Neptun Basel

johnnyneij
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 sep 2005 18:03
Locatie: KRUIBEKE ( Belgie)

Neptun Basel

Bericht door johnnyneij »

Van deze rederij zien we ook helemaal niets verschijnen. Uit het oog uit het Hart.
Daarom de vraag bestaan er nog foto's van deze rederij zoals de schepen voeren onder de kleuren van NEPTUN - BASEL en met de naam EXPRESS en een nummer ,
Ik ben op zoek naar foto's van de rederij Plouvier tussen 1875 rn 1975
Elan

NEPTUN BASEL - EXPRESS

Bericht door Elan »

Graag wil ik dit topic nieuw leven inblazen. Ik ben opgegroeid op de Elan. Een voormalig schip van de Neptun in Basel Alhowel hij eerst onder de vlag van de belgsiche zustermaatschappij heeft gevaren. In 2002 hebben we hem verkocht. Ik zou graag oude en nieuwe 'foto's van ons schip en van deze rederij verzamelen. Met name de schepen gebouwd bij de Bayerische Schifsbau Gesell.m.b.H. interesseren me.
Ik zou er heel blij mee zijn met een post!

Groet Merijn Broeders
Elan

Bericht door Elan »

De Mogan de helling van de Gelria opgetrokken ter keuring. Wij kochten het schip in '88 van ene Pierre Lienhard uit Dalhunden. Hij heeft na ons schip (wat hij maar een paar jaar had) de voormalige Express 72 gekocht. Hij heeft daarna nog de Morgon gehad, dat was een grote Franse motor die nu ligt weg te rotten ergens in België.

Groet Merijn
Afbeelding
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Mogan

Bericht door Gert Schouwstra »

Hoi Merijn, Ik weet niet wat er fout ging, maar hier is je foto:

Afbeelding

Deze Mogan werd in 1961 als Neptune 16 gebouwd, daarna Express 77 (1972), daarna Mogan (1986), Elan (1988), Freya (2002) en nu Selodie (2007) :D
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Elan

Bericht door Elan »

Ik zal wel iets heel stoms doen bij het plaatsen van foto's, maar wat doe ik nu fout? Ik kom er niet uit!

Bedankt in ieder geval!
Elan

Bericht door Elan »

Afbeelding

Opnieuw: en hier ter keuring op dezelfde werf in 2002 bij verkoop van ons schip. Triest, je gaat je toch enorm hechten aan je schip.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door Gert Schouwstra »

Ik weet het ook niet, maar ik was nieuwsgierig naar het schip en heb de link gekopieerd. Hij staat er nu in elk geval op. :shock:
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Elan

Bericht door Elan »

Het lukt me...! :lol:
Elan

Bericht door Elan »

Afbeelding
EXPRESS 30 - Foto per e-mail gekregen van Jan Schreuder. Ik geloof dat hij me vertelde dat z'n vader hierop gevaren had.

Afbeelding Haarscherpe foto van de EXP 39, volgens mij gekregen via Leo Schuitemaker of Arie Lentjes? BEdankt in ieder geval!

Afbeelding
De EXP 71, nu in de vaart als Cheyenne van Chris & Lillian Pols (www.ms-cheyenne.nl) FOto is van www.debinnenvaart.nl)

Afbeelding
De Express 71, 72, 73 of 74 in de Auhafen. Al in de SRN tijd. Foto komt uit reclamemateriaal van de zwitserse binnenvaart uit die tijd.

Afbeelding
De Express 51 (een vol zusterschip van ons schip) in de kleuren van de rode schweiz. Ex Stephan, vaart nu als Bastimento. (Foto is mij toegezonden, weet alleen niet van wie: excuses!)
Elan

Bericht door Elan »

Afbeelding

Afbeelding

Een reisje stam(metjes) en hout, waarvandaan en waarnaartoe zal ik nog eens navragen. Hire hebben we het schip nog niet zo lang. We hebben nog een lage den. Voor deze reis moesten de luiken van de schuifkap gestapeld worden.
Plaats reactie