Broere Tankers

Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Broere Tankers

Bericht door Evert CadIJ »

Na VT tankers, nu een onderwerp waar ook vast wel veel fans voor te vinden zijn:

Afbeelding

In de oude Oostersluis te Groningen de Dordrecht 23, in okt 81 met een partij methanol onderweg van Delfzijl naar Rotterdam Botlek.

Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
gast

Broere Tankers

Bericht door gast »

Motortankschip DORDRECHT 8 bouwjaar 1954
werf de Haan & Oerlemans Heusden.

Afbeelding

J.Roeland.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Druk bij de Oostersluis, zo kennen we dat nog van vroeger...

Afbeelding

De 24 en de 30 boven de Oostersluis

Afbeelding

en omdat het nog winter is de 24 bij Eibersburen..
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

De Dordrecht tankers betekenen voor mij meer dan nostalgie. Honderden keren heb ik ze voorbij zien komen in mijn voormalige woonplaats Zuidhorn. Even met de 'leleijke eend' naar Gaarkeuken en met een beetje geluk een rolletje vol schieten en dan 's avonds in de doka foto's afdrukken. Ook dat is voorbij, geen geklooi meer in het donker maar comfortabel achter een 'stevige' computer.

Nog een paar 'memories' ....

Harry

Afbeelding

Dordrecht 9, nabij Zuidhorn, dwars van de invaart van het Hoendiep. Oktober 1980.

Afbeelding

Dordrecht 13, april 1981 voor de toen net 1 jaar oude nieuwe Gaarkeukensluis.

Afbeelding

'Vroeger' had je nog echte winters, leuk voor een mooie foto, maar of ze er aan boord ook zo van genoten? Foto vanaf de spoorbrug bij Zuidhorn, genomen op 22 februari 1986.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Ton

Bericht door Ton »

De Dordrecht 23 heet tegenwoordig Novum. Hierbij een fotootje van de Novum gemaakt op 30.09.2003 tijdens het opschutten in sluis Hüntel op het Dortmund Ems Kanal. De Novum was geladen op weg met VGO van Rotterdam naar Lingen.

[img]https://img2.uploadimages.net/4529332003 ... üntel.jpg[/img]
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Hallo Ton,

je zou die andere imageserver eens moeten proberen, ik heb hem opnieuw herschreven onder TESTBANK. De nu beschreven server is betrouwbaarder en werkt sneller heb ik gemerkt. Als je de onderste direct link op dezelde manier knipt en plakt tussen IMG dan werkt hij probleemloos.

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Ton

Bericht door Ton »

Ik zie inderdaad dat het langer duurt voordat de foto geladen is. Ik heb nu bij het onderwerp 'sluizen' een foto via https://imageshack.us/ geplaatst. Is het nu beter?

Groeten van Ton (je weet wel).
Evert CadIJ
Berichten: 1306
Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Bericht door Evert CadIJ »

In 1982 De kleinste van de vloot. Tevens het laagste nr op dat moment.

Afbeelding

Dordecht 17 in bij de thuisbasis in de Julianahaven.

Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Adri

Bericht door Adri »

Ik hoorde laatst een anekdote over de zeegaande vloot: het duurde meer dan een half jaar voordat de oude kleuren verdwenen waren; vorig jaar stond binnen een week het oude loge van GB weer in de pijp van nagenoeg alle schepen toen het weer GB werd!
Vaarze,
Adri
louis le poole

dordrecht 10, dordrecht 9 en 5

Bericht door louis le poole »

de dordrecht 10 kwam eind 50 begin 60 veel in deventer voor caltex.
ca 750 ton 350 pk werkspoor kapt daan fijnekam uit h-giessendam.
ook wel eens de 9 en de 5.
van de vijf werd eens een mooie opname gemaakt tijdens storm op het ijsselmeer. stond toen in het blad de blauwe wimpel.
heb helaas geen foto's. hoop dat ik ze weer kan zien in deze rubriek.

groet uit het sneeuwvrije noorden
louis le poole / sandefjord
Plaats reactie