Dit viel mij op.

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Klaes,
Bedtank voor je antwoordt.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Dit viel mij op.

Bericht door peelander »

Wat zullen ze daar denken?
Het is toch maar een Oost Europeaan?????
29 09 2018 andernach (16).JPG
29 09 2018 andernach (16).JPG (172.96 KiB) 2367 keer bekeken
Van voor naar achter zonder lifeline zo te zien.
29 09 2018 andernach (20).JPG
29 09 2018 andernach (20).JPG (109.24 KiB) 2367 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Dit viel mij op.

Bericht door itasca »

Maar vaak ligt het niet aan de schipper, kennis van mij, wil niet hebben, dat er gewerkt wordt aan dek, tijdens de vaart. Maar de Ossies gaan toch ergens aan dek, onzichtbaar aan het werk. :(
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
zoetwatermatroos
Berichten: 803
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
Locatie: Loon op zand

Re: Dit viel mij op.

Bericht door zoetwatermatroos »

Shell was dit jaar hoofdsponsor van de gaypride in Amsterdam. Vandaar de regenboog kleuren.
Binnenvaarder schreef: 01 aug 2018 23:45 Fietste vanmiddag langs de Vondelingenweg en zag deze mooie opslagtank bij de Shell, doet wel vriendelijk aan met deze kleuren. Hebben die een betekenis of is het om het imago wat op te krikken.
BP heeft jaren geleden ook het logo gewijzigd naar een zonnetje, is dit ook zoiets? Vind de kleuren wel fris staan :)
mvg
Geert
Schipper MTS Vosta
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Las dit zojuist op Rijnmond Nieuws:

De Hoekse Lijn blijft een hoofdpijndossier voor de gemeente Rotterdam. De oplevering van de lightrailverbinding tussen Schiedam en Hoek van Holland lijkt steeds verder op te schuiven, zo blijkt uit de meest recente brief van verantwoordelijk wethouder Visser aan de raad.
Visser meldde een maand geleden dat de eerste metro niet voor eind januari/begin februari rijdt. Uit zijn nieuwe terugkoppeling aan de gemeenteraad steekt de wethouder zijn twijfels niet onder stoelen of banken.
Hij schrijft dat de oplevering van de beveiligingssoftware door Bombardier nog steeds staat gepland voor 5 november. Maar: ''Er is aantal nieuwe problemen in de software ontdekt dat moeten worden opgelost. De oplossingen hiervan moeten voorafgaand aan de oplevering ook nog door de leverancier van de spoorbeveiliging worden getest. Hiervoor is extra tijd nodig waardoor de opleverdatum van 5 november 2018 onder druk komt te staan.''
Ook meldt Visser dat de Blankenburgverbinding de Hoekse Lijn kruist. Daarvoor moeten in week 45 palen worden geslagen. Dat leidt nog niet tot uitstel. Volgend jaar moet nog wel het tunneldek van de nieuwe rijksweg worden ingeschoven.
Tot slot leidt de Brexit tot grenscontroles bij de Stena Line. Dat terrein ligt dicht bij de spoorwegovergang Slachthuisweg. Het is nog onduidelijk welke gevolgen dit heeft voor de Hoekse Lijn.
Lees ook: Weer uitstel Hoekse Lijn: 2019


De trein heeft denk ik ca 100 jaar gereden, schijnt toch moeilijk te zijn om zoiets om te bouwen naar een Metrolijn, deze rijden toch ook over rails :shock: of zijn die anders dan vroeger. Oke, toen werden de seinen waarschijnlijk nog met de hand bedient, misschien iets om weer in te voeren :mrgreen:

mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Avensis
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 mar 2008 19:49

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Avensis »

peelander schreef: 16 okt 2018 19:33 Wat zullen ze daar denken?
Het is toch maar een Oost Europeaan?????
29 09 2018 andernach (16).JPG
Van voor naar achter zonder lifeline zo te zien.
29 09 2018 andernach (20).JPG
groeten
Jan van der Pluijm

Het verdiend niet de schoonheidsprijs maar dat randje is breder als menig gangboord van een kempenaar.
nestor
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:44
Locatie: Vlaardingen

Re: Dit viel mij op.

Bericht door nestor »

Op de Dymphina 2 hadden wij ook zo n berghout, en als je van voor na achteren moest en je wilde niet door de salon,dan ging je ook over het randje .
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Dit viel mij op.

Bericht door kajoe »

tja en op de rotterdam deden we dat ook 40 cm breed .maar vooral gebruikte we het in de nacht als de receptie deur gesloten was om dan via de achterdeur toch naar binnen te komen ,en de manager dan pislelijk op ons .
nestor
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:44
Locatie: Vlaardingen

Re: Dit viel mij op.

Bericht door nestor »

kajoe schreef: 19 okt 2018 15:25 tja en op de rotterdam deden we dat ook 40 cm breed .maar vooral gebruikte we het in de nacht als de receptie deur gesloten was om dan via de achterdeur toch naar binnen te komen ,en de manager dan pislelijk op ons .
Klinkt heel bekent :lol:
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Dit viel mij op.

Bericht door Binnenvaarder »

Uit Maasmond Maritime.
Legoland gaat ook met zijn tijd mee. :)
mvg
Geert
Bijlagen
Legoland BIllund.jpeg
Legoland BIllund.jpeg (143.23 KiB) 1551 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Plaats reactie