Re: Nederlandse Rijnvaart Vereniging.
Geplaatst: 23 mar 2016 18:23
Bedankt voor alle reacties. Ook hier komen we verder mee.
Ik zal eens zien of ik ook dat dat boekje van de vereniging De Binnenvaart kan komen. Ik ben er immers geen lid van.
Ja, de Pam, Calpam, Lijto, Tankvaart Rotterdam, (50%), zijn me bekend en ben ik ook al een stuk mee gevorderd. Ook hun sleepdienst in Vlissingen met drijvend bunkerstation zijn bekend.
Het staat me bij dat de S.H.V. of Pakhuismeesteren ook nog twee tankers voor de Rijnvaart hebben laten bouwen. Ik meen bij Niestern in Hellevoetsluis. Er komt bij mij de naam "Taling" van de ene tanker boven drijven, maar van de ander weet ik het niet.
Ook de V.E.M. uit IJmuiden zal nog de nodige moeite gaan kosten. Maar goed, het is gewoon ook een uitdaging.
Wat betreft de financiële interesses in de grote rederijen is de lijst nog wel langer. Ook in de H.A.L., Smit & Co., Dock Express, enz. zat de familie Van Beuningen met de nodige aandelen. Nu dus ook in BOKA, dat spreekt voor zich. Echter dit gaat me even te ver.
Waar het mij echt om draait zijn de complete vloot overzichten met de technische en historische data van de schepen.
We zijn er dus nog lang niet, maar "with a little help of my friends",.............. kijk het begin is er !.
m.v.g., Roy
Ik zal eens zien of ik ook dat dat boekje van de vereniging De Binnenvaart kan komen. Ik ben er immers geen lid van.
Ja, de Pam, Calpam, Lijto, Tankvaart Rotterdam, (50%), zijn me bekend en ben ik ook al een stuk mee gevorderd. Ook hun sleepdienst in Vlissingen met drijvend bunkerstation zijn bekend.
Het staat me bij dat de S.H.V. of Pakhuismeesteren ook nog twee tankers voor de Rijnvaart hebben laten bouwen. Ik meen bij Niestern in Hellevoetsluis. Er komt bij mij de naam "Taling" van de ene tanker boven drijven, maar van de ander weet ik het niet.
Ook de V.E.M. uit IJmuiden zal nog de nodige moeite gaan kosten. Maar goed, het is gewoon ook een uitdaging.
Wat betreft de financiële interesses in de grote rederijen is de lijst nog wel langer. Ook in de H.A.L., Smit & Co., Dock Express, enz. zat de familie Van Beuningen met de nodige aandelen. Nu dus ook in BOKA, dat spreekt voor zich. Echter dit gaat me even te ver.
Waar het mij echt om draait zijn de complete vloot overzichten met de technische en historische data van de schepen.
We zijn er dus nog lang niet, maar "with a little help of my friends",.............. kijk het begin is er !.
m.v.g., Roy