De Haas Tankvaartbedrijf.

roy

Bericht door roy »

Op de "Algorab" heb ik in 1974 vrij vaak afgelost. Ze zat toen altijd in de nafta. Vaak naar de D.S.M. in Stein.
Ze heeft overigens in de 80er jaren een geheel nieuw middenschip gekregen om natronloog te gaan varen.
Ze raakte hiermee haar toch wel fraaie zeeglijn kwijt. Want ondanks haar verlenging van 10 meter was ze een fraaie tanker om te zien.
Overigens, ik heb er een zeer gezellige tijd op gehad.

Voor ze naar de werf moest voor onderhoud, hebben we er eens marine diesel mee geladen. Dit hebben we als bunkers naar een containerschip gebracht waar als voorstuwing gasturbines in stonden.
Zodoende hoefde ze niet te ontgassen...................

m.v.g. Roy
Dieter

Bericht door Dieter »

Hallo Roy en anderen,

de Ken ex Algorab heeft een paar dagen hier leeg gelegen, maar is
nu weer naar buiten.

Afbeelding

Groeten van de Middenrijn
Dieter
celtic

Bericht door celtic »

vond deze via beeldbank.nationaalarchief.nl


Afbeelding
roy

haas tankers

Bericht door roy »

De "Achernar" was een van de mooiste schepen van De Haas.
De "Arcturus" was overigens ook een zeer fraai schip.

Allemaal verleden tijd. De tankers van anno nu vind ik persoonlijk veel minder fraai en ook niet meer herkenbaar. Alleen aan het kleuren schema kan je zien voor wie ze varen.

m.v.g. Roy[/b]
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Dit kan ons over een dikke maand wel weer te wachten staan, al lijkt dat nu niet zo realistisch.

De Nijverheid ex Arneb, en daartussen nog een heel rijtje namen.

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
jonge fotograaf

Bericht door jonge fotograaf »

de Nijverheid dat is nu de Sanne in een wat beter weers omstandigheid als in het ijs.
al levert in het ijs varen vaak wel mooie foto's op

Afbeelding

gebouwd als alamak voor de haas

verloop
1958 tot 1958 alamak
1958 tot 1966 purfina 33
1966 tot 1968 fina 33
1968 tot 1976 arneb
1976 tot 1976 arneb
1976 tot 1980 orion
1980 tot 1984 nardus
1984 tot 1984 nardus
1984 tot 1987 klaziena
1987 tot 2002 nijverheid
2002 tot nu sanne


groet Eric Ooms
Maarten Bron
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2005 15:00
Locatie: Scheveningen

De Haas Tankers

Bericht door Maarten Bron »

Omdat het nu weer vriest hier twee winterfoto's van een stukje voorschip van de Algol. Deze foto's heb ik in 1970 gemaakt na aankomst in Lemmer na een nachtelijke overtocht over het IJsselmeer. Het was pas begonnen te vriezen dus deze lag nog niet dicht.
Afbeelding

Afbeelding
De volgende twee foto's, ergens uit begin jaren zeventig, heb ik van oud Haasman Kees Bron.
De Aldebaran, kapitein Kees Bron, geladen met boorspoeling van de NAM op de Wester Eems.
Afbeelding
De Aludra, kapitein Jan Zwaluwa, op de Wester Eems nadat hij boorspoeling had gelost in de Dollard bij punt van Reijde.
Afbeelding
Groetjes Maarten.
Danny

Bericht door Danny »

Afbeelding

Hier nogmaals de Sanne ex alamak aan de voormalige stuw van zeeburg

de volgende foto`s komen uit het prive album van mijn collega Bouwe

Afbeelding

de Alioth op het ijsselmeer
Afbeelding

de Purfina 30
Afbeelding

de glimmende machinekamer van de Purfina 30


Gr
Danny
Danny

Bericht door Danny »

Nog een paar foto`s van mijn collega Bouwe

Afbeelding

een blikje binnen bij de Alpharat

Afbeelding

de purfina 30 en de alpharat langzij op de oosterschelde
adjo
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 feb 2006 08:00
Locatie: Terneuzen

de Haas tankers

Bericht door adjo »

Nieuw sinds 02-2006 en de vraag gezien betreffende de twee op elkaar lijkende schepen Trave en Fueltrans 3. Dit zijn inderdaad de zusterschepen ex Adara en Avior, op de laaste 4 jaar gevaren tot deze is verkocht aan Gerrit Doodewaard. Gebouwd voor het vervoer van zware eetbare oliën naar de bovenrijn, vandaar de stoomketel en de vele pk's voor de Haas begrippen. Zij zouden gaan varen voor de VT, Hier is echter niets van terecht gekomen. Zelf heb ik 14 jaar bij de Haas en Nedlloyd gevaren van 1965 tot 1979 en ben nog steeds geïntersseeerd in de tankvaart, heb hiervan ook een database bijgehouden dus als er vragen zijn hoor ik het wel.
Plaats reactie