Scheepvaart op tv / uitzending gemist.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Scheepvaart op tv / Uitzending gemist

Bericht door Wrijfhout »

Allemaal erg oppervlakkig, misschien om ons land ermee in het buitenland te promoten. Zitten best mooie beelden tussen, maar geen logisch verband. Zegt een stem: "We varen nu richting Sneek..." en krijgen de brug over de Scharsterrijn richting Tjeukemeer te zien...
Eigenlijk heb ik alleen maar zitten opletten of we onszelf ook tegenkwamen, maar dat had ik niet verwacht want ik ken die klipperaak niet en als ik hem niet heb gezien heeft hij mij waarschijnlijk ook niet gefilmd. :lol:

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Schipperdochter
Berichten: 3302
Lid geworden op: 30 mar 2008 15:23
Locatie: Spijk Gn.

Re: Scheepvaart op tv / Uitzending gemist

Bericht door Schipperdochter »

Wij zeiden ook al tegen elkaar : zo met een de ALTER EGO en René in beeld.Ed zag nog wel de FARMSUM voorbij schuiven.
Het is een leuk programma voor mensen die geen snars verstand van varen hebben,of het nu voor plezier of geroepmatig is.
Ben benieuwd hoe het met het "Mysterie is.wordt thuis opgenomen.Of dat ook zo klunzig in elkaar zit.
Groetjes Jenet ( Nu walkapitein in Spijk Gn. ;) )

Spitsenliefde roest niet, als je het maar bij houdt.
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Scheepvaart op tv / Uitzending gemist

Bericht door Kapitein Spok »

Ja het is met dit soort dingen dikwijls zo: Voor een leek ziet het er aardig uit, maar een professional ergert zich groen en geel als hij niet uitkijkt!

Dat geldt voor schippers, maar ook voor boeren, winkeliers, fabrikanten (Rijks)ambtenaren en noem maar op.
Als je gaat kijken hoe het in elkaar gemonteerd is en je hoort het commentaar (hoe zacht gevooist de stem ook is) dan trekken je tenen krom.
jarre_jarre
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2011 11:08

Re: Scheepvaart op tv / Uitzending gemist

Bericht door jarre_jarre »

Met betreft Nederland waterland,
Inderdaad het valt tegen, maar ook leuk dat er een beetje aandacht is voor varen ed ... Ik ben natuurlijk niet professioneel maar deze "kinderlijke' benadering is wel een beetje vervelend. wat mij meteen opviel, en ik heb het net nog een keer gekeken, op 15:05 vaart er een binnenvaart met blauwbord op bakboord. Gister dacht ik WTF. Nu denk ik aan spiegelbeeld om plaatje mooier te maken? of heb ik iets over het hoofd gezien?
Groet Jelle
A/B Luxe motor Spes Salutis
velasquez

Re: Scheepvaart op tv / uitzending gemist.

Bericht door velasquez »

Het programma gaat over water in Nederland en heeft niets met de scheepvaart te maken.
Zij laten zijn wat wij er allemaal van gemaakt hebben en hoe het gebruikt wordt verleden tot heden.
Eigenlijk een copie van ARD over de Rijn, Moezel, Neckar.
Dat staat ook op YouTube en veel andere dit soort films over rivieren zoals in Rusland.
Vind het allemaal heel mooi.

gr.BB
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Scheepvaart op tv / uitzending gemist.

Bericht door klipper »

om 10 uur vertrek uit Den Helder om 23 uur door Houtrib. Gr
swblom

Re: Scheepvaart op tv / uitzending gemist.

Bericht door swblom »

Na uit de sluis bij Workum gevaren te zijn netjes een opmerking over de historische scheepswerf (De Hoop). Beetje jammer dat daarbij de stuurboordswal gefilmd wordt i.p.v. de bakboordswal alwaar de werf ligt......
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Scheepvaart op tv / uitzending gemist.

Bericht door Binnenvaart »

Het mysterie van de IJssel aflevering 6: van Hattem naar Kampen

Het mysterie van de IJssel aflevering 6: van Hattem naar Kampen
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Scheepvaart op tv / uitzending gemist.

Bericht door Binnenvaart »

Een unieke reis over de Nederlandse wateren, verteld door Gijs Scholten van Aschat

Nederland waterland Aflevering 3 Overijssel en Flevoland
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Scheepvaart op tv / uitzending gemist.

Bericht door Binnenvaart »

Een unieke reis over de Nederlandse wateren, verteld door Gijs Scholten van Aschat.

Aflevering 4 De Noordzee op
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie