De Haas Tankvaartbedrijf.

piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

karel fotovan de bolnes met speciale lens gemaakt geeft een leuk effect
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door maarpol »

Ja Klaas het is game over voor de Adara ik kreeg net deze melding binnen

Serious lockage on the forward and she was loaded and the lockage cannot be country so crew abandoned lunch their life raft. And she sank completely about 30 nautical miles offshore. Tragisch einde: but 4 crew was lost , between Nigeria and Cameron
Groeten Martin

Roest rust nooit.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door maarpol »

En die 2 Bolnessen stonden er nog steeds in hij schreef een half jaar geleeden dat ze zonder problemen draaiden , eigenlijk raar met die Veghel daar hadden ze binnen 2 maanden na aankomst al groote problemen en binnen een klein was die uit gevaaren
Groeten Martin

Roest rust nooit.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

piet42 schreef: 26 mar 2018 17:27 karel fotovan de bolnes met speciale lens gemaakt geeft een leuk effect
Niet dat ik weet Piet. Volgens mij gewoon van boven genomen. Denk door een machinekamerkap. Camera was een Canon MG 2400 series. Met een fisheye-lens zie je vaak een vertekening. In de link hieronder meer foto's uit dezelfde serie. Gr. Klaas.

viewtopic.php?f=14&t=331&p=445859&hilit ... en#p445859
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

klaas het leuke bij deze foto is dat als je de foto van onder in je beeld naar boven scrol je het idee krijg dat je beeld hoek verander :) probeer maar
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Inderdaad Piet, daar lijkt het wel een beetje op. Zal Jos bij gelegenheid wel eens vragen. En deze ex Varik (Adara) heeft een betere machinist gehad dan de ex Veghel (Alphaca) Martin. Gr. Klaas.
Ellemiek de Haas
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2017 09:05

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Ellemiek de Haas »

Ik ben Ellemiek de Haas, dochter van Huub de Haas.
Ik heb samen met mijn moeder, Sanny de Haas, en mijn zusje Lilian 5 jaar achterop de Altair gewoond.
Voorop woonden toen Piet van Brummelen met zijn vrouw en 2 dochters Eunise en Lydia. De meisjes waren ongeveer even oud als mijn zusje en ik.
Ik vind het hardstikke leuk om al die foto's van de schepen te zien. Mijn vader heeft op verschillende van die schepen gevaren.
Toen ik leerplichtig werd ( 5 jaar was ik toen ) is mijn moeder met mijn zusje en mij aan de wal gaan wonen.
Mijn vader is toen volgens mij op de Algorab gaan varen in continu dienst. In die tijd ging hij 3 weken op 1 week thuis.
Ikzelf ben onlangs een webshopje gestart met handgemaakte oorbellen. De handigheid heb ik van mijn vader die alles wat zijn ogen zagen kon maken.
Mijn vader is al weer 20 jaar overleden op 62 jarige leeftijd. Ik heb de oorbellen uit de collectie 'Tassel' allemaal namen gegeven van de schepen van de Haas Tankers als een eerbetoon aan mijn vader. En ook omdat het met mijn persoonlijke afkomst te maken heeft.
Als iemand een kijkje wil nemen dan kun je naar www.elleselegantearrings.nl gaan.( Ik verwacht niet dat jullie stoere mannen oorbellen gaan aanschaffen natuurlijk, dat is niet mijn insteek het gaat om de sterrennamen ) .Ook op mijn blogpagina ( in mijn webshop ) staat een bericht over de sterrennamen met foto van de voorsteven van de Algorab.
Groeten Ellemiek de Haas
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Hallo Ellemiek, Leuk om ook eens een reactie van een vrouw te lezen en dat je je (misschien wat vaag) de tijd op de Altair kunt herinneren. Moet ik voor mezelf ook een hele tijd terug in mijn herinneringen. Kan me nog wel herinneren dat Piet van Brummelen bij je vader op de Algorab zat. Van Piet wel wat plaatjes van de Altair gekregen en nu snap ik ook beter uit welke tijd die stammen. Helaas is Piet in januari overleden. Zowel bij de Haas als bij BP was Piet vele jaren een collega, waarmee je leuk herinneringen op kon halen. Jammer dat je vader, net als die van mij, al zo jong is overleden. Op 9 april wordt mijn moeder 96. Van 1955 tot 1966 voeren mijn ouders op de Alioth. Toen ik op de Alcyone voer moesten we wel eens stoom leveren aan de Algorab, als die een vracht smeerolie bij de Valvoline in Dordt loste. Toen zat er een Alex als stuurman op. Was dacht ik een Tsjech, maar kan me zijn achternaam niet meer herinneren. Bewaar er mooie herinneringen aan. Leuk dat je met je sieraden de scheepsnamen van de Haas in ere houdt. Mocht je nog een oude, nog niet op het Forum getoonde, scheepsfoto tegen komen dan houden we ons aanbevolen. Roepen altijd weer herinneringen op. Zal je via de mail nog wat info over Piet van Brummelen sturen. Groeten, Klaas
Ellemiek de Haas
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2017 09:05

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Ellemiek de Haas »

Dank je voor je mail over Piet van Brummelen.
Die stuurman heette inderdaad Alex , hij was een Hongaar ook ik weet zijn achternaam niet meer ook Gerard Redegeld en Krijn.... zaten toen op de Algorab. Krijn heeft destijds nog een heel ernstig ongeluk gehad, hij was tussen twee schepen terecht gekomen en had alles gebroken wat je maar kunt breken. Mijn vader heeft hem toen tussen de schepen uit kunnen halen. Is me altijd bijgebleven.
In de zomervakanties gingen mijn moeder, zusje en ik altijd 3 weken meevaren met de Algorab, zodoende herrinner ik mij die mannen nog wel.
Ik ga foto's opzoeken, we hebben er heel veel.
Groeten Ellemiek
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

toen ik op de alphaca kwam zat Huub en Ab de jong er op als kapteins ,Gerard redegeld als stuurman ,deze is daarna eerst na een ander schip gegaan en hij is ook nog een tijd kaptein op de atlas geweest in de tijd dat we uit Mainz voeren met soja olie en is daarna naar de algorab gegaan als kaptein en misschien nog wel wat schepen ??
maar ik heb u en u zuster en moeder heel korte tijd meegemaakt op de alphaca ,jullie waren toen naar ik meen rond de 16/17 jaar .verder had ik Huub meegemaakt als kaptein op de algorab maar dan als ik de algorab moest bunkeren voor of na de oranjesluizen . helaas hebben we ook elende mee gemaakt zoals je weet ik noem het maar het stoombotengat debacle.en dat wat eddie de haas uithaalde met huub was echt niet nodig geweest .
groet wout .
Plaats reactie