht door Wim Geerling »

wrijfhout schreef:Wie kan deze luxe motor identificeren. Ik kan de naam op de naamplank niet lezen.

gr. Harry

Afbeelding

Afbeelding

De foto's maakte ik in 1990, maar het schip met de kraan voor de stuurhut moet iemand toch kennen...
Op deze foto is de is fam v.d. Vlist de eigenaar die hebben namelijk de mast en giek vervangen door een kraan. Eerst heeft de oudste broer Joop er op gevaren volgens mij onder de scheepsnaam Jaco en later de jongste broer Jan die de naam Anna Arina er opheeft gezet(zie beugelboek pagina 87).
groeten Wim
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Anna Arina

Bericht door Arie »

Begin 80 er jaren heb ik veelvuldig de Anna Arina onder de hoge brug over de Schie doorgelaten, toen had ze nog een giek en mast, ze was 190 ton groot en er stond een 120 PK 2 cylinder Brons GB in.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Wim Geerling
Berichten: 331
Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Bericht door Wim Geerling »

Dat kan kloppen, de fam v.d. Vlist heeft meerdere schepen met de naam Anna Arina gehad.
Groeten Wim
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Bedankt Wim, ik heb hem op blz. 227 gevonden als 3e van links.

Heb je ook een idee over onderstaand schip?

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie