De Haas Tankvaartbedrijf.

kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

huub de haas heeft er wel eens over verteld ,moet verder op in het forum nog wat over staan naar ik meen de aliot .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Kijk je een paar dagen niet bij De Haas en staat er weer iets op. Zoals Wout meldt is het al eens ter sprake gekomen. Dacht met Jan van der Doe en voor zover ik het me herinner was het met de Altair, waarop Huub toen schipper was. Zal even zoeken. Gr. Klaas.

Afbeelding
Met de tekst van Jan hieronder.

"De tanker die te hulp schoot was de "ALTAIR" met Huub de Haas als kapitein.
Wie kan zich dit nog herinneren, het moet in 1958/'59 gebeurd zijn."

En heeft Jan met enige vertraging alsnog antwoord op zijn vraag van toen.
Laat even weten of het plaatje zichtbaar is of niet.
Was dit met de tjalk, waarmee jullie ook op Zweden voeren, Geert?
Nee dus, dat was de Navigatie vond ik inmiddels.
Oudere dingen blijven hangen, nieuwere wat minder!
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Binnenvaarder »

Leuk om te lezen dat er toch nog weer mensen zijn die zich iets herinneren, het was in sept 1959.
Was aan het zoeken in Delpher (oude krantenberichten etc) en kwam toen deze weer tegen. Ook van het vergaan van onze tjalk "Navigatie" (april 1957) staan er de nodige krantenberichten. Maar toen was de media ook al niet consequent, in ieder krant staat iets anders over de geredde kinderen die droge voeten hebben gehouden.
Merk wel als de leeftijd vordert het verleden weer meer aandacht krijgt, bij mij althans, ook omdat er nog veel vragen zijn die niet meer beantwoordt kunnen worden omdat de betreffende personen al een tijdje uit ons midden zijn.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Mooi toch, die reacties, Geert. Ben ook wel aan het zoeken geweest naar een krantenbericht uit 1971 en heb dat gevonden ook. Wat wel opvalt dat het bericht in de echte krant anders is dan de elektronische versie. Andere uitgave/editie vraag ik me dan af. Hieronder de voorbeelden.
Wel aardig is dat je dan gelijk een hoop aanvullende info vindt. Gr. Klaas.
1971-20-10 Constance.jpg
1971-20-10 Constance.jpg (131.03 KiB) 1109 keer bekeken
1971-20-10.jpg
1971-20-10.jpg (212.01 KiB) 1109 keer bekeken
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding
ALHENA
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Mooi plaatje Jan! Komt van origine bij Ben Gernaat vandaan. Hij plaatste deze al eens op pagina 76. Is genomen aan de West-Indische kade te Groningen. Op de achtergrond zie je de Korrewegbrug. Ben woonde in zijn jonge jaren aan de West-Indische kade. Er zijn maar weinig foto's van de Alhena in omloop. Bij Binnenvaart.eu staan er enkele. Eentje geladen aan de Loreley en een ander geladen in Deinum. Daar is ze al verlengd. Ben benieuwd langs welke weg jouw plaatje is gereisd. Gr. Klaas.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Afbeelding
Bron: Ga Het Na

Moet me al sterk vergissen als ik daar de Apherat niet zie varen. Juni 1966 staat er bij de foto. Foto aanklikken om in te zoomen.

Afbeelding
Bron: Ga Het Na

En op de foto hier boven meert een Haasje af net boven de Maasbruggen. Zou dat de Antarus kunnen zijn. Met de ramen in de roef en de roeiboot aan BB klopt dat. Was in spiegelbeeld met de Alioth. Gr. Klaas.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding

Afbeelding

Engelina

Coll. J.van der Laan/D.Henken.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

mij is indertijd moet zo rond 56/58 verteld door een stuurman die op de alhena zat dat er in die tijd iemand in de hete stookolie was ge dondert en toen is overleden de man is er afgestapt en gaan werken bij het bunkerstation van de Esso op de paardenhoek ,uitgang van het adam rijn kan en het ij er bunkerde veel haas schepen daar in die tijd en later .
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Jan van der Doe »

kajoe schreef: 07 mar 2019 10:37 mij is indertijd moet zo rond 56/58 verteld door een stuurman die op de alhena zat dat er in die tijd iemand in de hete stookolie was ge dondert en toen is overleden de man is er afgestapt en gaan werken bij het bunkerstation van de Esso op de paardenhoek ,uitgang van het adam rijn kan en het ij er bunkerde veel haas schepen daar in die tijd en later .
Hoe werkt dat ?

valt in hete stookolie, overleden en is er afgestapt en gaan werken bij een bunkerstation.

Groet,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
Plaats reactie