Pagina 106 van 108

Re: Alpina en Schweizerische Reederei.

Geplaatst: 06 feb 2014 19:18
door Binnenvaart
Alazani , 79,96 x 9,05 x 2,83 , 1304 ton , Bouwjaar 1958 , Werf De Groot & van Vliet in Slikkerveer ( Nederland ) , 973 pk Caterpillar en 280 pk Scania boegschroef , ex Marco Polo , ex Possidi , eigenaar A.A.Delfsma in Dattlen , ENI 02323399

Afbeelding

Re: Alpina en Schweizerische Reederei.

Geplaatst: 12 feb 2014 13:25
door tulpensohn
Hallo

deze ligt wat te diep
opgenomen ca 1976 op de VALATA

Afbeelding

en waar dat is weten de meeste denk ik
opgenomen 1972 op de VICOSOPRANO

Afbeelding

groeten Ruud

Re: Alpina en Schweizerische Reederei.

Geplaatst: 31 mei 2015 14:50
door Fred Waalboer
Hallo mensen,beetje laat dat ik hier opduik, maar door al het varen....
Geweldig die nostalgie te lezen en de bekende namen daarbij die gelijk weer een beeld oproepen.
Er zaten schilderachtige schippers figuren tussen, maar het vak heb ik daar wel goed van geleerd.
Ik was vanaf 1970 tot 1978 in dienst bij Alpina en zal eens kijken wat ik nog voor kiekjes kan vinden.
Ik heb een paar jaren bij en met Peter van Meel gevaren en weet dat hij stapels fotos heeft geschoten in die tijd, dus leuk dat hier terug te vinden.
Ik ben momenteel nog steeds met de steeds minder leuk wordende hobby bezig op een tanker.

Groet, Fred

Re: Alpina en Schweizerische Reederei.

Geplaatst: 31 mei 2015 15:02
door joop 1
hoi fred leuk hier van je te horen gr joop

Re: Alpina en Schweizerische Reederei.

Geplaatst: 31 mei 2015 20:50
door Fluks
Ik heb begin 1966 als 1ste matroos bij Gerrit Hoek op de Vicosoprano gevaren.Toen was de stuurhut nog een soort blokhut met de scharnieren ter hoogte van de vloer.De hele toestand was zo zwaar,dat we 4 man nodig hadden,om de stuurhut plat te leggen.We voeren toen regelmatig erts naar Hagondange.Dus iedere reis alles afbreken.De vaart op de Moezel was toen heel relax,2m10 afladen en tegen zonsondergang tegen de wal.

Re: Alpina en Schweizerische Reederei.

Geplaatst: 31 mei 2015 23:13
door navigatie
Arie,

Die diepgang van 2,10 m was dat boven Thionville of kon er pas vanaf 1967 met 2,50 m diep gevaren worden. Wij gingen in 1967 voor het eerst naar Thionville, gelijk met 2,50 m.

grt Wim

Re: Alpina en Schweizerische Reederei.

Geplaatst: 01 jun 2015 00:39
door Gert Schouwstra
Op 12 juli 1964 voer mijn vader met zijn Drechtstad met 360 ton kolen en diepgang 2,10 naar Thionville. In de eerste twee jaar voeren er alleen maar Hollanders en Fransen, de Duitsers kwamen niet op de Moezel. In Thionville aangekomen was de Drechtstad toen het vijfde Hollandse schip sinds de opening van de Moezel. De rivier was nog niet betond en je kreeg vanaf Cochem een "Steuerberater" mee die aanwijzingen gaf. Ik lees dat een ander schip met 2,30 diepgang bij Fankel had geraakt en zware bodemschade had opgelopen, daarom mochten de schepen maar met 2,10 varen en wij moesten heel voorzichtig langs die plek.

Op 18 januari 1968 voren we opnieuw naar Thionville, ditmaal met 491 ton kolen, dus afgeladen op 2,47 meter. De rivier was toen al een stuk verbeterd en vanaf dat moment konden we altijd afladen als de waterstand op de rivier het toeliet.

Re: Alpina en Schweizerische Reederei.

Geplaatst: 01 jun 2015 09:03
door navigatie
Dat is duidelijk Gert.

Ik heb mij nooit gerealiseerd dat wij dus al zo snel met 2,50 m daar geweest zijn.
Wij hadden wel vergunning nodig, maar dat was voor onze breedte (11,55 m).

grt Wim

Re: Alpina en Schweizerische Reederei.

Geplaatst: 16 jun 2015 18:21
door Binnenvaarder
deze ligt wat te diep
opgenomen ca 1976 op de VALATA
Afbeelding

Ruud,
Kwam je foto vandaag weer tegen, zit samen met collega te piekeren waar ze op de bodem ligt.
mvg
Geert

Re: Alpina en Schweizerische Reederei.

Geplaatst: 16 jun 2015 19:35
door tulpensohn
hallo

ik geloof tussen Bacharach en Niederheimbach

gruss