Alpina en Schweizerische Reederei.

RDY2ROCK

Bericht door RDY2ROCK »

Afbeelding
Zambesi 1982 in Ludwisgshafen
fred kuyper

Bericht door fred kuyper »

eindelijk heb ik dan wat foto,s kunnen vinden en op de pc gezet.hier komt een oud plaatje van de VIAMALA die gezonken is.[img][img]https://img442.imageshack.us/img442/2273/viamalatb4.jpg[/img]
heeft iemand misschien nog wat betere foto,s van dit ongeluk?
gr.fred
RDY2ROCK

Bericht door RDY2ROCK »

Van die Viamala niet. Alleen van de gazonken Corona in Basel (1984) en de Orinoko / Pavo in Kahrlsruhe Maxau (1987).
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Bericht door Evert CadIJ »

Laat maar komen met die foto's Dani

Grüss, Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
RDY2ROCK

Bericht door RDY2ROCK »

De Corona: Na en mislukt maneuver van het duwboot, komt de Corona met een van de pilaren van de Brug in anraking en legt sich dwars. Het met 931 ton tonaarde beladen schip is erg snel gesonken. Niemand raakte gewond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

goed gedaan mooie actie foto's!
gr
leo
fred kuyper

Bericht door fred kuyper »

das waren schone bilder von der corona.es war ein lange zeit zuruck dass ich in basel war.da hat sich ein menge geandert in den hafen.hat du vielleicht bilder von der alte hafen mit rote schweiss-schiffe?
gleich mein deutsch ein bisschen geubt.hoffentlich kannst du es lesen.

gruss fred.
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Bericht door Evert CadIJ »

Afbeelding

Met Hoch-Wasser de "Valzeina" te berg. Het ging maar langzaam door de brug.............

Afbeelding
Het is hem gelukt door de muur van water te persen.

Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
RDY2ROCK

Bericht door RDY2ROCK »

En nu nog de Orinoko / Pavo Koppelverband.
De Orinoco met de Pavo op zij kwam op 9. Juni 1987 talwärts in een dikke Mistbank terecht. Ze merkten te laat, dat ze recht op Bruggepilar toe varen. De Orinoka liep vol met water en is binnen minuten gezonken.
Hier noch en goed geschreven berichtje op duits: (Pagina 10 en 11)
https://www.rheinhafen.de/pdf/HA01_08.pdf

Afbeelding
Ik zat toen op de Baldeggersee. Wij brachten de lift naar de Brug, waar die werd overgenomen door en sleeper van de WSA.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het laatste Foto heb ik genomen op 26. Juni boven de Brug kort naar de heropening, waar het race naar de sluizen begon.
De Orinoko werd doorgezagd en op pontons verlaaden. De Pavo werd op de Werft van Speyer hersteld.

Groetjes
Dani
RDY2ROCK

Bericht door RDY2ROCK »

fred kuyper schreef:...es war ein lange zeit zuruck dass ich in basel war.da hat sich ein menge geandert in den hafen.hat du vielleicht bilder von der alte hafen mit rote schweiss-schiffe?
...
gruss fred.
Hoi Fred,

helaas geen enkel foto gevonden van de haven Basel. Was meestal in Basel gelijk naar huis gegaan, als we niet moesten lossen. Als ik er toch nog wat kan finden zet ik het hier in die Thread.
Groetjes
Dani
Plaats reactie