De Haas Tankvaartbedrijf.

fred kuyper

Re: De Haas Tankers

Bericht door fred kuyper »

Hoi Klaas,
door familie omstandigheden kom ik op het moment heel weinig op het forum.
Daarnaast is het zo dat ik nog veel van mijn foto,s moet scannen en archiveren.

De foto,s die ik nu plaats krijg ik meestal van anderen met het verzoek deze op het forum te zetten.

Maar ik was het niet vergeten hoor.
Ik heb inderdaad nog wel wat foto,s van de Haas en Broere bijvoorbeeld.

Ook foto,s waarvan ik niet weet wie ze gemaakt heeft of waar ze vandaan komen.
Bijvoorbeeld op de rommelmarkt aangeschaft,zoals vorige keer met de radersleepboten.

Maar ik zal er aan denken en leg ze apart ,als ik weer wat tegenkom.

Groetjes Fred
fred kuyper

Re: De Haas Tankers

Bericht door fred kuyper »

Hoi Klaas,
nu ik toch even op dit topic zit....

Wordt het niet eens tijd om de geschiedenis van de Haas tankers in boekvorm uit te brengen.?
Jij hebt al een heel groot archief en daarnaast zullen er nog wel mensen zijn met foto,s en verhalen.

Het zou mooi zijn om dit te bundelen.
Net zoals ik hoop dat er ooit ook boeken over de Schweiss-geschiedenis en de VT geschreven worden.
Dat zou heel mooi zijn.

Er zijn zoveel mensen van de verschillende vloten met vele foto,s en vooral vele ervaringen bij de reederijen.

Groetjes Fred
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: De Haas Tankers

Bericht door Wrijfhout »

Om aan de nostalgiabehoefte te voldoen hierbij een serie foto's mij aangeleverd door Wiep de Vries.

gr. Harry

Afbeelding
mts Algorab beneden Orsoy in de bergvaart.

Afbeelding
Alkaid leeg afvarend boven Neckarsteinach van Stuttgart naar Karlsruhe.

Afbeelding
Alkaid in sluis Neckargemünd.

Afbeelding
Alkaid in sluis Heidelberg.

Afbeelding
Alkaid uitvarend sluis Heidelberg.

Afbeelding
Alkaid in 1972 beneden Neckargemünd met een nieuwe bunkergiek.

Afbeelding
Alkaid in Lemmer aan de binnenkant.

Afbeelding
Alkaid in de sluis van Lemmer.

met dank aan Wiep de Vries

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Maarten Bron
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2005 15:00
Locatie: Scheveningen

Re: De Haas Tankers

Bericht door Maarten Bron »

Dag Fred,

Zo'n boek is er al, in 2005 verschenen. Dat is Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart Vlootgeschiedenis van Teun de Wit en Arie Lentjes. Hierin de hele geschiedenis van de rederij met foto's van alle schepen, ook van de kusttankers die De Haas had, een paar verhalen en het vervolg van de schepen bij Nedlloyd. Het boek is in eigen beheer uitgegeven dus is er geen ISBN-nummer. Misschien nog te krijgen in de winkel van het maritiem museum in Rotterdam of bij de auteurs zelf.

Groetjes Maarten.
Sjoerd Nutma

Re: De Haas Tankers

Bericht door Sjoerd Nutma »

fred kuyper schreef:Hoi Klaas,
nu ik toch even op dit topic zit....

Wordt het niet eens tijd om de geschiedenis van de Haas tankers in boekvorm uit te brengen.?
Jij hebt al een heel groot archief en daarnaast zullen er nog wel mensen zijn met foto,s en verhalen.

Het zou mooi zijn om dit te bundelen.
Net zoals ik hoop dat er ooit ook boeken over de Schweiss-geschiedenis en de VT geschreven worden.
Dat zou heel mooi zijn.

Er zijn zoveel mensen van de verschillende vloten met vele foto,s en vooral vele ervaringen bij de reederijen.

Groetjes Fred
Fred,
Ondergetekende en Klaas en Danny en Marco en Harry en Jan en Kajoe en nog vele anderen zal jou niet beletten om hierover boeken te schrijven en een ieder wil jou wel materiaal aanleveren. Dat is helemaal geen punt hoor.
Dus we zullen je niet verhinderen dat te doen wat jij graag wilt...........................
fred kuyper

Re: De Haas Tankers

Bericht door fred kuyper »

Maarten Bron schreef:Dag Fred,

Zo'n boek is er al, in 2005 verschenen. Dat is Nedlloyd Rijn- en Binnenvaart Vlootgeschiedenis van Teun de Wit en Arie Lentjes. Hierin de hele geschiedenis van de rederij met foto's van alle schepen, ook van de kusttankers die De Haas had, een paar verhalen en het vervolg van de schepen bij Nedlloyd. Het boek is in eigen beheer uitgegeven dus is er geen ISBN-nummer. Misschien nog te krijgen in de winkel van het maritiem museum in Rotterdam of bij de auteurs zelf.

Groetjes Maarten.
Hoi Maarten,
Laat ik dit boek nu hebben en ook nog dubbel.
Ik heb al aardig wat boeken over binnenvaart.
Maar je merkt het zeker al.Ik moet er ook nogal wat lezen.
Dus ik heb deze nog niet gelezen.
Dat ga ik toch maar gauw eens doen.
Wel op het werk dan met Oud en Nieuw.
Dan is het toch stil.
Groetjes Fred
fred kuyper

Re: De Haas Tankers

Bericht door fred kuyper »

Fred,
Ondergetekende en Klaas en Danny en Marco en Harry en Jan en Kajoe en nog vele anderen zal jou niet beletten om hierover boeken te schrijven en een ieder wil jou wel materiaal aanleveren. Dat is helemaal geen punt hoor.
Dus we zullen je niet verhinderen dat te doen wat jij graag wilt...........................
[/quote]

Hoi Sjoerd,
wat wil je dat ik hierop zeg.

Ik dacht meer aan de professionals zoals Harry,Teun en Arie......

Groetjes Fred
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankers

Bericht door k-k »

Harry,
Mooie plaatjes. Wyp, of de fotograaf heeft er meer werk van gemaakt dan ik, want meestal staat er een heel schip op. Hoop dat Wyp een hoop bij je heeft ingeleverd. Gr. Klaas
Hieronder de Alkaid of Apollo in konvooi op Het IJsselmeer in 1963. De kwaliteit is niet al te best.
1963KonvooiIJsselmeer5.jpg
1963KonvooiIJsselmeer5.jpg (80.87 KiB) 1415 keer bekeken
1963KonvooiIJsselmeer4.jpg
1963KonvooiIJsselmeer4.jpg (85.06 KiB) 1415 keer bekeken
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankers

Bericht door kajoe »

kajoe wil nog even melden dat op www.dutchfleet.net nog een mooie foto staat van de atria
ga dan naar schepen van weleer dan naar hulp en kleinevaartuigen en hrms patria,wellicht is deze foto ook naar dit forum te krijgen maar zoo technisch ben ik niet .meer een kruk , wout.
fred kuyper

Re: De Haas Tankers

Bericht door fred kuyper »

Hoi luitjes,
alweer een tijdje geleden dat ik op het forum was,maar daar is even niks aan te veranderen.

Ik wil reageren op het laatste bericht van Kajoe.

Ik heb voor hem de foto van de Atria van de site gehaald om deze hier te plaatsen.

Afbeelding

Bij deze foto kan Kajoe zelf de geschiedenis wel vertellen en anders Klaas misschien.

Groetjes Fred
Plaats reactie